andersbq
Forumsvar skapade
-
andersbq
Medlem19 oktober, 2007 vid 19:17 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?Danmark finns mängder av platt speedvatten (och underbara vågor), men jag har två starka skäl, jag äger bara en enda speed pryl, en Amaryllo och dessutom är prognosen ganska dålig under överskådlig framtid, (väderfreak som jag är…):tongue:
-
andersbq
Medlem19 oktober, 2007 vid 17:38 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?En fråga till på detta ämnet. Till 80 litersbrädan, vad rekommederar ni som har erfarenhet, för minsta segel om man väger +90 kg och vill åka +40 knop?
(Har själv sett Dunkerbeck köra med typ 6.0 i 44 knop i 20 m/s vind, men han är både längre och tyngre)
-
andersbq
Medlem19 oktober, 2007 vid 15:42 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?Och en stor freestyle är en snabb bräda, bara att sätta på en snabb rigg!
Min Playmate är INTE till salu! -
Nu har jag inte deltagit i utvecklingen av C3-fenorna, men jag skulle gissa att man optimerat den lilla 26-cm speedfenan för enbart speed.
Dessutom har man tagit fram en annan variant som ska fungera för slalom, även den finns i 26 cm, men även i större storlekar. (se ovan). Skulle gissa att slalomfenan kan vara bättre att höjda med. Som sagt bara spekulationer. -
Slalomfena.
-
andersbq
Medlem19 oktober, 2007 vid 11:03 som svar på: British Airways förbjuder vindsurfingutrustning@PennyWise 423207 wrote:
…någon som vet hur det funkar med e-ticket, får man checka in baggaget själv? isf kan man kanske få med sig grejorna….
Sorry, även med E-ticket så står det en finklädd tant eller farbror som tar emot dina saker och ger dig bagage-taggar.
Du får nog se fram emot att kolla på elefanter och åka på vinsafari istället för att sporta.:wink:
-
Som speedvariant finns den bara i 26 cm.
-
andersbq
Medlem19 oktober, 2007 vid 10:15 som svar på: British Airways förbjuder vindsurfingutrustningNu finns en grupp på facebook, gå med för att protestera!
BA bans sporting equipment on flight
-
Kolla den här tråden, jag tycker Jespers svar gäller även om du inte åker med ungar och & tjejen.
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=423044#post423044
-
Ser ju på din avatar att du seglat apelviken, om denna vintern är som förra, så är det inget som hindar att segla hela vintern. Det enda du bör tänka på är att grejorna ska ligga torrt när det är minuskallt. Dvs inte under snö och is.
VARFÖR LIGGER DENNA PÅ FAVORITER, KAN INTE NÅGON MODERATOR FLYTTA BORT DEN?
-
andersbq
Medlem16 oktober, 2007 vid 20:03 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?Danne, klart du ska köra speed. En riktig materialsport med mycket snack på stranden, oxå slipper du freestyla och bli tagen som dåre på flygplatserna!
-
Dom kommer 26, 28, 30, 32, 34 och 38 som slalomvarianter och endast 26cm som speed.
Gissa vilka storlekar jag ska ha! -
Om två eller flera åkare har samma resultat i ett heat, t ex 49, 48, 48 ,47.
Hur väljs placeringen då? Hur kommer det sig att inte alla får samma placering? -
andersbq
Medlem16 oktober, 2007 vid 04:41 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?Vad väger du?
Väger själv 90 kg och satstar nog på 110 liter och runt 8,3 kan som ett bra startkit. Borde gå igång samtidigt som freestyle 116 och 7.0, men öka toppfarten med 3-5 knop. -
andersbq
Medlem14 oktober, 2007 vid 17:53 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 oktUlf Sjöstedt vann.