Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilka ska iväg i vinter?

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    25 augusti, 2012 vid 17:36

    Hur varmt är det i vattnet januari i langeb.? Shorty 5/3 eller rashg.?

  • amco

    Medlem
    25 augusti, 2012 vid 19:41

    Endast rashg är aldrig aktuellt i SA

  • debkausf

    Medlem
    25 augusti, 2012 vid 21:41
    hagakitesurf.se;696487 wrote:
    Hur varmt är det i vattnet januari i langeb.? Shorty 5/3 eller rashg.?

    2/3 hel räcker

  • above_the_law

    Medlem
    25 augusti, 2012 vid 23:45

    Blir Lennox H, OZ feb-mar med hela fam. Nära Byron Bay m a o (och Nimbin;-).
    Mest vågsurf men en bit från udden blir det visst en del bris på em enl Stephen Jones så kiteprylarna åker ju med också.
    Hör av er om ni är i krokarna vet ja:-)

  • petting_4

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 05:11

    jag har hört av säkra källor att det blir apvarmt i Langebaan

  • widlund

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 10:24

    Åker till Brasilien och närmare bestämt Cumbuco 30 september och stannar där tills 23 december. Sen har jag börjat smida planer för Sydafrika i februari/mars…

  • alohasurfer

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 06:42

    Jag körde enbart rashguard i shark bay lagunen i Langebaan varenda gång, från december till februari, och frös aldrig, hur gött som helst! Kör man däremot inne vid Langebaan centrum får man ha en 3/2. I Kapstaden blir vattnet aldrig varmare än 16-17 grader pga atlantströmmarna. Kör du nere på södraste delen av sydafrika, eller på ostkusten, är vattnet 5-6 grader varmare. Där är det indiska oceanens strömmar som drar fram.

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:17
    Alohasurfer;696619 wrote:
    Jag körde enbart rashguard i shark bay lagunen i Langebaan varenda gång, från december till februari, och frös aldrig, hur gött som helst! Kör man däremot inne vid Langebaan centrum får man ha en 3/2. I Kapstaden blir vattnet aldrig varmare än 16-17 grader pga atlantströmmarna. Kör du nere på södraste delen av sydafrika, eller på ostkusten, är vattnet 5-6 grader varmare. Där är det indiska oceanens strömmar som drar fram.

    Nice… Hur är det att kita vid shark bay lagunen?
    -Är det byig vind?
    -Hur platt är vattnet?

    Kan man fixa boende vid shark bay spotten?

  • alohasurfer

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 22:14

    Lite beroende på vinriktning kan det bli lite byigt, men jag tycker inte det är så farligt, framförallt inte om man är svensk och van vid våra byiga vindar 🙂 Det finns ingen bebyggelse vid shark bay, förutom en ensam strutsbonde som envisas med att hängna in sina marker så att man tvingas promenera lite omvägar runt om för att komma ner till stranden. Väl nere på stranden är det väldigt långgrunt och härligt turkos vatten. Så länge det inte blåser över 10-12 ms så är det relativt platt, lite småchop bara. Det finns dock hus att hyra uppe på höjden precis på väg ner till shark bay!

  • wims_lkp

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 08:31
    fred_adern;696290 wrote:
    För min del blir det utresa 1:a november med Boracay som utgångspunkt! 🙂

    Du får jätte gärna skriva en liten recension om Boracay till mig när du varit där. Jag kommer också dra runt i Asien, men det kommer bara bli surf i Vietnam och filippinerna.

  • fred_adern

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 07:55
    wims_lkp;696854 wrote:
    Du får jätte gärna skriva en liten recension om Boracay till mig när du varit där. Jag kommer också dra runt i Asien, men det kommer bara bli surf i Vietnam och filippinerna.

    Ja, det kan jag absolut göra! 🙂

  • dalen

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 09:02

    Det är här det händer i vinter!

    http://www.kitesports.co.za/

  • alohasurfer

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 19:13

    Haha, där kom han äntligen in i tråden, den trogne sydafrika fantasten som tar en till skönt galna ställen, som en hemlig flod till exempel 😉 Ses där nere då Björnsson!!

  • lidde

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 21:02

    Har skrivit ett reserepotage om kitesurfing i Sydafrika när jag var där med Kitelife vintersäsongen 2010-2011! http://www.kitelife.se/wp-content/uploads/Reserepotage-Sydafrika1.pdf

    …o lite foto
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.454594967057.244220.157336077057&type=3

  • windyboy

    Medlem
    3 september, 2012 vid 21:38

    Petter, när drar ni till sydafrika? Jag tar semester den 22 dec och tre veckor framåt. Har varit inne på Sri Lanka för att det blåser mindre där och finns många laguner. Vad tror du om plattvatten och möjlighet att köra större drake i sydafrika?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilka ska iväg i vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.