Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

  • surferic

    Medlem
    30 september, 2002 vid 18:53

    Jag finns fortfarande också kvar trots att det är lite dött här numera. Har ni haft nå bra surf på sistone? Själv hade jag hade två riktigt bra dagar i Sikhjälma förra veckan och det verkar kunna funka imorgon också…

  • haze

    Medlem
    30 september, 2002 vid 21:15

    Var på fårö idag.. Grymt… Eller nästan iallafall.. Hur är det på torö då? Vågar man visa sig där?? Eller kan man inte ha en bic bräda där??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 11:02

    Oroa dig inte. LOS, Bichatarna mfl är verkligen bara luft, dvs mkt. snack, ingen verkstad. Kör hårt mannen. Själv har jag idag missat en grym Väddö-session med 1,5-2m. Snyft och snor, så j-a sad. Var tvungen att infinna mig i skolan för lååång Ma-skrivning. Nån som var där och kan rapportera?

    //Surfchick

  • preppie

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 16:28

    Skulle man kunna få en snabb vägbeskrivning till spoten på Väddö, har ännu inte testat den ön.

  • par

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 16:59

    Tjena snickers! Det var ett tag sen. Surfar inget här hemma faktiskt. Har fått för mig att det alltid går att segla när det är surfbart. Man kanske ska tänka om eller?

  • surferic

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 17:48

    Ja Pär, det var ett tag sedan… Det kanske dags att tänka om, fortsätter det så här börjar jag allvarligt omvärdera mina intressen. Det blåser på nätterna och droppar tidigt på morgonarna. Ingen segling på 2 1/2 vecka istället tre helt underbara dagar med vågsurf i Sikhjälma på mindre än en vecka. Tisdag kväll var nog det bästa jag nånsin upplevt i Sverige. Helt overkligt, absolut vindstilla, sol och glasklara tubande!!! böljor…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2002 vid 19:16

    Var Surfchick på Väddö (Mats väg) för 2-3 veckor sedan, du vet då det blåste både lör och sön? Jag var där och brädseglade på söndagen och såg en liten jänta i neopren…

    Var det du?

    /Manik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 oktober, 2002 vid 13:22

    Önskar jag kunde säga att den jäntan var jag ,men icke. Hur har surfläget annars varit på sistone? Själv har jag en grandioze halsinfektion vilket tvingat mig att hålla mig torr på sistonne. Alla rapporter välkomnas!

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 oktober, 2002 vid 15:25

    hepp!
    Kul att några fortfarande använder detta forumet. Klubben “Kallsupen” tenderar att fyllas med L.O.S och annan pubertal skit!
    Blir det någon Mexicotripp för dig surfchick? Jag tror att vi växlade några ord om det i våras.
    Ha det! /Markus

  • surferic

    Medlem
    7 oktober, 2002 vid 17:10

    Ganska små och stökiga vågor på Billudden strax söder om Gävle igår. Snöbyar och helt vitt på marken.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 11:42

    Sweetie! Hur skulle jag kunna glömma…klart jag minns dig. Jupp. Mex-planerna är fortfarande på. Kan dock ev. bli Sydafrika ist. men en månadslång surftripp runt årsskiftet blir det i vilket fall. Appropå surftripps, tar tbx alla dumma komentarer jag någonsin fällt om Marocko. Har checkat in det stället (inspirerad av dig såklart wink.gif) och klurar nu pa att testa ngr veckor i februari, verkar kunna bli grrrymt!

    Mysigt att fler och fler har hittat tbx till detta forum, precis som jag. smile.gif

    Kjams

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 17:02

    Ha! Bra att mina något otrevliga kommentarer inte avskräckte dig heller! (Jag får nog ta tillbaks ett par av dem…) Här på västkusten har surfen lyst med sin frånvaro. Jag hade en grymt bra dag för en månad sedan, men efter det har det varit dött. Jag har iaf bokat en tvåveckorstripp till Lanzarote om en knapp månad. Den kommer nog att dämpa den största abstinensen! Vad pluggar du för nåt (såg något om nån Ma-tenta)?

    /Markus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 16:03

    Hej igen sweetie!

    Har haft sjukt mkt att göra på sistone, knapt ens hunnit andas. Har dock lyckats lägga om saker och ting lite så förhoppningsvis blir det bättre framöver. Ngn resa har jag ännu inte hunnit med men ska verkligen försöka åka iväg inom ngn el. ngr veckor.

    Du då, varit på Lanza än? Vill själv dit men det är ju rätt ont om Lanza-sista minutare just nu, tyvär. Ska ju vara rätt grymmt där f.n. så inte helt skummt att resorna snabbt försvinner. Appropå grymma vågor, hör på detta.

    En kompis till mig berättade att han och några polare var ute på Väddö för ngn vecka sedan (minns inte vilken dag el. vilken spot). Det var tydligen sjukt stort, i stil med fyra meter om inte mer. De lyckades iaf. mirakulöst nog paddla ut till brytet och ta en våg. De hamnade dock för långt bak på någe vis, jag fattade det som att de båda sögs in i läppen (på samma våg!), och innan de visste ordet av hade de båda två kastats upp på en 2,5m hög klippa. Brädorna var krossades och flöt omkring som ved och tandpetare men snubbarna klarade sig i princip oskadda därifrån. Ska tydligen finnas bilder på monstervågorna så de bör väl komma upp på kallsupen rätt snart. Ska bli coolt att se ooo.gif.

    //Surfchick

    Ps. Läser på Komvux. Lååång historia, beror dock i grund och botten på att hp inte gäller i Oz frown.gif. Ds

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 16:03

    Hej igen sweetie!

    Har haft sjukt mkt att göra på sistone, knapt ens hunnit andas. Har dock lyckats lägga om saker och ting lite så förhoppningsvis blir det bättre framöver. Måste ju ha lite til att leka också, eller hur wink.gif.Ngn resa har jag ännu inte hunnit med men ska verkligen försöka åka iväg inom ngn el. ngr veckor.

    Du då, varit på Lanza än? Vill själv dit men det är ju rätt ont om Lanza-sista minutare just nu, tyvär. Ska ju vara rätt grymmt där f.n. så inte helt skummt att resorna snabbt försvinner. Appropå grymma vågor, hör på detta.

    En kompis till mig berättade att han och några polare var ute på Väddö för ngn vecka sedan (minns inte vilken dag el. vilken spot). Det var tydligen sjukt stort, i stil med fyra meter och över. De lyckades iaf. mirakulöst nog paddla ut till brytet och ta en våg. De hamnade dock för långt bak på någe vis, jag fattade det som att de båda sögs in i läppen (på samma våg?!), och innan de visste ordet av hade de kastats upp på en 2,5m hög klippa. Brädorna var krossades och flöt omkring som ved och tandpetare men snubbarna klarade sig i princip oskadda därifrån. Ska tydligen finnas bilder på monstervågorna så de bör väl komma upp på kallsupen rätt snart. Ska bli coolt att se ooo.gif.

    //Surfchick

    Ps. Läser på Komvux. Lååång historia, beror dock i grund och botten på att hp inte gäller i Oz frown.gif. Ds

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 18:53

    nämen det här går ju verkligen av, kollar in på surfkonfen vilket jag inte gjort på länge då den brukar vara helt död å vad får jag se!? jordens längsta träd, och med en surftjej!! helt sjukt, trodde att surftjejer bara var en myt eller något som enbart fanns i min surfutopi..!
    surfande avhoppad stureplansbrud låter ju helt galet… wink.gif

    häng kvar, häng löst!

    /Emil, surfpojk

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.