andersbq
Forumsvar skapade
-
@Jester 449533 wrote:
appel: Planen är väl 30cm till Warp Slalom 62 samt 6.6, och 28cm till Turbo Boost 58 och 6.6, eventuellt även 5.8. Beror ju lite på vatten och vind..
Har även en 26:a Mach 1 på beställning, samt 32, 36 och 40 av Fireblade)
Kan du inte Macha dig till TT nu , jag är där vid 9.00 idag (söndag).
-
Vindsurfing är grymt mer seriöst än kite iallafall, kolla BEST:
http://www.bestkiteboarding.com/Girls
Den här doffsingen ligger väl och kollar efter kitarna uppe i himlen; -
En till, men den är ju lite mera traditionell;
-
Först med att importera Tushingham var Freddie Skantze i Göteborg 1982, sedan tog Feliz som också hade bl a agenturen för Klepper och Windsurfing Hawaii över 1987. Roger Tushingham & Ken Black har alltid varit copycats och levererat prisvärda segel till britterna, ungefär på samma sätt som Hans Wallén gjorde med sina egna segel till oss skandinaver och Gun alltid gjort till tyskarna. Som Svenne skrev, hans segel hamnar alltid högt i alla tester i just engelska tidningar. Andrahandsvärdet är nog lågt här i Sverige, och andra sidan är det ju inte särskilt högt ändå.
-
@filipl 450325 wrote:
Har ni funderat på att ha en amatörklass inom speed för dem som inte seglar med ”rena” race-eller slalomgrejer?
Jag var med på två speedtävlingar förra året med mina freestyle och vågbrädor och tillhörande segel. Syftet var ju inte att vinna, utan vara med och ha kul. Jag tycker inte det spelar nån roll att det inte fanns en speciell klass för mig med US-box och non-camberprylar. Det var kul att vara där, tjöta i startkön och på stranden. Och det går ju köra hyggligt fort med nästan vad som helst. Så det är bara att komma med.
-
Jag har en Playmate 116, helt underbar, men lite stor, även för mig på 90 kg.
-
Absolut inte mer volym.
-
GPSSS: ”From January 2008 we make a transition to Doppler Speed. Based on this decision our recommended device for now is the Navi/Amaryllo (this is the only handheld device supporting Doppler at the moment). GPS-Doppler technique measures speed with an extremely high accuracy. Doppler speeds are usually lower compared to the ”trackpoint” speeds from Gecko or Foretrex. All allowed devices can still be used but potential advantages of using inaccurate GPS units will be leveled out within the ranking. For record attempts only Doppler devices will be allowed.”
-
Ja, det var liksom meningen med denna tråden! Med Klang och Surfan är stugan färdigbokad. Nu är det bara plats kvar för Carlsberg och Gordons.
-
Klitmöller, vågor har du från alla håll. Och plattvatten vid Krik och Vandet Sö.
-
När skärmen trasslar sig och man ska dra i reserven. Tyvärr missade min syrra det och blev delvis invalidiserad när hon kraschade… 😡
-
När min syrra hoppade fallskärm hade hon nåt som hette typ ”cutter”, ett litet plasthantag med en böjd krok, på insidan av kroken satt två rakblad lite snett. Den hade hon lätttillgänglig på benet, och med ett drag kunde hon panik-kapa linorna. Jag tror det finns något liknade för kite nuförtiden.
Typ en sån här:
-
Det lite tragiska är att jag är ungefär på samma nivå 2008 som Robby var på i filmen för 27 år sedan… Vilket förspillt liv jag har levt!
-
Om Benkes fantastiska farter hade postats innan nyår hade jag bara sagt Grattis, men utan att det uppfattas gnälligt måste man väl få ifrågasätta icke doppler från årsskiftet? Tvärtemot Knatte så tycker jag inte att det alls är intressant att diskutera tider från 2007 och bakåt. Dom är ju satta med det som gällde då, t o m MVM som är mr GPSSSS valde då att inte klicka i doppler-rutan då. Jag tycker det är jättebra att Benke fick till den är supersessionen nu, för det är bättre med den här diskussionen nu när inte alla är ute och far i full fart. (Otur dock för dig Benke att du inte hade fått din Amaryllo! Jag tvivlar inte alls på din bravad!)
-
Ja det är väl lämpligt att dra av lite tid eftersom Doppler i 9 fall av 10 blir lägre fart. Sedan Benke, är det bara att köra järnet igen och posta upp alla dina repor. Personligen postar jag upp alla mina sessioner utom rena våg/freestyle dagar. Dels för att ha en logg, och så är det ju att spela med öppna kort tycker jag. Om man koncistent visar att man är en 34 knopare så är det ingen som ifrågasätter det.