Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wavescore/TTwave

  • oscar

    Medlem
    9 april, 2001 vid 13:53

    wavesore88!!

  • oscar

    Medlem
    10 april, 2001 vid 10:46

    Hallå!!

  • fredrik-b

    Medlem
    10 april, 2001 vid 18:55

    Hejsan. Jag ägde en Wavescore 88 förra året och har kört en TTWave tills nu (fått mina JP, som för övrigt är sinnessjukt grym). Wavescoren poppar väldigt lätt ur vattnet, svänger ganska bra men blir hoppig i hög fart, orginalfenan får man lätt spinout med och orginalstropparna är tokdåliga enligt min smak. TTWave är helt på andra sidan, lite segare pop men svänger som en gud, håller greppet som en vågbräda nästintill och känns väldigt lätt att köra överiggad och i choppiga vatten. Däremot är den betydligt mindre än Scoren volymmässigt. Med mina 72 kilo sjunker jag under när man inte har något tryck. Men ska du “bara” köra med 5.8 och nedåt så är den hur bra som helst. TTWave:n är oxå betydligt skönare att “freerida” med, scoren tenderar att bli lite för hoppig och mindre okontrollerbar i bra med vind och hög fart.
    SAMMANFATTNING
    PLANA TIDIGT: V88
    SKÖNAST: TTWAVE
    bÄST POP: V88
    BÄST I HÖG FART: TTWAVE
    BÄST I BYIG VIND: V88
    SVÄNGER BÄST: TTWAVE
    BÄST HÅLLBARHET: V88
    SNYGGAST: TTWAVE
    BÄST I VÅGOR: TTWAVE
    KANTGREPP: TTWAVE
    BÄST ORGINALFENA Å STROPPAR: TTWAVE(utan den minsta tvekan)
    Omdöme: TTwave bäst i vågförhållande vid kuster, V88 bäst på insjö(och större killar)
    Mått:V88: 250*58*88liter(91), TTwave: 255*57*81liter
    Priser:TTwave 2000(01): 10999:- V88 2000: 9999:- (priser på SP)
    Min Favorit: TTwave i alla kategorier
    Har du mer frågor så fråga på…

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • oscar

    Medlem
    10 april, 2001 vid 19:06

    Tack!! Precis vad jag var ute efter. Nu ska jag bara översätta det här till mina 85 kg. Borde ju uppleva det lite annorlunda. Kanske v88an blir lite bättre för mig då jag är lite större.

  • oscar

    Medlem
    10 april, 2001 vid 19:08

    Vad händer med ttn du kört på??

  • fredrik-b

    Medlem
    10 april, 2001 vid 20:09

    Den TTwave jag använt är lånad, jag hade turen att få låna den eftersom mina brädor var försenade. Hade jag vart ägaren till den hade jag nog knappt bytt ut den, hade istället haft en vågbräda och kanske en större freestylebräda som komplement. Om du väger 85 så funkar den helt grymt som enda “högvinds” bräda, såvida du inte seglar i bra vågförhållanden ofta. seglar du mest inland så är nog V88an att rekommendera, vart kör/bor du?

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • dr-masse

    Medlem
    11 april, 2001 vid 06:37

    Även om jag inte är ett smack involverad i denna diskussion så tänkte jag ge en eloge för ett grymt bra svar!

    Man blir ju nästan sugen på att handla en liten freestajlare…. (hoppas inte frugan är här å kollar).

    Surfa På!

  • oscar

    Medlem
    21 juni, 2001 vid 21:13

    Vill bara följa upp det här. Valde tillslut TTwaven, mkt efter Fredriks kommentarer, får tacka för dom.
    Är otroligt nöjd med mitt val! Brädan har ett enormt vindregister. Jag väger ca 87 kg och har seglat överriggad 4.2 på Pozo till pissig svensk 6.9 segling med den och den uppför sig fördömligt, och allt detta med standardfenan! Trodde faktiskt inte att den skulle funka bra med 6.9 men det går rätt bra faktiskt. Kanske mkt på grund av att mitt 6.9 Volcano har ganska kort bom (195). Bra kvalitet också. De enda skador jag fått är av Pozos otäcka beach.

  • fredrik-b

    Medlem
    21 juni, 2001 vid 21:29

    va kul du valde rätt bräda, det var ett sant nöje att dela med mig av innehavande info…
    Ha ett fortsatt grymt surf-år 2001

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wavescore/TTwave

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.