Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Var säsong har sin tjusning…

  • kinetic

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 17:10

    Novice: Det är bara att testa, borde inte vara några större problem o snida till en “fena” till brädan. 20m radie är ändå ganska bra på is med den lilla fenan. Blåser det ordentligt (typ 8-9 m/s) har man nog en realistisk chans att köra ifatt 4-medars på rakorna så länge det är relativt långa “ben”, dessutom är det nog inte helt enkelt att gippa en 4-medars i de vindstyrkorna så det jämnar ut sig lite antar jag.

  • vindsokaren

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 18:00

    @Mården 705515 wrote:

    fick ett helt ok pris på laserskurna medar i rostfritt till min bräda och kommer beställa ett gäng imorrn ,(desto fler desto billigare styckpris).dessutom har jag ganska lungt på jobbet för tillfället (tror jag) så jag skulle kunna bygga några st och ha dom färdiga när medarna kommer om 2-3 veckor…så är det någon fler än petter som vill köpa en är det läge att hojta till /skicka pm

    Fullt tryck i produktionen alltså gillade dock “sågklingorna” i snabbstål som är hårda och raka.
    Många som bygger nu! bra för sporten och om Finnar och Holländare kommer och hälsar på så kanske vi kan ha en chans mot dom.
    Kommer du att göra nån modell medar till Isabellan också?

  • the_novice

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 11:47

    Nu har jag testat det stora fenan också, ser ju litet löjligt hög ut men funkar riktigt fint på snötäckt is. Vet inte om isen var mjuk under snön men fenan var nog nästan för vass, tyckte det bromsade lite på isen, får nog ta och grada av den lite.

    Kom iaf upp i lite drygt 30 knop och då börjar det bli riktigt kul, går mjuk och fint på snön och det är mycket mera surfkänska jmf med en fyra medars bräda, som ju är bara är en skateboard. Rad brädan styr man däremot med viktfördelning och segelskotning precis som det skall vara, nu väntar vi bara på lite mera vind…

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Var säsong har sin tjusning…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.