Forumsvar skapade

Sida 130 av 197
  • andersbq

Medlem
    14 november, 2008 vid 18:35 som svar på: SweSpeed TT Winter Cup 15/11

Ja progonsen står sig, den är oförändad de senaste 36 timmarna.
    Det är bara skruva på weedfenorna och blanda jordgubbssaften.

• andersbq

Medlem
    14 november, 2008 vid 07:14 som svar på: Slalom eller inte slalom?

@Rasmus_W 515686 wrote:

Prylhetsen fortsätter.

Har jag glömt nåt?

Det är trevligt att ha en bräda runt 110 liter och ett segel runt 7,5. Om detta måste vara en slalom eller ej kan ju vara osagt. Jag tycker väl inte att slalom är så värst lättplanad. Däremot är de ju fina på kontroll i högfart och mycket vind. Sedan en kommentar till, en slalom kräver inte svindyrt racesegel med dyra master, precis som en freestyle inte kräver svampiga mjuka riggar.
    Vidare, så slår man sig inte så jätte mycket eftersom det nästan är omöjligt att åka snabbare än 31 knop med så stora grejor.

• andersbq

Medlem
    13 november, 2008 vid 18:20 som svar på: Brutet revben, när surfa igen..?

5 veckor, sedan känns det inte så mycket.
    Själv hade jag tur att det skedde strax efter midsommar & sedan följde en någorlunda vindlös sommar, så behövde jag inte avslöja mig för frugan…

• andersbq

Medlem
    12 november, 2008 vid 05:41 som svar på: Resultat SweSpeed TT Winter Cup 2008-2009

@lbj 515155 wrote:

Varför frågade du inte mig? Då hade jag lärt dig programmet på 30 minuter!!

Jo jag hade din manual, tänkte ringa dig, men så är jag ju en sån envis enfaldigt typ. Nu tog det säkert minst 90 minuter istället… Men man kan ju se det som ett dataspel, när man löst en nivå så blir man nöjd!

• andersbq

Medlem
    11 november, 2008 vid 21:41 som svar på: Resultat SweSpeed TT Winter Cup 2008-2009

@MGS 515143 wrote:

Då blir det en ny på lördag då eller

Ja om proggen garanterar att vi seglar 30+ så kör vi, dvs runt 12 m/s.
    Om vintern blir som förra året, dvs inte alls, så hinner vi säkert med uppåt 10 race! Ser redan fram mot en mellandagscup!

• andersbq

Medlem
    7 november, 2008 vid 19:06 som svar på: Förbud mot spela transistorradio…

@byGuy 514181 wrote:

Det finns bara en väg att gå:
    Skapa en fond där vi samlar in pengar till juridisk hjälp. Vilka lagar kan hjälpa oss? Det behövs professionell hjälp.

Kan du inte konsultera syrran?:wink:

• andersbq

Medlem
    7 november, 2008 vid 18:47 som svar på: Sjögräsläget i Torkelstorp

Sjögräs eller ej , men på söndag lunch så sööööööööööööööööör viiiiiiiiii!

Räknar med byvind på ca 17 m/s. Har riggat 80-litarn!

• andersbq

Medlem
    7 november, 2008 vid 07:20 som svar på: Vindsurfing på tv ikväll

@DanneMan 513798 wrote:

Nu lyckades man ju missa början .. tycker faktiskt den är för jävla enformig. alla kapitel är ju nästan likadana.. eller?

Håller med, verkligen en krattig film. Konstig idé överhuvudtaget. Att segla i 25-30m/s är riktigt svårt, bara överlevnad, dessutom är aldrig vågorna bra. Jag tror aldrig jag sett så många missade landningar på en timme. Om man inte kan något om vår sport så verkar ju alla som vara med vara ganska mediokra. Skulle nog sett bättre ut att bara fläska höga, sega hopp. Den enda behållningen av filmen var att se de frusna danskarna som spolades vid Bunkrarna, där kände jag igen mig!

• andersbq

Medlem
    6 november, 2008 vid 20:06 som svar på: Sjögräsläget i Torkelstorp

Eviga 10.000:- frågan… Det är så här, att ena dagen är det rent, dagen efter är det fullt. T o m så är det rent på förmiddagen och gräsligt efter kl 13 och vise versa. På söndag ska du alltså ta med både och. Själv har jag ett nytt släp där jag har brädorna klara med både rakt och snett under.

• andersbq

Medlem
    5 november, 2008 vid 13:55 som svar på: Race segel på freestyle?

@Kris 513895 wrote:

Det lät riktigt intressant att du faktiskt kört 30+ på din 116-freestyle. Nästan så man blir sugen på större fena och ett beggat racesegel.. 🙂

Det behövs inte, duger med ett freestylesegel typ Naish All Terrain 6.0 och en Persson & Aagensen-weedfena från -97 + lite stake:wink:

• andersbq

Medlem
    4 november, 2008 vid 17:31 som svar på: Race segel på freestyle?

Det går ganska bra att köra freestyle med racesegel, eller snabbt för den delen med andra segel med. Men man måste modda lite, ut med framstropparna och på med en riktigt bred feetbelt där bak.

• andersbq

Medlem
    4 november, 2008 vid 17:03 som svar på: Välrdens snabbaste 65-åring lbj

@andersbq 513631 wrote:

Ja det var kul, många som läste den. Alla som jag känner faktiskt.
    Det känns bra att det skrivs om en riktig seg gubbe, jag menar många andra ”gamla gubbar” som fått publicitet är ju bara ut nån gång om året. Lasse kör ju (nästan) lika mycket som jag!

Har förstått att det finns några som är trampade på tårna, jag syftade inte på någon speciell här på konfen, utan på andra gubbs som jag läst om förr i tiden… Senast för något år sedan. Jag tycker att vissa dyker upp bara när det vankas reportage, men i verkligheten så är dom nästan aldrig ute.

• andersbq

Medlem
    3 november, 2008 vid 09:46 som svar på: Välrdens snabbaste 65-åring lbj

Ja det var kul, många som läste den. Alla som jag känner faktiskt.
    Det känns bra att det skrivs om en riktig seg gubbe, jag menar många andra ”gamla gubbar” som fått publicitet är ju bara ut nån gång om året. Lasse kör ju (nästan) lika mycket som jag!

• andersbq

Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:11 som svar på: Vinterdräkt för vintern 2008

Detta ständigt återkommande ämne…
    Som princip så är det ju OK med en 5/3 eller 6/4/3 gärna med torrkedja.
    Men i år är jag lite sugen på att denna:
    (är det någon som testat den på riktigt ännu?)

• andersbq

Medlem
    24 oktober, 2008 vid 10:41 som svar på: Tips på bra (snabb) sjögrsäfena…

Här är bild på en nya Choco weed, tycker dock att det är för lite rake (detsamma som dagens Chocoweed), iallafall för den sortens gräs som vi har i TT.

Sida 130 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA