Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave och… (Formula?)

  • Wave och… (Formula?)

    Publicerad av rian på 1 maj, 2001 vid 02:13

    Hej Konfisar!

    Jag tänkte att jag skulle fråga om lite råd!
    Har funderat på att köpa en Starboard wave bräda, förmodligen en surf, eller wave 88.
    Läste i AM. Windsurfing att de är rätt söliga och väldigt down the line betonade, finns det ngn, med erfarenhet av dessa brädor?
    Hur funkar de om det inte är vågor av någon konstig anledning en vacker dag?

    Till formula:

    Jag tänkte också köpa en lättvindsbräda, största segel blir nog 8,0
    vill att den skall funka bra även med “tokmärla” i 6,0. Det ända jag vill är att den skall plana fort och
    framförallt va så snabb att det blir spännande (ruskigt snabb) höjdtagning och manöverbarhet kan jag bortse ifrån.
    Fyller formulorna de här kraven? eller är de för feta om häcken? Alternativet som jag ser det är en Freeridebräda, vilket verkar vara det ända som bjuds nu.
    Men de blir ju söliga och planar senare eftersom rocker outline är manöverorienterad…..eller?

    Tackar för eventuella svar.
    /Rian

    anonym-anvandare svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • udoo

    Medlem
    1 maj, 2001 vid 08:51

    Testseglade en Starboard Surf89 i förrgår, iof bara på choppigt vatten, men den kändes bra, låg högt och fint i vattnet med liten våt yta, svängde otroligt bra! Den är nog riktigt fin att rida vågor med i lätt/medel vind! Volymfördelningen på brädan verkade oxå riktigt bra!

    UDOOsmile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 maj, 2001 vid 10:09

    Hej,

    Istället för Formula så kanske du ska spana lite på tex. Mistral MTX, RRD Fireball, F2´s nya free race (kommer ej ihåg namnet)osv. Dessa borde passa dig som handsken till en 8,0:a. Själv så provade jag min nya Lorch-feting igår och den var en ny upplevelse. Planade ruskigt tidigt med 10,0 för en 100 kilos-klump som mig och tog höjd som ett lokomotiv. Nik som väger ca 20kg mindre planade nästan overkligt tidigt.

    Lycka till,

    Mac, TS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave och… (Formula?)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.