_alexander
Forumsvar skapade
-
alexasu wrote:e de bra beggatpriser på GC då? fast det hade ju varit trevligt att ha brädan redan till hösten, så att man hinner lära sig brädan här hemma, å sedan kan gå rakt på dom ballare grejjerna där nere.
köpa beggat på gc skulle jag aldrig göra, sakerna som säljs där är helt sönderkörda, och priserna är inget att hurra över heller
-
blåbussen wrote:vart får jag tag i RIP filmen?? Jag har lyckats ladda ner halv med dc++ men inte mer.. verkar inte heller finnas att köpa från internet.. 🙁
Jag har polakow filmen sedan tidigare.. vilka mer värda filmer finns det??
wet and salty om du är freestyle fanatiker och om du vill ha grym vågseglning blandat med style ska du tjacka fwd hawaii.
the search 1,2 är OK men 3an är ett skämt, samma musik som i tvåan och mer speedsegling än wave -
alexasu wrote:utan den ska väl mer funka där dom dagarna det blåser pung å man inte pallar/hinner dra nån annan stans.
ska du ha en vågis som är är kul när det blåser pung ska du köpa den en klassisk, om du tänker göra något annat än att mjölka småvågor. en klassisk hanterar stökiga förhållanden mycket bättre och är rolig rakt fram! och om du ska till pozo är ju valet ganska givet…
Men om du nu vill fokusera på vågridning i sverige så är nog en stubby att föredra -
Svenne wrote:Visst, en kullerbytta är också en loop.
grym du e -
Rasmus_W wrote:Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
om det är en framåtvolt kan ju diskuteras men en loop är det alltid oavsett om rotationen är vertikal eller horizontell -
dude wrote:Var det ingen som körde Ringenäs?
På kartan borde Ringenäs ge rak side-shore vid väst-syd-väst… Inga vågor eller?
det där har du om bakfoten, vid väst är det crosson som är minimum för att man ska vilja köra där, blir total slakt onshore då med riktiga dumpvågor -
jonaish wrote:hhahaha…….
ett brottargrepp på mig…. hahah 😉
VINDsurfare är lite sega på att få bra med fart när de startar å ska iväg…
och det är därför det kan bli en krock.. för de e sega på att komma iväg;)
du är så jävla trög så det är synd om dig
kan du inte bara hålla käften -
lukasw wrote:Men vad kan du säga om fiberspar?
L
fiberspar gör säkrt helt okej master, men vad jag har hört så trivs dom bra i gaastra vilket innebär att dom bör va lika gaastras mastkurva som är aningen kontroversiell från dom andra märkerna, särskilt då neilpryde som är kontroversiell åt andra hållet.
köp neilpryde så slipper du behöva fundera över vilket som var bäst! -
lukasw wrote:Har ett par frågor om master. Har ett np search, och en np expression men ingen mast, så min fråga är kan man köra på fiberspar R3200 -430 Reflex 3200 1,8 430 , och en R3200 -460 Reflex 3200 1,9 460 dvs, en till 5,8 seach, och en till expression 6,5. Sen tillkommer en 7,4 v8. Vad är skillnad mellan master som x3, x6 från NP X3wave -430 X3 2,3 430 21 0,3 X3 -460 X3 2,65 460 25 eller en X6 -460 X6 2 460 25 0,8 så kan man köra med fp eller ska man välja np. Var på Rhodos de hade BARA x3 master på alla segel. Så vilken ska jag välja???:confused2: :frown: :confused2: När jag började surfa 1988 då hade jag bara en mast np 460 25%, och den räckte länge 7år 😉
MVH
LUkas W
välj den dyraste du har råd med, jag har testat samma np segel (expression/search) med både x3 och föredettingen x5 och skillnaden är enorm! blir en helt annan rigg -
callep wrote:okej tack!
finns det fler ställen?
björkäng, olofsbo -
adde wrote:_Alexander wrote:adde wrote:Några klipp från http://www.naish.tv
/adde
schyssta videos!
har du inga möbelvideosHur fan visste du det??
likasinnade växer inte på träd 😉 -
Clocknose wrote:Staffan! Jag tycker uppriktigt synd om dig som bor i Göteborg och har så långt till Dogge en sådan här underbar dag! / Joacim
det kommer gå av något så fett! och dåligt överriggad man kommer va me 4,7 🙂 -
S.. wrote:Om ni sitter och dräglar över DMI:s prognoser så misstar ni er grovt!!!
De har ändrat m/s till knop i sina prognoser!
Det kommer alltså blåsa 5-8m/s!!! Och kolla Onsalamätaren så ser ni att det stämmer!/S..
sitt hemma du -
Oregistrerad wrote:Ok, vi är några väldigt kungliga juniorer som vill köra riktiga vågor för första gången. Erafenheten än så länge är typ Lomma på NV kuling (= närkontakt med piren). Just nu klurar vi på Dogge alternativt Vejbystrand. Vart blir det cleanast, vart blir det störst? Och finns det andra alternativ?
Tacksam för fet hjälp
dogge blir väldigt cleant mellan vågorna och ni bottnar väldigt långt ut så det är lättkört, om det blir för mycket väst som det verkar kunna bli är det alltför byigt om det inte blåser orkan