• anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 14:29

    Men det är väl inte dags än.
    Hösten är här nu.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 14:46
  • pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 14:50

    jaa, det ser ut som det skulle kunna vara något. Vet inlines åkare som är ute efter ett sånt segel i Sverige men ej hittat.
    Man borde väl kunna hitta något is segel som borde kunna funka även till Inlines.
    Dessutom e de juh rätt dyra… 375 dollars plus frakt. Huaa. FÖr ett sånt litet segel.
    Borde gå att bygga sig nått sånt själv tycker man, använda några gamla rester från nått 80tals segel?

    Så man får kanske ta och fixa några skridskor till vintern. Funderar även på någon typ av skateboardbräda att sätta en rigg på. NÅtt får man väl försöka hitta på med vinden till vintern eller hur?
    \Pher

    windskating.jpgmotordrivnainlines.jpg

    brake.jpglandseglingspinnaker.jpg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 14:56

    http://www.skimbat.com den finska lösningen för vintern

    h. batman

  • stickan

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:26

    Här kommer ett par länkar som jag hade sparade. Kanske kan innehålla nått intresse angående vinter segling.
    http://www.freeskateusa.com/info2.html
    http://hlcc.org/surfice.htm
    http://www.segling.nakterhuset.se/artiklar/klipp/isabella.htm

    Mvh Stefan

  • stickan

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:43

    Hittade en bild på en väns isbräda i action. Detta “monster” är klockad i 91km/h med en GPS. Själv kör jag med hans gamla bräda som påminner mer en skateboard men med mycket hårdare (egentillverkade) truckar. Denna går också riktigt fort. Med barlast väger den ca 50kg.

    Mvh Stefan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:45

    Det var tydligen en engelsman (?) som hade någon form av snövindsurfing på Åresjön förra vintern. Är det någon som vet vad han hade för typ av utrustning.

    Micke

  • joce

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:49

    Har ej provat ovanstående, men i vinter blir det kite och snowboard.
    Om det fryser på å blir någon snö i stockholmsområdet vill säga…
    Har sett filmer på kitesnowboard och det verkar grymt, man behöver inte heller lika mycket vind(alt lika stor kite)
    som när man vindsurfar eller kitesurfar =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 17:02

    Länken funkar inte,eller ?

  • zorlac

    Medlem
    26 september, 2001 vid 17:43

    Tjena!

    Peter hette han och hade Snowfers.Ganska små segel 3-5,5 ,men med 5,5an kom man upp duktigt i fart med. Synd bara att isen e så jävla hård att baila på.
    Åk aldrig utan hjälm!!!
    Har för mig att det hette Meltemi och han hade sitt surfcenter nere på Ios,men jag kunde inte hitta hans hemsida…

  • stickan

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:11

    Hmm skummt ! Den funkade i NS när jag provade men inte med explorer. Jag kan göra ett nytt försök i morrn eftersom jag inte har bilden på denna dator.

    Mvh Stefan

  • pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:19

    Tjena Stefan,

    Tackar för dem länkarna, börjar bli dags att börja ta reda på lite info om detta nu, och dina länkar e juh en bra start,,, ja jag ska :),, Får ta nån halvdag och söka igenom Internet och se vad man kan hitta.
    För övrigt fick jag inte igång din fil som du länkat in med ett Ö.
    Skickar dig ett mail imorgon.
    Hörs!

  • leoboy

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:25

    tryck på länken och byt ut Ö:et mot “ö” då kommer man rätt…

    H /leo

  • pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:26

    Förövrigt funderar jag om en sån här skulle kunna funka till inlines och skridskor? Någon som prövat. Den ser juh ut att vara ca 2 kvm… Hittade den på Wallens sida och klippt lite info därifrån:

    Fanjo Under våren kan du nu köpa årets ballaste Kite från Advance till kanonpris.

    Köp tränings / skridsko-kiten Fanjo och va ballast i viken när det puffrar på ordentligt.

    WAS. pris 1 299:- (Ord.pris 1 499:-)
    Pris: 1299:-

    27fwebanjo02.gif

    Nån som har nån kommentar?

  • leoboy

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:28

    blev fel…”% F 6″ fast utan mellanslag…gjorde det förrut men då blev det ett litet ö…blir det inte rätt nu så,,,

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.