andersbq
Forumsvar skapade
-
Hon tyckte det var fuskigt att hon inte själv fick vara med…
Men vi festade sedan med pizza och slickepinne. -
Ha ha, kul att både jag Gustav och jag mörkade, men dök upp ändå!
Vad gör man inte för sporten? -
Tyvärr inte jag heller, dottern fyller år.
-
Låter bra, bättre en min svågers styrpulpet som han är så rädd om. Men kan nog inte bara ”hitta” ett datum utan det måst ju vara riktigt lågt vatten oxå.
Tills dess är det samla pinnar som gäller! -
@appel 495427 wrote:
Mycket viktigt och pricksäkert antagande. Grymt kul med senaste prylarna, men långt ifrån nödvändigt för att prestera schysta tider med gps:en. Speciellt bra att just du Anders skriver detta , då vi med lätt avundsjuka sinnen följt vårens ”köpasjuktmycketnyaprylartrådar” från just dig, hehe.
Kan tyckas märkligt att jag köpte 8 nya brädor och 11 segel, men jag hade inte köpt några nya våggrejor på 7 år, grejorna var hel slut. Och jag ägde inga raceprylar, så då blev det så. Dessutom blev det en barnbräda oxå. Men jag kan lugna er att jag tänker köra med samma grejor även nästa år. (kanske komplettera lite bara). Jag tror inte jag kan segla ens 1% snabbare nästa år om jag köper nytt.
-
Vet att Gustav (som är speedansvarig på förbundet) har haft en tanke på att efterlikna världscupen så mycket som möjligt, dvs vi kör heat på en bestämd bana under en viss tid. Men på Öland så körde vi ju även slalom.
Jag skulle nog hellre sett att vi bara kört speed, då hade vi hunnit fler heat, vilket hade inneburit att man kunnat ha få stryka fler heat.
Sedan är materialet långt i från allt, jag skulle nog säga att bland topp 20 så spelar det nog inte mer än typ 20% roll, resten är gubben. -
Jag har ingen aning om Starboard, men köp en bräda på typ 90 liter som är ca 60 bred så blir det bra. Den blir kanon till segel runt 7 kvm.
Jag är extremt nöjd med min SP95 som i själva verket är på 90 liter. -
Bara fenan, jag hade stropparna ur och inte mer än typ 15 knop så det blev inte bomstopp. Dessutom så har jag dubletter på alla Teknosport så det gjorde absolut inget. Men med Choco i 40 knop så hade jag nog gråtit blod…
-
Är det någon mer än jag som fått känslan att södra Karpathos kommer få en invation av fartgalna svenskar några år framöver?
PS Grattis Lasse, nu har du oxå visat att du kan gå på vatten!
-
Ja kan nog fixa en båt om ni tar och städar av en vägkant. Jag tror dock att stenen ligger närmare Tjolöholm, för idag körde jag på en bjässe som stämmer bra på din beskrivning. har ritat in den på kartan:
-
Fyra nya bommar, tre nya kolmaster, två brädor som ser obetydligt beggade ut samt minst en förlängare och en boardbag. Jag tror nog 5500:- var klart prisvärt!
-
Om du går in på Eniro kartor istället borde du kunna hitta stenen, de är vita prickar på flygfotot.
-
andersbq
Medlem27 augusti, 2008 vid 20:42 som svar på: Fri vind mellan Kullavik-Södra Onsala (västsidan)?Jo så här är det. Detta har hänt på 20 år: Brädorna har blivit korta och breda, riggarna blivit lätta och har annorlunda tryckpunkt. Alla utövare (nästan) vindsurfar planade. Och är följande som gäller just nu: våg, freestyle och speed. Om du bor i Onsala så är det Åsa Stenudden, Apelviken och Lejet som levererar vågor någorlunda nära. När det gäller freestyle och speed så vill man ha plattvatten men vind, detta finns vid Torkelstorp. TT fungerar i stort sett i alla vindriktningar.
Japp, det är allt du behöver veta, (såvida du inte har ambition att jaga runt bojar på extremt långa eller extremt breda brädor). -
Tack Bohm, äntligen har jag fått svar på var vågorna kom från när jag var och tittade på en ASP-tävling för länge sedan. Var typ 20 minut kom ett set, mellan helt spegelblankt. Inte ens det minsta beachbreak.