andersbq
Forumsvar skapade
-
Nej det är så att när jag fick öroninflammationen och balansen försvann så kontaktade jag amerikanen som är min väderkontakt och bad att styra om jetströmmen över norra halvklotet så att ingen hinner träna under min konvalescens. Jag bad att det ska vara kvar till och med första maj.
-
@donpedro 459223 wrote:
Men det är klart att det finnsdagar då man kanske skulle plana något tidigare med större grejjer, men frågan är hur många dagar det är.
i den här tråden finns svaret för min hemort:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55809 -
@donpedro 459189 wrote:
5,8 räcker absolut! Jag är ett par kilo lättare men inte så många längre och kör 5,2 som störst duger fint. Tror inte du kommer få särskilt många fler dagar med ett 6,5 i garderoben osså.
Fram till 2006 hade jag 4,1, 4,7 5,2 5,7 6,2 Simmer OS, det gav mig cirka 30-35 dagar per år .
Med ett 7.0 freestylesegel i min range fick jag 75 dagar förra året.
Det är blåser 5-6 m/s betydligt oftare än det är 10+ dagar. I allafall där jag bor.
-
+10 liter mot min vikt brukar vara bra för lättvind tycker jag, och minus 10-15 liter när det brallar i.
-
@surfan 459050 wrote:
Du ja jobbar, men du får gjärna höra av dej när ni ska ut!!! :cool2:
Jo så är det, för att kunna köpa mycket grejor så måste man jobba…
Sen väntar jag på lämpligt verktyg för att kunna dra ner nedhalet. Riggade 6,4 i helgen och det var med livet som insats att dra ner till hyggligt trim.
Men ryktet säger att 6 bommar och längare med tillbehör är på väg inom kort. -
Helt klart kan du gå upp på 6,5 eller 7,0. Det kommer ge dig massor av mera dagar. Jag kan verkligen rekommendera ett freestyle betonat segel som ger snabb planing, typ Naish All Terrain 7.0 eller AMP som det hette förra året. Du riggar det med 2 meters bom och på nästan vilket 460 mast som helst. (Om du fjäskar lite kan du få köpa mitt, jag kommer segla mest camber i de vindarna i år.)
-
@HTN 458917 wrote:
Intressant det här med uthalstrim. Läste artikeln i Boards #234 Aug. 2007.
Det var väl Oåxen som skrev den artikeln?
-
Nu var ju i princip hela konfen på plats idag när jag hämtade seglen hos Fahlén, men för er som inte var i Varberg idag, så har även seglen kommit.
-
Idag kom Chocos fenor, kan konstatera att dom är gjorda på samma ställe, samma material och samma maskin som Naish originalfenor. Nästan identisk outline men lite tunnare profil.
-
Kan rekommendera denna, MvM kör med upp till 11 kg blyplattor i den.
http://www.pro-limit.com/displayitemv6comp.php?item_id=4458 -
Ett litet tips, logga in och använd ignorerafunktionen så slipper du mig.
-
Om ni har en någorlunda modern bil, t ex en Volvo som inte är äldre än 15 år, så är sidoairbagsen inbyggda i framstolarnas ryggsidor. Mao inte alls bra med en överdragsklädsel…
-
Principen på optimal kryss är att ha det så mycket nedfällt som det går. Men pga centerbordsplaningen måste man ibland fälla det lite bakåt. På undanvind, halvvind, slör, läns, har man i princip alltid det infällt helt. Dock kan man ha det ute för att skapa semiplaning i 3-4 m/s och ha det nere vid extrem pumpning på läns för balansens skull.
-
@Knatte 456987 wrote:
Har en blygsammare målsättning:
– Bli så pass frisk/återställd att jag kan sufa i år…
– Få möjlighet att köra på mina nya Slalom/speedgrejer
– Om ovanstående funkar komma över 30 knop som jag satte 2003/2004 när jag sist surfade mer regelbundet. Varför inte 35 knop 2 sec?? :tongue:
:tongue:Hade helt annan målsättning bara för några veckor sedan, men nu har jag precis samma som dig Knatte.