Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 oktober, 2002 vid 18:28

    Jag ser det mer som att jag äntligen blivit sane. Galen var jag när jag faktiskt tyckte det var kul att hänga på Spyan, Kharma, Köket etc fem dagar i veckan crazy.gif. I was lost, but now I’m found…Tja, du förstår vad jag menar.

    Nice att du också hittat hit. Jag gillar detta forum bättre än Kallsupens så jag hoppas ju att det fortsätter att leva och frodas.

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 oktober, 2002 vid 19:23

    det låter ju kanon smile.gif När kom du på detta och hur kom det sig?

    /Emil, surfpojk

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 oktober, 2002 vid 20:01

    Åkte till Hawaii för att hälsa på en (ickesurfande) polare som numera bor där. Spenderade de första veckorna hos Versace, Fendi & Balenciaga, vid polen (var fobiskt rädd för firrar på den tiden så havet var “a big nono”) eller på ngn nattklubb. Träffade en dag på en Surfande affärsman som sedan lärde mig lite på en logboard (el rättare sagt, vi låg båda på brädan, han paddlade och hoppade sedan av när vågen var tagen). Tröttnade dock rätt fort på honom och där med tog också surfingupplevelsen slut, för den gången.

    Året därpå åkte jag tbx till Hawaii för ytterligare ett besök men denna gång hamnade jag och min vän i ngn slags dold osämja så jag beslutade mig för att dra iväg till Maui en sväng. Väl där träffade jag på ett gäng (surprise) surfare, hängde med dem en tid och plockade upp ett och annat. Den sanna hängivelsen kom dock inte förrns någon vecka efter att jag kommit hem. Först då insåg jag hur mkt jag saknade det och abstinensen blev svår. Köpte således lite grejor på Rockaway och på den vägen är det.

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2002 vid 11:35

    Tjena Surfchick!
    Jojo, surfet på Lanzarote är i faggorna. Jag sticker den 8 november och blir borta i 2 veckor. Den här gången skall min lillebror få gå i surfskolan för att bli en man! Hehe.

    Så här kom surfet in i mitt liv:
    Jag började vindsurfa sommaren 97. På den tiden bodde jag ute i Göteborgs skärgård, så det var ganska naturligt att hålla på med någonting som rörde vatten. Bor man i Göteborgs skärgård blir det väldigt mycket plattvattensurf dock. Anyway, förra sommaren fick en kompis och jag en fix idé: vi skulle lära oss att vågsurfa. Vi fick höra om Surf school Lanzarote och hur grymt bra den var. Vi tänkte också att det vore kul att kombinera Lanzarote med Marocko, så vi stack iväg i April det här året. En vecka på Lanzarote och tre veckor i Marocko. Marocko var en skitgrym upplevelse och jag kommer med all sannolikhet att återvända dit inom en inte allt för lång framtid.
    Jag vet inte om du har hört om vår surfsituation på västkusten den här hösten, men vi har haft nordostlig vind i över en och en halv månad. Nordostlig vind=inte en våg.
    Under sommaren hade vi stundtals iallafall rätt ok surf.
    Ha det gôtt!!

    Markus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2002 vid 16:10

    Jo då, jag vet. Har själv varit på västkusten ett par gånger under sensommaren och det fanns verkligen inte en endaste sketen liten våg. Åkte t.o.m ned ett par gånger just för att prognosen verkade så lysande men när man väl kom ner fanns inget av det smhi lovat mad.gif. Turligt nog vindsurfar och kitesurfar jag lite också så jag blev inte helt sysslolös, men besvikelsen var ändå rätt stor. Hoppas själv dra till Lanza ngn vecka omkring den 18:e. Kanske ses vi smile.gif?

    //Surfchick

  • marcuswendin

    Medlem
    19 juni, 2013 vid 19:26

    Förutom Åsa och Lejet så finns det ett litet break på Galterö.

  • challgren

    Medlem
    5 september, 2013 vid 19:40

    @MarcusWendin 711913 wrote:

    Förutom Åsa och Lejet så finns det ett litet break på Galterö.

    Härligt Marcus att du svarat på en 11 år gammal tråd!
    Får mig genast att inse att konfen funnits ett bra tag.

    Tack för påminnelsen!

    /Christian

Sida 7 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.