Senaste nytt Forums Vågsurfing Vart surfar man i Bohuslän?

  • vilhelmerovraren

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 17:26

    testade förresten haby bukten ute på ramsvikslandet i sotenäs. det finns en klack mitt i bukten som på sydvästvågorna blev stor, orkade inte vänta själv därute efter ett riktigt stort sett (var bara 1,5m den här dagen) så missade vågen men såg den toppa och vara surfbar i ungefär 50m innan den återigen gick ut på djupare vatten…

    såg även en grymt fin våg, närmare 10sekunder med en liten barrel som slutade rakt in i en liten ö. fin våg men jobbigt att ta sig ut!

    så om ni drar och surfar i bohuslän så hör av er till mig! hänger gärna på om jag är ledig och man vågar ju betydligt mer om man inte är själv i vattnet!

    /Ville

  • vilhelmerovraren

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 11:18

    ja! äntligen funkade bohuslän för mig 🙂

  • danielf

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 12:34

    Fan va gott! Där du trodde att det skulle funka, eller hittade du annat ställe?

  • remo

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 09:34

    Jag testade ön Dannemark får nån månad sedan, men tyvärr var det inte optimalt efterssom vågorna kom rakt in mot hällarna. Hade det funkat hade det nog blivit ett kort åk. Vet inte varför det inte byggde upp sig större, kanske var jag ute lite för tidigt.

    Remo

  • danielf

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 09:50

    Det måste vara rätt bottenstruktur, om det är djupt ända fram till hällarna, så är det där vågen börjar bryta. Optimalt är att det är djup, t ex +15m och sen grundar upp snabb till 2m, då får du en våg som ev. kan bli surfbar (om swellet är runt 2m då).

  • eric_w

    Medlem
    6 augusti, 2006 vid 11:17

    Kul att du hittat spot i Bohuslän Vilhelm.

    Är extrem nybörjare, så nästa fråga kan låta aningen konstig:
    Vad behöver man för bräda (storlek, utformning, blabla..) för svensk surf?
    Vad kör ni med som håller till på västkusten/bohuslän med?

  • sharkboy

    Medlem
    6 augusti, 2006 vid 12:14

    go about 1ft. taller than yourself, and keep width around 20″ minimum if you want to eventually learn to surf a shortboard, if you want to longboard, get a longoboard.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vart surfar man i Bohuslän?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.