Forumsvar skapade

Sida 151 av 197
  • andersbq

Medlem
    30 mars, 2008 vid 17:31 som svar på: GP3S -Basic Rules 2008

@faster 454973 wrote:

Tycker att vi i fortsättningen när vi skickar in en session ska vi skriva i under remarks om vi har använt DOPPLER-Funktion.

Torde väl inte behövas då det det uttryckligen står ”has to”:

”4. Doppler
    Everyone posting with a Doppler device has to post speeds in Doppler. ”

Om man lagt in att man har en Amaryllo eller Navi, så ska man posta upp sina siffror med doppler, finns inget att tvivla på för Jester.

• andersbq

Medlem
    30 mars, 2008 vid 13:51 som svar på: Apelviken, träslöv mm…

Det går alldeles utmärkt att åka runt bland vågor i både Apelviken och Lejet med en stor Freestylebräda. Jag var säkert ute 15 dagar på min Playmate 116 i Apellviken förra året i lättvind och småvågor förvisso. Men det är det du borde börja med ändå.
    Åk ner till Apelviken nån gång när det är 6-8 m/s från någon västligt håll och prova.

• andersbq

Medlem
    29 mars, 2008 vid 20:57 som svar på: Har du tråkigt Anders?

Tråkigt är väl bara förnamnet, lycka till imorgon söndag boys. Jag får väl sitta och uppdatera de där sessionerna medans ni seglar. Jag lär inte vara på vattnet förrän om minst en vecka. Sjuk som fan. :frown:

• andersbq

Medlem
    29 mars, 2008 vid 11:03 som svar på: Kitesurfing runt New York

Hela Long Island är fullt med plattvattenspottar a la Torkelstorp.
    Åk ut till Amagansett nån helg, hela vägen ut till Montauk.
    Sedan kan du även åka söderut till Sandy Hook i New Jersey.

• andersbq

Medlem
    29 mars, 2008 vid 08:13 som svar på: Paypal på Tyska

Lägg upp en skärmdump på det som är svårbegripligt så hjälper vi dig.

• andersbq

Medlem
    28 mars, 2008 vid 10:41 som svar på: Vad att göra med hål i mastfickan

Skaffa en stoppnål och sy ihop med tandtråd. Som ett kryss om det är litet.

• andersbq

Medlem
    27 mars, 2008 vid 17:49 som svar på: Locosys GT11

Jag har både GPSresults och Realspeed, har dock inte hittat någon doppler-ruta att kryssa i på det sistnämnda…

• andersbq

Medlem
    27 mars, 2008 vid 10:48 som svar på: Ungdomssidan e igång på SVF

@Badjanne 453999 wrote:

Hej Niiiiina.

Länken nedan är från förra årets tävling.
    I år kör vi på nytt den 17-18 maj
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49625&highlight=andersson

Upplägget i år är väl long distance på PA-minnesrace. Varför är det i 2 dagar?

• andersbq

Medlem
    26 mars, 2008 vid 17:49 som svar på: Andersbq, på lördag

😡 Tyvärr är inte många brädor min veckas största rekord, utan det är 60 st Kåvepenin som ska igenom kroppen tillsammans med lika många Voltaren och Panodil… M.a.o lika med ingen surf, inget party och antagligen lös mage närmaste 10 dagarna:mad:

• andersbq

Medlem
    25 mars, 2008 vid 21:30 som svar på: Haga park i vår

@SWE 496 453943 wrote:

Menar ni att vi dödliga som bara har en bräda och några segel får betalt för att kolla in era grejjer…Faaaaaaaaaan vad schysst.. Välkomstdrink är väl givet*S*

Bra idé, taget. Klart det ingår en kall Carlsberg i den blygsamma avgiften. Jag får dra till Puttgarten och handla!

• andersbq

Medlem
    25 mars, 2008 vid 18:59 som svar på: Haga park i vår

Klang, Tobhed, Surfan och undertecknad har hyrt ett hus där vi kommer rada upp våra 20 slalombrädor, 46 riggar och 104 fenor. Sedan kanske vi kan ordna guidad visning mot en blygsam entréavgift.

(vi måste tyvärr av utrymmesskäl lämna både våg- och freestyleprylarna hemma)

• andersbq

Medlem
    24 mars, 2008 vid 20:18 som svar på: sabla kalt om nävarna…

När det är minusgrader är det svårt att undvika att frysa om fingrarna. CWM räcker inte riktigt. Är det riktigt kallt har jag PLs fingervantar för kitare och använder alltid en tunn kolbom. Tjocka alurör är svinkalla.

• andersbq

Medlem
    24 mars, 2008 vid 20:09 som svar på: Andersbq, på lördag

Ja, hoppas jag fått seglen då, har just nu bara ett lånat Stealth 6,5 -07 förutom mina våg och freestylesegel. Men nya PB lär det bli på löpande band i vår. Ska bara kurera min förkylning nu…

• andersbq

Medlem
    23 mars, 2008 vid 07:58 som svar på: Varför älska vindsurfing?

Älskar och älskar. Det handlar om att pumpa hjärnan med signalsubstanser och i vindsurfing finns många sätt att få dem. Först när man löser själva te-påse fasen, sedan planing, gipp, duckgipp, 360, hopp, bottensväng, lollipop, framåt, bakåt, vulcan, spock, 30 knop, 5x10sek osv osv. Det fina är att man får sina endorfinkickar även när man upprepar även det man redan kan. Min tes är att de som ”bara seglar” bräda (tex kona utan planing) har lättare att ersätta sin brädsegling med annan fritidssysselsättning tex båtsegling. (vad säger träsurfan om den teorin?)

• andersbq

Medlem
    21 mars, 2008 vid 07:10 som svar på: Va fan, det ska bli kallt nu

Skit i helvete, har lånat ett Stealth -07 som jag skulle ut och rasta idag, men det är bara riktigt äckligt blötsnö som vräker ner…

Sida 151 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA