andersbq
Forumsvar skapade
-
@JohanC 439507 wrote:
Det var ju en väldigt kort strip det där.. Blir nog svårt att få en riktigt bra tiosekundare…
JOhanC
Lite funderingar om WK; http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=54141&highlight=west+kirby
(Med lite WK-filmer ur en annan vinkel.)
-
Ann Charlotte Andersson lagar bäst, fd världscupseglare. Hon har sina sy-lokaler i Varberg, H´poko, men hon bor i på Hisingen och jobbar också på Chilli kontor i Sisjön.
-
Detta ställe är säker inget bra i normala fall men idag var vattennivån så hög så att vägen ut på undre del av bilden nästan var vattentäckt. Och det var ingen åker söder om vägen utan bara vatten, dvs Vallda Sandö var en ö på riktigt idag.
-
Ensam med barnen i helg, så jag kan inte surfa, men tog mig tid att reka ett ställe.
Innanför Vallda Sandö såg det mycket bra ut idag. Platt platt platt och västlig vind på ca 15-18 m/s. Vattnet gick nästa över vägen ut till Sandön.
Nästa steg är att åka dit nån dag med lågvatten och kolla stenar. -
Det finns massor av trådar om detta ämne, här är 2:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48928&highlight=bohusl%E4n
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49750&highlight=bohusl%E4n -
Jag tycker nog att 2 ska till Apleviken och de andra 2 till TT.
jag är ställer gärna upp med en tusing till del av inköpet samt en rörlig peng per gång som jag seglar. -
@dixon 438470 wrote:
Äntligen fick man så läsa något inspirierande om windsurfing. Läs om dessa coola oldies från öarna utanför Göteborg.
Fel artikel, den som var i söndags finns inte på GPs websida (vad jag vet).
-
@SafeSurfer 438216 wrote:
Jag hade premiär på säsongen 08 idag vind 7-10m/s och 90liter med 6.4. Var helt okej man är inte så kräsen bara man planar och inte fryser är jag nöjd.
Jaha, men inte vid TT. Var seglade du?
-
DE flesta tips du fått är långt norrut, Lite närmare är Nelson Bay utanför Newcastle och lite norröver har du sötvattensjöarna Myall Lakes.
Sedan är Botany Bay söder om flygplatsen bra, du launchar bäst vid Brighton-le-Sands. Vill du ha vågor söderut så är Cronulla bra. -
Jag tar en sväng ner vid 10-12.
Edit: Regnet ser inte ut att sluta förrän vid 11. -
Segelbilden är från Lomma (du ser Kockumskranen i bakgrunden) och året är nog 1989. Dessutom kan man skönja Mathias S-17 klassiska äggskalshusvagn till vänster.
Och en sak till, denna bild illustrerar bra varför jag och alla andra la av att tävla.
Sjukt mycket grejor och bara vänta på vind som nästan aldrig kom… -
@Jester 437915 wrote:
Hangaround först, om jag får be. Nidbilder och antika bilder osv måste fram först… SEN kan vi börja diskutera fullvärdighet..
Herregud, jag hänger väl redan runt för fullt!
Varsegod,här är lite bilder från antiken. -
@lbj 437874 wrote:
Fy på dig Anders. Inte trotsa Trojkan. toppspeed tolkar Trojkan som maxspeed.
Skärpning och kom in med en ansökanTack för den fina invitationen, men det känns lite förmätet att kalla sig speedseglare när man skuttar runt på vågbrädor. Jag ber att få återkomma när jag breddat min range och får upp lite riktig fart.
-
Vem har nämnt något om dem?:santa:
-
@lbj 437795 wrote:
Bra grabbar, på dom bara. Kan till o med bli tal om uteslutning ur ”teamswespeed” om ”max-hastighet” används här på forumet i fortsättningen………
Öh var det inte så att 30 knop var en förutsättning för att kunna vara medlem i SweSpeed? Har sett att inte alla medlemmar verkar ligga över 30 i avarage, utan bara i toppspeed…:wink: