Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill inte slippa släpa på grejer?

  • simpa

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 14:30
    joachim_larsson;547307 wrote:
    boxen kommer att skapa massor av nya surfspottar……

    lolomglmaorofl

  • simpa

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 15:04
    Joachim_Larsson;547307 wrote:
    Boxen kommer att skapa massor av nya surfspottar……

    Är du verklig?

  • stoorfaen

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 15:48
    simpa;547379 wrote:
    Är du verklig?

    Haha, blev också lite förvånad…

  • stoorfaen

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 15:52

    Asså, tanken är säkert god och så…men jag får lite kalla “frikyrko”-kårar i ryggen…ta i lagom, ingen box kommer skapa nya spottar, lika lite som Sonen till Gubben gjorde vin av vatten

  • rasmus_w

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 16:12
    simpa;547379 wrote:
    Är du verklig?

    They are Kona. You will be assimilated. Resistance is futile.

    Alla stränder där Konafolk kan ha sina surfbrädor är surfställen, om man har Kona. De är ju inte kräsna och vill ha bra vindar och vågor som vi andra.

    F.ö. är det klart att den där boxen går att elda upp.Boxen är i stryktålig plast men det är fortfarande plast och tänder nån eld på den utan att nån ser det så kommer den brinna upp. Däremot gissar jag att den ger bättre skydd mot brand än en vanlig container eftersom de separata facken bromsar brandens spridning. I en container finns nästan alltid något högt placerat hål där man kan hälla in bensin och har det väl börjat brinna så blir plåten het och sen är det snart övertänt.

  • rasmus_w

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 17:10

    Inbrott går det nog också att göra i den. In med kofoten och bänd. Plasten och låset kanske är motspänstiga så det räcker men luckan kommer öppna sig. Vinkelslip och skärbrännare funkar nog bra det med för det brukar funka på de där stora feta låsen som sitter på vanliga containrar. Braka in i boxen med bilen är ett annat alternativ. Fast då har man ändå bara knäckt upp en lucka och kommit åt ett kit. Har du knäckt låset på en container så har du kommit åt allt.

    Nä, Jocke skulle nog ha tagit fram nån grunka i stål och betong i stället. Sextusen kilo tung, garanterat inbrottssäker och med inbyggt sprinklersystem. Placering på bombsäkert djup som tillval.

    Gissa en gång vilket alternativ som troligen säljer bäst och är mest praktiskt.

  • crash151

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 17:21
    Joachim_Larsson;547307 wrote:
    Boxen kommer att skapa massor av nya surfspottar……

    Hehe…
    Gillar din entreprenörs anda, allt går att sälja med mördande reklam eller? Lycka till med fransoserna, lätt att sälja till men svårt att få betalt av. Det är min erfarenhet.

  • el_duderino

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 19:57

    Jag tror fan Joachim Larsson är samma person som Jan O Nilson på denna Kristdemokratiska bloggsida:

    http://sanningenmastefram.wordpress.com/2009/04/25/vi-har-bevis-mot-de-kriminella-filderna/

    hahahaha, så jävla religiöst och härligt

  • rasmus_w

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 20:09

    nej, han är borg, har jag ju sagt. Eller Kona. Eller nåt.

  • lajvarn

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 20:57

    Ni har ju inte läst på ordentligt! Står ju klart och tydligt att det är “specialgolv”. Låter ju skitbra, löser säkert både brand och inbrottsrisken!

  • joachim_larsson

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 21:21

    Som sagt vi får se vad som händer, man vet aldrig vad som står bakom hörnet och väntar, gillar göra saker på ett nytt sätt, det för ju utvecklingen framåt.

    Men gör man inget så kan man ju inte misslyckas tänk på det ni!!!!

    Den som lever får veta, nu drar jag till DefiWind och introducerar boxen och surfar minst 3 timmer/dag

    Ha det gott folk!

  • svennebanan

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 05:43
    Joachim_Larsson;547495 wrote:
    Men gör man inget så kan man ju inte misslyckas tänk på det ni!!!!

    Man får inte smaka av kakan om man inte bjuder till!

  • calle_b

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 19:01

    måste syna dig där! Kakan går att smaka, tillbjudet eller inte 🙂 Frågan om det är godare med bjudkaka eller o-bjuden kaka? Må gott!

  • niklas-g

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 21:59

    Ojojoj med alla era inbrotts knep tror jag man kan bryta sig in i en konteiner också! Haha har man en vinkelslip tex så är det bara ett lås ifrån att man har hela innehållet, eller så kan man ju bomba konteinern. Risken för det är väl inte speciellt stort. Dessutom är det många luckor att bryta upp innan man får ut allt innehåll!! bara mina tankar.. ha d fint!

  • svennebanan

    Medlem
    20 maj, 2009 vid 08:00
    Calle_B;547657 wrote:
    måste syna dig där! Kakan går att smaka, tillbjudet eller inte 🙂 Frågan om det är godare med bjudkaka eller o-bjuden kaka? Må gott!

    Det får du nog ta upp med Roffe Zetterlund, som jag stal citatet ifrån;).

    http://www.livet.se/ord/k%C3%A4lla/Rolf_Zetterlund

Sida 3 av 7

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill inte slippa släpa på grejer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.