Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värde på en beg. Bic Techno E 2004?

  • Värde på en beg. Bic Techno E 2004?

    Publicerad av surfarsmurfen på 29 juli, 2006 vid 15:00

    Jag letar efter en beg. freeride bräda och har hittat en Bic Techno E från 2004, det är inte mitt första val bla. p.g.a. att den är utrustad med trimbox.. men budgeten är tjat.
    Brädan är i hyfsat skick med 2 mindra lagningar. Vad kan va skäligt att betala för denna bräda?

    Är det någon som har en och som kan dela med sig av ev. erfarenheter?
    //
    MVH Johan

    surfarsmurfen svarade 17 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Stormtrooper

    Gäst
    29 juli, 2006 vid 15:35

    Ett sexpack folköl och en tonfiskbaguette?

  • Knatte

    Gäst
    29 juli, 2006 vid 15:52
    surfarsmurfen wrote:
    Jag letar efter en beg. freeride bräda och har hittat en Bic Techno E från 2004, det är inte mitt första val bla. p.g.a. att den är utrustad med trimbox.. men budgeten är tjat.
    Brädan är i hyfsat skick med 2 mindra lagningar. Vad kan va skäligt att betala för denna bräda?

    Är det någon som har en och som kan dela med sig av ev. erfarenheter?
    //
    MVH Johan
    Svårt att säga :blush: Men den kanske kan vara värd, allt mellan 3000-4500 kr beroende på hur bra skicket är. Men detta är ju bara ett riktmärke:smirk:

  • gustav-s

    Medlem
    29 juli, 2006 vid 16:26

    Sålde en i våras från -02 med boardbag och 2 fenor utan lagningar för 3500. Detta va en vanlig Techno på 152 liter.

    /Gustav

  • surfarsmurfen

    Medlem
    29 juli, 2006 vid 19:07
    Techno283 wrote:
    Sålde en i våras från -02 med boardbag och 2 fenor utan lagningar för 3500. Detta va en vanlig Techno på 152 liter.

    /Gustav

    låter ju rimligt, med skador så borde jag alltså inte betala mer än 3000:- ?

  • Knatte

    Gäst
    29 juli, 2006 vid 19:40
    surfarsmurfen wrote:
    Techno283 wrote:
    Sålde en i våras från -02 med boardbag och 2 fenor utan lagningar för 3500. Detta va en vanlig Techno på 152 liter.

    /Gustav

    låter ju rimligt, med skador så borde jag alltså inte betala mer än 3000:- ?
    Det intressanta är väl vad köparen begär ?? Men 3000 kr för en -04 är ett lågt pris och det är ju inte självlart att säljaren släpper den så billigt:smirk:

  • surfarsmurfen

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 07:19
    Knatte wrote:
    surfarsmurfen wrote:
    Techno283 wrote:
    Sålde en i våras från -02 med boardbag och 2 fenor utan lagningar för 3500. Detta va en vanlig Techno på 152 liter.

    /Gustav

    låter ju rimligt, med skador så borde jag alltså inte betala mer än 3000:- ?
    Det intressanta är väl vad köparen begär ?? Men 3000 kr för en -04 är ett lågt pris och det är ju inte självlart att säljaren släpper den så billigt:smirk:

    Det är klart det är intressant, men eftersom förhandling oftast är aktuell så kan det vara bra att veta var taket bör ligga, allt har ju ett realvärde.
    Har sett mycket intressantare brädor av samma eller nyare år “ex. starbaord carve” gå för runt 4000 – 5000 kr.
    Så att betala 4000 för en skadad bic känns uteslutet.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värde på en beg. Bic Techno E 2004?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.