Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Waterstarter $30.00

  • rasmus_w

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 02:37

    Äh. Vill man göra det enkelt att vattenstarta är det helt rätt tänkt. Jag har tappat räkningen på hur många gånger bakänden på bommen “fastnat” i vattnet och seglet har sjunkit tillbaka i vattnet med bommen pekandes spikrakt ner. Dags att sparka och slå på seglet så det lägger sig rätt igen. Med bara lite flytkraft vid bomnocken så hade seglet blivit mycket lättare att få upp. Visserligen kan det nog ändå “fastna” sådär (flytgrunkans vikt tynger dessutom ner bommen och borde öka risken lite), men det skulle inte alls bli lika jobbigt att få upp seglet ur vattnet igen. Och snackar vi formulasegel kommer ett gäng svordomar i det läget.

    Och ja, jag vet att knepet för att rädda situationen när bommen “fastnar” sådär är att pressa ner masten i vattnet illa kvickt, så numer händer det där nästan aldrig mig, men visst fan hade en sån där grunka besparat mig en och annan svordom genom åren.

  • rasmus_w

    Medlem
    6 juli, 2006 vid 02:57

    Tillägg: Läste just lite mer ingående på sidan och inser att det är ett gäng töntar som inte borde marknadsföra produkten själva. Som det låter på dem så vattenstartar riggen sig själv mer eller mindre med en sån grunka på och det köper jag inte. Jag kan se flera situationer när grunkan kan försvåra vattenstarter. Och jag tror inte på att den hindrar seglet från att bli överspolat med vatten. Men en sak är jag helt övertygad om: Man slipper det där apjobbiga läget då bommen pekar rakt ner i vattnet.

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 juli, 2006 vid 09:17

    Kan säkert spara en och annan fläskläpp när man tränar duckgippar iallafall:)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Waterstarter $30.00

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.