Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

  • oaxen

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 15:42

    Jag söker en billig SUP-paddel. Kan t o m tänka mig en defekt/avbruten paddel som kräver reparation.

  • carlito74

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 16:21

    Jamen då hakar jag på här…

    Är ute efter ett Hotsailsmaui Superfreak strl 5.5 el. 5.8.
    Även intresserad av en FSW-bräda kring 95 liter, Powerbox.

    Geografiskt hemmahörande i Sthlm, men uppehåller mig också ofta i trakterna av Malmö / Åhus / Jönköping

  • htn

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 07:52

    Fanatic Skate 110l 2010 köpes.

    (tel. nollsjutretre919861)

  • nachoman

    Medlem
    12 oktober, 2011 vid 08:42

    Är i akut behov av en RDM 430 mast (constant curve). Minst 60 % kol. Bara i sthlmsområdet då jag behöver den imorrn för NV-vinden.
    Ring eller PM:a mig, noll7nollfem-44tjugonolltre

  • raggarn

    Medlem
    12 oktober, 2011 vid 15:54
  • erolwi

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 15:38

    Har precis sålt min begagnade freeride utrustning, fina segel men (Sailloft Cross & Traction) nybörjarorienterad bräda (Starboard GO 155). Vet inte om jag gjorde bra dealer när jag köpte grejerna men jag har fått 2 sommars surf för ca 2-3 tusen. Köpte riggarna nya men brädan begagnad.

    Sen la jag till ungeför 6 papp och sitter nu på splitternya formulagrejer (dock en alubom så länge)!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 oktober, 2011 vid 17:42

    Jag kan vara intresserad av en rejält begagnad JP Funster el likn för att engagera frun som bedöms vara i behov av centerbord i vår. Har Du en sådan som ligger och skräpar?

  • surf08

    Medlem
    16 oktober, 2011 vid 13:50

    Är det någon som har en gammal bräda som ligger och skräpar? Skick eller modell spelar ingen roll. Tänkte ha som vinterprojekt att bygga en vindsurfingbräda för snö…
    Betalar max några hundra kr eller en platta bärs i byte.
    Helst i närheten av Linköping eller Sthlm.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 oktober, 2011 vid 08:25

    Surf08 – Med tanke på att Du har koppling till Linköping vill jag starkt råda Dig att ta kontakt med grabbarna Linsurf innan Du påböjar Ditt projekt. Vad jag förstår så finns det kompetenta killar i den klubben i det fall man avser bygga en isbräda, även som det verkar som Du snarare vill bygga något annat, typ Snowfer. En rejäl research på Nätet rekommenderas – annars riskerar Du lägga ned en massa timmar i onödan!

    Att få en bräda att gå bra i snö är inte enkelt. Det blir garanterat mer friktion än man kan någonsin kan ana och Du kan hamna i en situation där det måste blåsa småspik för att Du överhuvudtaget ska komma iväg. Att bygga en bräda för is kräver konsultationer, vissa grundkunskaper och en hel del arbetstimmar med tillgång till vertyg/maskiner för att isbrädan ska bli funktionell och säker där man måste ha fullt grepp. (Isen är rätt hård när man ramlar!)

  • oaxen

    Medlem
    17 oktober, 2011 vid 08:31

    LinSurf här!

    Jag har byggt, testat och lagt ned projektet med att modda en vindsurfingbräda för snö. De finska snöslädarna däremot funkar utmärkt på snö.
    Mitt höstprojekt blir att färdigställa en modifierad snösläde med en snowboard i mitten för ökad bärighet.

  • stoorfaen

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 09:20

    Jag vill ha en quatro LS quad på 95 liter! Ge mig!

  • surf08

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 11:15

    Ok tack för tipsen. Har läst på om det nu och det verkar ju lämpligare att modifiera t.ex. en snowboard eller ett par skidor.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 18:11

    Surf08 – Det var bara av välvilja jag dödade lite av Din ambition, så Du vet! Av det jag tidigare kollat av på Nätet så tror jag skidorna är att föredra framför snowboard, även om det kan tyckas lite tråkigare. Det går exempelvis inte att bara sätta en mastfot med rigg på en snowboard och få det att fungera. (Man måste i så fall komma upp en bit så att man kan kanta brädan för att få grepp.) Jag vill särskilt trycka på det där med att de verkligen kan gå trögt på snö jämfört med is. Om Du kommer med en egen lösning så kan Du hamna i ett läge där Du bara kan dra iväg när det blåser så pass att det knappt är kul att gå utanför dörren.

  • lajvarn

    Medlem
    20 oktober, 2011 vid 09:52

    Någon som har en gammal fin Mistral Competiton att sälja/bli av med?

    Min far är sugen på en sån då han lyckades bygga fast sin i en ställning.. vilket ledde till svordomar, vilket ledde till avsågning.

    PM eller nå
    /Love

  • tim-eriksson

    Medlem
    20 oktober, 2011 vid 15:32

    Xo.Sail Shark 4.2 4.7 5.3 i mycket bra skick. 2010 men uttagna 2011.

    4500 kr!
    o732-439098

Sida 7 av 31

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.