Forumsvar skapade

Sida 187 av 197
  • andersbq

Medlem
    16 maj, 2007 vid 18:14 som svar på: Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Klitmöller anses tillhöra Fisker, eller Fiskebankarna.
    Ni som har lyckan att åka, kommer att bli belönade.
    Mitt tips är att segel över 6.0 inte alls kommer att behövas.
    Se fram mot en skön sydväst i fredag-måndag. Torsdagen blir från nordväst.

Lågtrycket väster om Norge som tidigare i veckan tycktes dra sig mot sydost verkar dra iväg nordost… Detta innebär att vinden inte blir så stark som man trodde tidigare. dvs SMHI & DMI datamodell verkar hålla. Det drabbar dock haga Park hårdare då dom ej får hjälp av detta lågtrycket. Norra bohuslän & norra Jylland blir alltså bra!

• andersbq

Medlem
    15 maj, 2007 vid 16:47 som svar på: Haga Park Väder????

Torsdag är det från norr, vrider mot syd på fredag, resten av helgen söderifrån. EN del regn. Vindens styrka beror på vad som händer med lågtrycket väster om norge. Min gissning är att det kan bli typ 8-10m/s som bäst under senare delen av helgen, på Öland.

Vill du ha ett riktigt episkt så bör du istället välja Klitmöller istället, där det blir stadig 15 m/s från sydväst fredag-måndag & fint väder!

Brasklapp; jag är ingen HP local och ovan att ge progonoser där, mina gisningar är egentligen bara nåt att ha i mitten av Halland och västra Jylland…

• andersbq

Medlem
    14 maj, 2007 vid 08:17 som svar på: Marknadsandelar för segel och brädor (enligt mytrims.com)

Vad är det för data som ligger bakom? Är det medlemmarna på mytrims.com utrustning dvs allt som ligger och dräller i deras garage, eller är det någon slags försäljningsstatisktik och i så fall från vilken period?

• andersbq

Medlem
    13 maj, 2007 vid 11:00 som svar på: Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Det blir vind, ganska mycket, både torsdag och fredag kommer nog att vara helt underbara för er, runt 12-15 m/s sydväst båda dagarna. Lördagen så lär det tunna ut lite men inte otroligt att ni få OK då med, kanske även söndagen.
    Jag gissar det väntade högtrycket inte kommer för om en vecka. DVS Frippes prognos ser ut att hålla.

• andersbq

Medlem
    12 maj, 2007 vid 20:09 som svar på: Till minne av Per Andersson "Folkrace"

Om den ska vara i Pers anda, borde den vara en slalom. Han var mycket i Lancelin, där brukar dom köra en jätte-downwind-slalom där crayfish-fiskebåtar utgör rundningsmärkena. Själv gillar jag långa tävlingar med många varierande riktningar, men det är inte så publikvänligt och egentligen spelar det ju ingen roll, det är ju bara en lek! Men som sagt vore nog bra om ni bestämmer innan så folk kan rätt prylar.

• andersbq

Medlem
    12 maj, 2007 vid 16:45 som svar på: Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

@frippe75 382732 wrote:

Finns det inget roligare att göra i onsala än att kladda i samtliga surfzone trådar ?? 🙂

Sitter just och funderar på vad jag ska kunna kladda på Formula och Kite-forumen. Men det slog mig nu att eftersom man bytt namn på formula, och jag idag gjort comeback med raceboarden ska jag nog kunna komma med något snusförnuftigt där med.
    För kite måste jag nog hitta ett annat alias och hitta på en ny trovärdig CV…:wink:

• andersbq

Medlem
    12 maj, 2007 vid 16:38 som svar på: Till minne av Per Andersson "Folkrace"

Nu har jag plockat ihop alla prylar till min Equipe, fick köpa en ny bom. Har även sjösatt den idag och seglat en timme. Typiskt nog hade jag glömt centerbordet, bara att åka hem i våtdräkten… Men Janne, det slog mig när jag kryssade på Kungsbackafjorden, vad är egentligen ”Folkrace” för tävlingsform? Någon slags bansegling eller distansrace? Ska man damma av en centerbordslös racer oxå?

• andersbq

Medlem
    12 maj, 2007 vid 12:53 som svar på: Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Väderplågan började runt 1981 vilket sammanfaller med första brädkontakten… Nej inga riktiga meterologkompisar, men jag ser till att ha kontaker med källor som kan förse mig med hygglig data…
    När jag började vindsurfa fanns bara P1 sjörapport, och SVTs 5 dygnsprognoser, inte mycket att planera tillvarorn med. Men nu kan man nästan (åtminstone låtsas) ha ett normalt liv, utan att bara sitta och stirra på grannens flaggstångsvimpel.

• andersbq

Medlem
    12 maj, 2007 vid 11:19 som svar på: Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Jag ska inte dit men tillhör ju kategorin semimetrolog. Jo det kan nog bli vind på torsdag, hur mycket är tveksamt. Det är ett djup lågtryck som ska in över färöarna och norge. Vindstyrkan är beronde på hur långt söder det går.
    Men det lär ge sydväst under torsdag, sedan väst och sluta med nord… Troligen bäst på fredagen… Skulle förvåna mig om det inte blir minst en OK dag för er som ska till Danmark! Ingen extremt stark vind är dock ej att vänta.

• andersbq

Medlem
    11 maj, 2007 vid 17:15 som svar på: Nästa generation har landat. 😀

Visst kan man gratta, men det brukar innebära att surfdagarna för föräldrarna minskar med 90% de närmaste 5 åren
    Men det är bara att hålla ut, livet kommer tillbaka! Grattis!

• andersbq

Medlem
    11 maj, 2007 vid 17:07 som svar på: Det grävs sand i Hanstholm!

Det där med nätverk låter ju helt underbart. Jag var där typ sommaren -97 bodde i bilen och dukade upp mitt kontor med dator och mobil, men ingen nätverk. Det gör inget om det kostar!

• andersbq

Medlem
    11 maj, 2007 vid 12:47 som svar på: Det grävs sand i Hanstholm!

Läste att Westwind tagit över Brenningen, här är bilder:
    http://www.westwind-klitmoller.dk/site/index.php?pag=11

• andersbq

Medlem
    10 maj, 2007 vid 20:14 som svar på: Det grävs sand i Hanstholm!

Det här är inget att skoja om, jävla danskar som förstör norra europas bästa spot.

• andersbq

Medlem
    10 maj, 2007 vid 20:06 som svar på: Vågor norr om göteborg….

@Thundal 381563 wrote:

Det andra området ligger i området Grebbestad/Havstensund. På SV ligger vinden på rakt in i farleden in mot Havstensund. På Östra sidan av farleden ser det ut att ligga en ganska rejäl höjd och direkt norrr om denna en liten vik där botten grundar upp ordentligt. Kanske läar det för mycket bakom kullen men i så fall kanske det ändå funkar för vågsurfing. Jag har alltså inte varit och kikat här heller men jag är bra sugen. Jag tror jag har hört att det här området kallas för Tjurpannan vilket indikerar att seglarna eller fiskarna har viss respekt för stället.

Jag är sugen på att höra om nån vet ngt om dessa ställen, eller andra för all del.

/Thundal

Stefan, jag tycker att vågorna vid/runt Tjurpannan bara blir krabba och stökiga. Tror jag vet vilken vik du menar, men har aldrig upplevt något bra där. (Jag har vindsurfat i det området sedan 1981)

• andersbq

Medlem
    10 maj, 2007 vid 19:56 som svar på: gå ner i brädstorlek 10 l

Det fanns en tråd i vintras vilket quiver-gap man ska ha mellan segel, frågan kan är hur stor skillnad i volym ska man ha mellan brädorna? 10, 15, 20 liter? Kanske dags för en poll?

Sida 187 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA