andersbq
Forumsvar skapade
-
@Kele 433147 wrote:
Själv gjorde jag årets bomkörning idag. Tog ledigt från jobbet på gårdagens prognoser och drog till Varberg. SMHI lovade kuling, DMI var mera på alerten och la ut ett stiltjebälte på morgonen vilket jag inte hade koll på. Kan man kräva dom på bensinpengar?
Dumstrut på…….
/Kele
Du vet ju att det är självförvållat, det räcker inte att flytta från Dalarna till Trollhättan. Kom igen nu och ta nästa steg, nu när du börjar jobba i Göteborg!
-
@appel 433167 wrote:
Antagligen svåraste momentet, kanske kunde vara frivilligt eller obligatoriskt vid förbättring?
Eller en Walkie Talkie som hänger på ett snöre vid en stolpe. (om det nu är så viktigt!)
-
@SafeSurfer 433129 wrote:
Både dmi och vindguru har skrivit ner prognosen rejält under kvällen. Hade varit grymt fint med lite vintersurf, nästan bara två månader till mars då vårsässongen börjar.
Nu ska vi inte vara pessimister, den rullande 12 månaderna har vi vindsurfat i Halland hela tiden, som längst så var det 18 dagars uppehåll.
Ärligt talat kan jag inte fatta hur man kan leva norr om Göteborg. Stackars er som varje år måste ställa grejorna i 5 månader.:crazy: -
@Surferboy 433070 wrote:
Omkörningar kommer vara tillåtet.
Jag ställer upp på vilket format som helst, men det viktigaste är att det blir så rättvist som möjligt, så alla som vill kan åka när byarna kommer. När jag var i Tarifa och tittade kom man i klungor och åkte om varandra när det tutade i lite extra.
-
Ja, men hur blir vinden i morgon egentligen???
TV-vädret lovar kuling, DMI +10m/s men proffskällor har graderat ner till 6-8 m/s (Här i norra halland). -
@SWE 496 433107 wrote:
Ja han vann ju VM i Formula riktigt överlägset, men katalogen var nog redan tryckt innan han hann vinna VM. Jag tror ju att SB hade frontat honom lite mer om tryckningen varit efter VM.
Precis, Formulla-VM är ju mycket mera värt än en världscupseger. (med sex raka vinster)!!!
OBS ironi!
-
Det är en otroligt skillnad på Namibia, Tarifa, Fuerte och TT, Klagshamn & Haga.
– Deras strippar är över 1 km blankt vatten med jämn hård vind.
Visserligen finns det vindbyar där med, men pga olika grindar, 500 m startsträcka & 500m mätsträcka så blir det sällan crowded. Kommer det en vindby så kommer det visserligen klungor där med, men någon större kö blir set sällan.
Sedan måste dom köra på sin stripp pga sin ”ålderdomliga” mätutrustning. Kan ju knappast varit optimalt att segla 90 graders vinkel i Namibia.
Det är bara fånigt att ha ISA som ett rättesnöre i våra svenska vikar. -
andersbq
Medlem6 december, 2007 vid 19:32 som svar på: Ta med brädan på flyget till Isla margarita??!Det statliga bolaget i Venezuela heter Aeropostal, jag tror inte det är nåt större problem att ta med grejor och inrikesflyget är billigt, dom har ju egen olja. Jag har även åkt färja från fastlandet till ön, men den gick från Puerto la Cruz har jag för mig.
http://www.aeropostal.com/aero2004/english/servicios/carga/pesos_medidas.asp
-
@pjendman 432843 wrote:
har ni hört talas om Sunfleet eller VolvoGreenCarDrive. det är bilpooler som man kan boka bil på ner till en timme i taget. har även justa weekendpriser. soppa ingår i priset. det ända man behöver göra är att bli medlem och det kostar 175:-/mån, dvs en pizza och en öl… finns på 9 orter i Sverige bla Sthlm och Gbg. allt från C30 till V70 bilar, enbart miljöbilar, coolt! kolla deras hemsidor!!
vinden är fri!!Va fan läs tråden ordentligt innan du kladdar här! 😉
-
Ja dom var ju på gång för något år sedan att göra hela Kungsbackafjorden till naturskyddsområde med max 10 knop… Som tur var det valår och en hel del högerväljare har sina motorbåtar i fjorden… Men man kan väl vänta sig att det blir inskränkningar i de grunda områderna så småningom.:mad2:
-
andersbq
Medlem6 december, 2007 vid 15:15 som svar på: Hur mycket lägger ni på utrustning inför 2008?@thomme 432823 wrote:
svarade 0-15 000:- önsketänkade ?? ungarna har ju börjat med slalom OCH ishockey, så mycket mer finns inte utrymme för.
Slalom, ishockey? Vilken värld lever era barn i egentligen?
Själv köper jag våtdräkter, segel och brädor till ungarna.
Så småningom kan dom börja ta över mina 2010-grejor och då kan jag handla ännu mera med gott samvete. Herregud lägg upp lite strategi för framtiden!:grin:PS är det någon som har kvar länken till den där kanotförrådshistorien?
-
andersbq
Medlem6 december, 2007 vid 15:13 som svar på: Hur mycket lägger ni på utrustning inför 2008?@thomme 432823 wrote:
svarade 0-15 000:- önsketänkade ?? ungarna har ju börjat med slalom OCH ishockey, så mycket mer finns inte utrymme för.
Slalom, ishockey? Vilken värld lever era barn i egentligen?
Själv köper jag våtdräkter, segel och brädor till ungarna. -
andersbq
Medlem6 december, 2007 vid 14:15 som svar på: Hur mycket lägger ni på utrustning inför 2008?Du kan ju fundera på vem som svarat ”the sky”:wink:
Men man har ju sett Tobbes ”familj” framför TVn…
-
andersbq
Medlem6 december, 2007 vid 13:46 som svar på: Hur mycket lägger ni på utrustning inför 2008?Jag misstänker att Tobbe vill försöka kartlägga sina konkurrenter.
Akta er därför för att svara ärligt. -
Nu när dom skrotar hela försvaret, skulle man gå ihop några i Varberg och köpa Giraff radar. Vi hade såna i lumpen i luftvärnet. Det är som en lastbil med en stor hydral-arm som man snabbt fäller upp typ 15-20 meter, några feta lampor på toppen är man klar på en minut.