_alexander
Forumsvar skapade
-
2fast4u wrote:Det känns som om hela surfsverige håller på att explodera, alla ska iväg, prognosen ser grym ut, det är omöjligt att fokusera på nå´t annat…..
Hoppas verkligen det håller i sig annars får psykavdelning det jobbigt i helgen…..Kom igen nuuuuuuuuuuuuuu………..är ni laddade??och nu drog dmi ner sin prognos bara 11-12 sekundmeter i bästa fall! nu vill man döda någon!
vart tog 4,7 vinden vägen -
Stewen wrote:Ser onekligen bra ut!
Jag gillar smhis prognos!:laugh:Tisdag eftermiddag: Syd vridande till väst, 11-15 m/s och ökande till 18-22 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%Så vart köra? vridande mot väst… Apelviken kanske? Ringenäs?
ringenäs kan du med all säkrthet stryka! dogge kommer bli sjukt cleant imorgon med hoppramper som heta duga asså! -
JAT wrote:S.. wrote:Prognosen går upp och ner inför helgen!
Vad tror ni om Varberg? Kommer vi få någon segling i helgen?
Personligen tror jag det kommer regn men jag vågar knappast hoppas på vind längre, vad tror ni själva?/Staffan
Är detta en omröstning om vad man tror eller en vadslagning? Titeln säger vadslagning, men jag hittar inte vad vadets vinst pott är. 🙂
segling?!?!?!? 🙂 om du vågar trotsa oddsen -
vi får verkligen hoppas att teriitehau anmäler sig! ett säkert kort 🙂
-
Oregistrerad wrote:Jag behöver lite tips på spots på västkusten där vågorna blir så små som möjligt vid olika vindriktningar. Som nybörjare tar det grymt på krafterna att ta sig ut och igenom vågbryten och man vill ju få så mycket tid som möjligt ovanför vattenytan! Seglar mest runt halmstad men alla tips är intressanta eftersom det säkert finns fler som tycker vågorna är jobbiga!!!
i halmstad finns särdal på nordväst då alla är i ringenäs, dogge på ost och syd samt påarp på ost -
Surfjohan wrote:Endy wrote:den verkar lite seg i planing, jag skulle gissa att den är lite tung.
Jävligt vetenskaplig slutsats..
btw brädan som du håller upp på bilden ser som om någon lagt en spya på..
du kan gå och gotta dig i sandlådan nån annanstans om du nu ska bete dig som en jävla 5 åring..sen angående brädan var den föga omtyckt av mistral fanatikerna på gc iaf utan där föredrog dom jp och andra märken.
beggade brädor är så himla billigt nuförtiden (förhållandevis) så du kan göra fynd bland alla brädor som dom b-sponsrade spottar ut. -
Anders_hoffman wrote:Följande ”rutor” dyker upp när jag är inne på vissa hemsidor, klickar OK eller Enter och då funkar allt som vanligt, men det är frustrerande att behöva göra detta hela tiden! Borde väl finnas nån stans där man kan ställa om så att den ska köra ActiveX-kontrollen automatiskt utan att fråga..
samma piss på vår data, det är antivirusprogrammet som inte automatiskt tillåter actice-x -
steebe wrote:Hej
Någon som har förslag på bra lättvindsegel för svensk sommar, till 100 l bräda och en seglare på ca 80 kg för freeride. Bra drag i lätta vindar, tidig planing.Några förslag
echo, expression eller liknande… du blir nöjd med vad du än väljer skulle jag tro. svårt att gå fel med dagens segel -
brutus wrote:ouch, klämma på masten med en rörtång??? Känns ju sådär, måste man ignorerara knakandet och krasandet då eller?
/M
tja funkar inget annat så har man inte så stort val en liten handduk imellan masten och rötången är att föredra 🙂 -
Surfjohan wrote:Har en hel mast liggandes under balkongen efter för lite mycket danmarkssand 🙁 Uppskattar alla tips som finns för att få isär den. Har redan testat: Bomtricket, böja och flexa den, dra (så in i h-e), vicka, vrida. Finns det något medel eller annat hemligt supertips?
med hjälp av en rörtång får du en jävla kraft, detta har hjälpt mig flera gånger då den suttit som berget! -
Oregistrerad wrote:tack för alla tips
kan följande vara nåt?
http://www.blocket.se/vi/7962464.htm?ca=3_s
http://www.blocket.se/vi/7983125.htm?ca=3_s
http://www.blocket.se/vi/7996650.htm?ca=3_s
nej för tusan, man får vad man betalar för, dvs skit i den sistnämna annonsen iaf. dom första har ju ett skrämmande överpris -
alexasu wrote:när jag kollade liet närmre på specarna för masterna såg jag att sc-6:an vägde 1,9 kg och rdm:en 1,8. det är alltså bara en skillnad på ynka o,1 kg. är det inte så att det är vikten som är av störst betydelse när det kommer till mastens ”kvickhet” i flexen?
jag håller med manno till fullo, sdm i vågsegel tillhör en svunnen tid för den som inte är sponsrad och får x9or och har råd att knäcka en lite då och då.
det är inte bara vikten som gör skillnad, det blir en rappare lättare känsla i riggen med en smalare mast, vet inte exakt vad detta beror på om det är mindre luftmotstånd eller vad men en sak är säker att det underlättar något fruntansvärt i manövrar, tex gipp och slag i ditt fall. -
grymt schyssta filmer, gillade verkligen då mousselmani drog av en moonster lång aerial i nyaste videon
-
Mike_Tabou wrote:OK nice! Jag tog iofs 107 L men hoppas på bra egenskaper hos den också :crazy: Hoppas på att kunna lära sig lite schööna manövrar i sommar!
Några mer som har 3s…?Ride on long bong!
ja den är också grym
bilder på lite action och en recension på spanska http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?t=1749filmer på 3s 107 in action av boro
http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?t=2900 -
Mike_Tabou wrote:Gokväll!
Hoppas detta var postat i rätt tråd, jag är liksom ny på forumet :smirk:
Har beställt en tabou 3s för att det skall vara en bra allround-bräda och undrar vad ni tror om den…tycker själv tabou i helhet e nice men dela gärna med er av fakta. Lite kortinfo så ni kan dra lite slutsatser; jag är 1.75 väger 65kg och har kört Bic nova 180liter ûber deluxe.
Vill bara få bekräftat att jag gjort ett bra köp så jag kan sova gott i vänta tills den kommer :crazy:Häng lööst!
viken storlek beställde du?
jag har 97an och den är grymt lättseglad så jag tror du kommer bli nöjd 🙂
jag har skrivit lite om den i min blog som du kan läsa, kan tilläggas att jag väger 74-76 kilo och den känns ändå väldigt flytig.