Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Vilka egenskaper på snowboard

  • Vilka egenskaper på snowboard

    Publicerad av steffo på 6 mars, 2006 vid 11:43

    Vilken type av snowboard passar bäst till snökite?
    När man kör på hård packad snö så funkar min bra men när det är mer snö så vill nosen gärna köra ner sig och brädan lovar upp när det trycker på.

    Ska man ha en längre bräda med mindre midja?

    pjoter svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kasimir

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 13:18

    Luta dig mer bakåt. Annars eftersom man inte kan bakmontera när man snökitar så får du nog köpa längre bräda.

  • luuddee

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 17:17

    man vill ju ah en kortare bräda som är lite styvare med rak outline. . om du har problem med åkningen så fundera inte på större bräda fundera mer på åkningen.. good luck

  • mav

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 12:29

    personligen kör jag nästan uteslutande med en bräda som egentligen i snowboardsammanhang skulle vara för liten… Sen om det är extremt mycket lössnö kör jag antingen med större kite än vanligt eller tar jag en större bräda.

    trenden bland snowkitare är att använda sig av mindre och bredare brädor, mest för ökat pop och för att kunna pressa och luta utan att man slår i med fötterna. Mindre midja på brädan har jag enbart funnit vara irriterande…

    lycka till.

    Erik Fernholm

  • steffo

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 14:08
    Mav wrote:
    trenden bland snowkitare är att använda sig av mindre och bredare brädor, mest för ökat pop och för att kunna pressa och luta utan att man slår i med fötterna. Mindre midja på brädan har jag enbart funnit vara irriterande…

    lycka till.

    Erik Fernholm

    Menar smalare eller mindre midja…

  • annas

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 10:09

    Tablas har några prototyper på sin snowkiteboard nu… Blir riktigt bra!

  • pjoter

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 15:09

    synd bara att det är så jäkla mkt fulare å sätta trick med snowboard än med skidor.

    bräda på vatten och skidor på snö. så ere bara. snowboard är så 90-tal. 🙂

  • luuddee

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 23:29
    pjoter wrote:
    synd bara att det är så jäkla mkt fulare å sätta trick med snowboard än med skidor.

    bräda på vatten och skidor på snö. så ere bara. snowboard är så 90-tal. 🙂
    pjotta jevel.. vet du hur fult de e att göra ett wakestyle trick på skidor.. när det ens går..

  • pjoter

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 09:40

    jasså, tycker du.. tycker de ser rätt fett ut jag.

    http://www.snowkitefilm.com/art.asp?id=11

  • zoolander

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 22:01
    pjoter wrote:
    jasså, tycker du.. tycker de ser rätt fett ut jag.

    http://www.snowkitefilm.com/art.asp?id=11

    men hallå, skareva bräda så skareva bräda.. du tycker att skidor e coolt bara för att det e lite inne igen, sen är dina skidor för övrigt från 70-talet, då e ju 90 tal bättre!

  • pjoter

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 23:09

    mmm, eller för att jag gått tillbaks till skidor igen för att jag liksom många andra insett att det faktiskt e roligare. när dom började bygga carvingskidor och twintip så kunde man helt plötsligt jibba med skidor också. Säger inte att snowboard e tråkigt, de e skitkul men inte lika kul som skidor bara.

    snowboard i ordentligt puder å skidor till resten.

    mina skidor e fan feta! kolfiber å grejer, säkert sent 80tal. fast de e ju bara mina skåneskidor, synd å köra sönder dom riktiga på 1dm snö.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Vilka egenskaper på snowboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.