• pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:31

    Hmm,, förstår inte vad du menar. Får det inte att funka…

    Dels har jag inget stort [Ö] och att sätta syntaxen [“ö”] funkar inte heller.
    Mer tips alltså 😉

  • pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:34

    Japp!,, där satt den

    Ta bort mellanslagen.. dvs:
    http://www.steffo.nu/files/1-26639-12HIsseglingAsköviken2.jpg

    Stort tack,, ska jag komma ihåg, vad beror det på? Fel i Steffos server eller min läsare?

    Mvh Pher

  • pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:36

    Den verkar konvertera med automatik,, fel alltså:)

    http://www.steffo.nu/files/1-26639-12HIsseglingAsköviken2.jpg

    Ska det va,,, sorry alla mina inlägg om detta..

  • pher

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:38

    Nä,, fel igen,, ser rätt ut i preview läge… Kör på Leoboys lösning utan mellanslag så funkar det.

    PUNKT

  • stickan

    Medlem
    26 september, 2001 vid 20:45

    Ja ja jag kan göra ett nytt försök i morrn
    vågar man lägga ut en avi på 2,5meg (max är ju 200k) mån tro så blir det lite rörliga bilder också
    Hörs
    Mvh Stefan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 22:20

    Instämmer…
    Tankarna kring skatesurf etc. började snurra eftersom jag har en hel 80-tals uppsättning hemma…
    Skulle bara behöva bli kille för en dag för att kunna mecka lite.
    Men en begagnad skateboard/ snowboard, snickra (?) till nån ram till vingen efter bilder på nätet + 80tals seglet… eller inlines/ snowboard så kanske, kanske man skulle kunna sy en kite av seglet. Eller så tar man 80-tals brädan, som är 4, ja 4, meter lång och sätter långfärdsskridskor på den undertill och surfar (fast det blir ju NÅGOT svårt att svänga då) ELLER så inhandlar man en MASSA små men starka inlineshjul och skruvar på underifrån så att det blir som surf på vatten fast på land…
    Anyone?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 08:05

    Luleå Vindsurfing Klubb har en bra lösning och lång erfarenthet.
    Jag har själv byggd en sådan och den funkar mycket bra.
    http://kola.frontec.seprivat/joakim/lvk/
    Surfa på, Hendrik

  • leoboy

    Medlem
    27 september, 2001 vid 08:11

    Ö finns inte i webbläsarens register eller vad man säger så den byter ut det
    mot koden men så fort ö kan läsas så skriver den ö istället för koden…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 12:20

    Issurfare i Luleå

  • pher

    Medlem
    27 september, 2001 vid 16:15

    That anyone must be me? 😉

    Ja,, om man kunde hitta på nån som svetsar aluminium billigt. Tror en aluminium ram borde kunna utgöra en fin grund (ram). Vem säljer för övrigt aluminium profiler i olika längder? Och e de dyra prylar? Aluminium brukar kunna kosta lite?
    Sedan trä på det tillsydda/tillskurna 80-talsseglet.

    Fast risken e som vanligt att innan man har fått till en hyfsad lösning så e man uppe i pengarna för vad en färdig kostar. Har råkat ut för det många gånger. Iof har jag inte bygg några vindsurfing pryttlar men jag antar att de samma…?

    Att sy sig en fungerande kite själv tror jag e svårt. Har en granne som tillverkade egna uppblåsbara tuber och grejade i över ett halvår med sin kite. Den kunde knappt lyfta iaf. Svårtkontrollerad mm.
    Men en sån där liten som jag lagt in bild på. Är det ingen som testat en sån?. Den e juh rätt billig iaf.
    Ni som har tränings kitar, hur mycket drag e det i dom. Det borde väl inte behövas så mycket på is?

    För övrigt undrar jag hur ni som ev kör en sån här isseglare, typ Isabella transporterar åbäket? I mitt fall måste den vara transporterbar (kunnas ta med bil). Dvs jag vill inte böka för mycket med att montera ihop och så? Annars ser ju en sån rätt skön ut.

    Sköna tankar du har Hanna, skulle vara kul att se en 4 meter lång bräda med små hjul på parkeringen, full kareta :).. Keep up the spirit!

    Pher

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.