Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vår och sommardräkt

  • consigliere

    Medlem
    30 april, 2015 vid 20:04

    Vad skönt det känns att komma hem och se att alla skriver Atan 3mm. Det var just de skorna det blev. Är lite orolig att de kanske är för stora men storleken under spände mot tårna så valet var mellan det och lite ledig passform. Var det rätt val?

    Handskar blev Atan Scorpion. Kändes inte som om de kanske värmer supermycket men allt annat jag provade kändes jobbigt och stort. Är det för kallt för dem så får jag nog skita i att surfa.

    Stod i valet och kvalet mellan Mystic Majestic och Crossfire. Det blev Majestic i lite av en slantsingling. Kände mig något rörligare i Crossfire men den Majestic kändes bättre sydd och något varmare… Oklart om det var varmare jag ville ha… för inomhus i provhytten var det extremt varmt. Frontzip var inget för mig. Fick klaustrofobiska känslor när jag skulle i och ur. Dessutom är jag ofta ensam och surfar och då är det en omöjlighet kändes det som.

    Hur som helst så tror jag att dessa grejer spöar skiten ur mina gamla NPskor och dräkt från 2006 som blivit så hård att man knappt kommer i den längre. Varför alla skor verkar ha den där kardborreremmen över vristen förstår jag inte… Är det någon som tycker det är en bra idé annat än till att samla sand och sjögräs med?

    Tack för alla tipsen… Som alltid.

  • joloo

    Medlem
    30 april, 2015 vid 20:18

    Jag kör Atan 3mm året runt och förstärker med en tunn ullstrumpa vintertiden. Funkar utmärkt.

  • dude

    Medlem
    30 april, 2015 vid 20:28

    Jag sprättar bort allt vad är kardborre på mina dojor, speciellt den som sitter högst upp på Atandojan 🙂

  • bicless

    Medlem
    1 maj, 2015 vid 09:07

    Jag körde med scorpio handskarna igår, funka finfint.

    Bicless

  • haraldpost

    Medlem
    1 maj, 2015 vid 21:50

    @Consigliere 732452 wrote:

    Varför alla skor verkar ha den där kardborreremmen över vristen förstår jag inte… Är det någon som tycker det är en bra idé annat än till att samla sand och sjögräs med?.

    Fordi det som skjer en gang i blant med sko uten ankelstropp er at når en flater ut brettet med anklene, så sklir foten og tærne blir trykket mot tåboksen. Det kjennes ut som at skoen blir to nummer for liten. Med en rigid stropp over ankelen får ikke foten skli fremover i skoen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 maj, 2015 vid 14:12

    Tack för den upplysningen! Jag förstod heller inte varför remmarna funnits där efter jag klippt bort dem varje gång jag köpt nya skor.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vår och sommardräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.