andersbq
Forumsvar skapade
-
Ett annat hett tips Petter, är att skaffa bräddubletter inför SM, då gör det inte så mycket om man smäller av några stycken.
Jag håller just på att bygga ett par plan till i släpkärran så att jag kan få med även dubletterna nästa vecka -
När man kör TT måste se på fenor som speedsurfingen motsvarighet till golfens greenfee. Det kostar en per gång, men det är det värt!
-
peterpett;578597 wrote:Gick du i 35 knop 😀
Det finns faktiskt vissa som inte seglat över 36 knop :wink:, så gårdagskvällen var ju inte kattskit! 😀
Ibland är 2 km ”walk of shame” värt besväret! -
Bjornen;578576 wrote:Ni har säkert redan har koll på denna vindmätare.
http://www.swedweather.com/490001/
Går kanske att snegla på vid eventuell segling på TT ?//Björn
Nej KKKK är inte särskilt bra för TT. Onsalamätarn har bättre korrelation utom när det ostliga vindar.
Den står från Tjolöholm sett rakt västerut ca 6 km. Kullavik (KKKK) är 12 km norrut. -
andersbq
Medlem25 september, 2009 vid 04:35 som svar på: Vad säger ni om att använda dykarnas ok-signal?Det var en camber som inte var på plats från start. Jag undrade varför alla plötsligen skulle upp och pausa precis där jag satt och pillade!
Tog ett tag innan jag förstod att ni kom för att hjälpa, inte bara hälsa!
Själv har jag alltid mobiltelefon med, sedan Getwet bröt foten. -
tbsurf;578414 wrote:vad säger ni tt-locals om helgprognosen lör-sön?
Jag tror det kan ev funka imorgon fredag och kanske söndag, men bättre uppåt Stenungsund eller Beerlanda. Även lördag borde funka uppåt kusten.
Måndag kan bli riktigt bra. Tveksam till den 3-4/10, men proggen kan ju ändra sig snabbt… -
Saxat från inbjudan:
”Tävlingsområde:
Tävlingsområdet är utanför stranden/hamnen i Torkelstorp. Bojar alternativt snökäppar
kommer att markera det område där uppmätt resultat är giltigt.”De senaste 3 åren har tävlingen körts i skvalpet framför piren. En anledning som anförts var ”publiken”. (en annan var att det var polisradar fram till 2007) Dock tycker alla som var med i år att den bästa tävlingen någonsin var Heineken på Öland, där vi gick typ 2 km till banan. Det blev utmärkt PR för speedsporten med farter över 40, mycket bilder på web och TV. Därför föreslår jag att om det är t ex väst föreslår jag att vi kan tolka ”stranden/hamnen” som området sydost om hamnen också. (Äskatorp/Tjolöholm). Där finns också möjlighet att lägga längre banor.
Vidare föreslår jag att vi bara laddar ur GPSerna en gång per dag. På Grekiska mästerskapet fick vi reda på placeringarna kl 14.00 dagen efter. Såklart inte helt optimalt, men vi får ett mycket bättre flyt i tävlingen på så vis. Dessutom så är det inte så stressigt för sekretariatet.
-
Man ska ALLTID köra RDM om det går, inget annat.
-
andersbq
Medlem15 september, 2009 vid 16:25 som svar på: Goda nyheter för oss väderprognos-knarkare!frippe75;575297 wrote:Du kanske ska ange lite mer nogranna koordinater om det ska vara intressant…Jag tror det är ganska få som vet var typ: N 57º 25.442′ E 012º 05.610′ ligger så jag valde ortsnamn istället, kanske hade jag fel?
-
Klang, har du provat någon sådan? Och vem är André Lessacher som designat dem? Bror till Wolfgang?
-
andersbq
Medlem10 september, 2009 vid 19:13 som svar på: Goda nyheter för oss väderprognos-knarkare!Quote:Kan vi inte fixa en vettig betaltjänst till rimligt pris för vind och vågor som vi här på Surfzone kan vara med och bidra till? Det är faktiskt fullt möjligt att genomföra.Eller så kan ni sälja banners, precis som här, skulle säkert inbringa femfaldigt mot vad SMHI får in på Bizmet.
-
andersbq
Medlem10 september, 2009 vid 17:35 som svar på: Goda nyheter för oss väderprognos-knarkare!Leif Stenbom;574761 wrote:Sen vill jag bara flika in att vi inte är en vädersite. Om vi ser till vårt uppdrag så skulle vi antagligen vara ännu snålare med väderinfo.Hallå! Om inte SMHI kan tillhandahållen en vettig vädersajt för oss skattebetalare, vem ska då göra det???
I mitt förra inlägg så var önskningen/kraven från oss vindsurfare. Men vanliga Svensson skulle nog vilja ha möjlighet att plotta regnmolnen på midsommarafton också. Snacka inte om ”avancerade funktioner” det är faktiskt 2009 nu.
Släpp vädret fritt! -
No rules Slalom?
Ser redan fram mot nästa år!
Anders ”Finian” BQ 😉