Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing Hawaii

  • Windsurfing Hawaii

    Publicerad av oaxen på 13 juli, 2012 vid 06:48

    Det ar jobbigt att behova schlogga ut genom vagorna med standiga cross off-vindar. : )

    Inte jatte jobbigt, men helt klart annorlunda.
    Helt klart mycket jobbigare med standig lattvind.
    Tre hopp under drygt fyra veckor talar sitt tydliga sprak.
    Dryga tio dagar kvar och lite ny swell pa ingang. Tyvarr har det varit ovanligt lite swell for arstiden.
    MEN, trots det mer vagsegling an en normal svensk sasong.

    mag svarade 11 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • svenne

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 08:33

    Diamond Head?

  • oldschool

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 09:43

    Man vänjer sig. Efter ett par år fundera man inte ens på att hoppa och tror att guppsegling är det enda som existerar 🙂

  • oaxen

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 04:54

    Da Spot, Oahu.

    Fin form på vågen men mindre tryck i läppen än Torö. Hittills bara riktigt cross off. Ska testa Diamond Head imorgon om planen håller.

  • oaxen

    Medlem
    17 juli, 2012 vid 08:05

    Life is good.
    I veckorna ar jag oftast ensam pa vattnet.
    Det ar roligare med polarna.

  • ola-h

    Medlem
    17 juli, 2012 vid 08:44

    Kul Oåxen. Jag seglade bara Diamond Head när jag var på Oahu 2001. Rätt bra tryck i vågen vissa av sektionerna, och rejält grunt (= revet över ytan vid lågvatten) innanför. Men på det stora hela rätt lättseglat och kul. Jag var där på en konferens och stannade sedan kvar tio dagar eller så. Budgeten var inte så hög på den tiden och hyrbil var inte att tänka på. Jag bodde i något slags studentrum på University of Honolulu, campus Manoa och promenerade varje dag fram och åter till Diamond Head med hela utrustningen. Bräda, två segel, mast och bom. En promenad på 1-1.5 timma enkel väg. Endast vatten och bananer som diet hela dagen. Segling 5-6 timmar och sedan promenad hem med stopp för att proppa isig ett par bean burritos från Tacobell för någon dollar eller så. På kvällarna satt jag själv och jbbade med mitt bräddesignprogram.

    Det var första gången jag seglade vågor utanför Europa och det var en ren njutning. vintern efter blev det Maui för första gången och på den vägen är det.

  • oaxen

    Medlem
    17 juli, 2012 vid 18:20

    He he. Mats cyklade åtminstone. Har inte blivit någon segling där ännu. Har inte sett nån vindsurfa där en enda gång. Drivor med surfande locals dock. Får se om det blir nån vind idag. Hemfärd om en vecka.

  • oldschool

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 12:27

    Är det Toos du kör på? Snackade med några locals när vi där i vintras ( ingen segling bara surf) å de sa att inte många kör diamond head längre, vilket i gengäld gör att surfarna blivit lite mer aggro. Men vill du ha mer punch i vågen så kan jag rekomendera bowl-sektionen på DH mitt framför korallblocken som sticker upp. Italienarna borde börja trilla in så här års så att du inte blir ensam länge till 🙂

  • oaxen

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 17:44

    Toes.
    Inga italianos. Åker hem om en vecka. Hittills bra mycket bättre vågkvalitet än DH.

  • oaxen

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 12:45

    Har lagt upp en grovklippning av min sista dag på Oahu. Ska försöka klippa ihop något av hela materialet i början av nästa vecka.
    Har lagt upp lite fler skärmdumpar också.
    Kolla min blogg nedan >>>

  • mag

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 21:09

    Att dela vågorna med Robby på DH på 80(!)talet när han var helt outstanding är en upplevelse jag aldrig glömmer. Där trashade jag min första grill på revet och fick simma in. Sydswell gav feta vågor!
    oj vad ung jag känner mig!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing Hawaii

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.