Forumsvar skapade

Sida 131 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 11:20 som svar på: Vad är de som gäller i malmö på tors? OSO

tack för alla tipsen nu gäller de bara att komma ifrån jobbet… hehe

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 11:05 som svar på: Monkeykites 2006

Svar till:

Kanske skulle vara en bättre business för alla om aktörerna på marknaden var något mer seriösa än att tok-pris dumpa för att lansera nya märken varje år…

Vilket i sin tur gör att begagnat priserna är för låga i Sverige.

[/ QUOTE ]

Det är bara att inse faktum, det har varit överpriser på kites ett antal år nu… konsumenterna har dragit öronen år sig. Tänk bara på dom första åren när kite kom hit, det var ju total skit kvalitet på dom grejorna men ändå sjuka priser vilket så här i efterhand var helt absurt.. men inga åf sa ngt om det…

Det har aldrig funkat att leva på förtjänsten av att bara sälja kites, iaf har jag aldrig hört talas om ngn som blivit krösus på sin försäljning av kites, om det är det man är ute efter så får man nog byta bransch! Det har mer varit för att dom själva ska kunna köpa billiga drakar som folk har blivit åf:ar! Marginalerna drygar iaf ut kassan tillräckligt mycket för att det ska täcka en och annan surfsemester kanske? Klart begagnat marknaden var dyrare i början, då var vi inte så många som seglade som nu…

Trött på att höra gnället om dålig förtjänst, fan sluta sälj skiten då och börja spekulera på börsen istället!

/Mathias

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 07:49 som svar på: Codec till High-TV och Mediaplayer?

Kanon, ska prova det när jag kommer hem. Hoppas att det löser mitt lilla problem… laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 06:15 som svar på: Segelsize?

Hej
    Dom som kör freestyle har brädor har brädor som snabbt går upp i planing sen händer det inte så mycket mer (hastigheten för det händer ju en massa annat istället)
    Ofta har dom lite mer buk i sina segel.
    Tar du Johan Johanesson trea på NM i freestyle så seglar han aldrig större än 5,3 där han sticker iväg lika fort som en annan på 6,7.
    Eller Anna och Emma.
    Men dom seglar aldrig fortare än en 17-18 knop.
    Vilket inte heller är meningen med med deras typ av segling.
    Våra segel är lite plattare (sen ofta är vi lite större ”vältränade”)
    Sen är det lite lättare att pumpa igång en bräda som är gjord för tidig planing.
    I vår typ av segling så pumpar vi inte så ofta.
    För pumpar man sätter man inga speedrekord.
    PS kommer du till Öland mer glöm ej gräsfena
    Kenneth (som har en mental spärr som för 30 knop)

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 06:14 som svar på: Fenval

Är det någon som råkat ut för motsvarande små flagor på fenan och svara på om det är direkt risk för haveri? Jag kan tänka mig större nöjen än att paddla hem med en formulautrustning.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 06:05 som svar på: Vågbräda storlek?

Köpte mig en 82litare våg efter att ha lärt mig på en 114litare freeride och det kändes kanon, väger för övrigt sådär 74 kg beroende på intag av olika delikatesser. Nu har jag iofs bara testat den en gång men det kändes som en vettig storlek för brukbara dagar.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 06:03 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Vilka skall till Danmark
    Kenneth

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2005 vid 05:37 som svar på: var hittar man beg flysurfers i sverige?

En negativ sak med PL-kites är bottendraget. Mitt intryck är jag att har mer tryck i min 12:a (LEI) än vad PL-åkare har i sina 19 kvadratare. Sen kan ju PL-åkarna hålla sina drakar nästan lika länge som jag kan hålla min 12:a men en stor del av går ju förlorad när man inte kan använda draken under 7 m/s.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:49 som svar på: tenerife

när du hittat ett ställe, och kommit tillbaka, skriv vad det hette!
    så är du en hyvens grabb!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:25 som svar på: Våtdräkt

Du köper en dräkt med fireskin på, dvs. blank yta som skyddar mot vinden bättre, ser lite kinky ut, eller det beror på ens preferenser då. Elastomax2 materialet finns i alla Rip Curls dyrare dräkter.

Grejen är väl den, att windsurf dräkten har fireskin på bröstet och neopren för att skydda resten av kroppen mot vind, till skillnad från vågsurf dräkten, som täcker hela ”torson” med fireskin men sen bara kör ”vanligt” matererial, eftersom allt från höfterna och ner är relativt vindskyddade. Det tjockare ”matt-blanka” ytan på windsurf dräkter, typ Neil Pryde, är inte speciellt följsamt i jämförelse.

Antingen komprissar du, köper en windsurf dräkt med risk för att mista rörlighet i armar och axlar, dvs. du blir snabbt trött när du paddlar, eller så vänder du på cuttingen, vilket jag skulle gjort. Om vi pratar vinterdräkt, så är de väldigt tjocka, och alla större märken som Rip Curl, O’neill, Billabong, Xcel och vad mer det nu finns, har alla välduigt varma vinterdräkter, om man går på deras topmodeller. Surfers Paradise i Varberg säljer endast EN dräkt för vågsurf, det är 6/5/4, alla andra RC dräkter är för windsurf.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:13 som svar på: tips på bra impact-vest?

tackar för tipsen. Jag hör av mig
    Vill ha en med riktigt bra skydd i ryggen. Det var polaren som blev förlamad i Halmstad så hjälm och impact-vest känns nödvändigt. Han knäckte ju alla revben och pajade en kota. (Bland annat).

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:13 som svar på: Tow-in windsurfing!

Ha, ha, ha sicka goa bilder! Sjukt bra. Påminner mig om att man faktiskt gjorde framåtloopen lodrätt framåt på the good old eighties. Vad hände med den goa cheese rollen?

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:08 som svar på: Roger Roger

Svar till:

prova pa att andra storlek pa fenorna 6cm pa halsidan och 5 cm pa tasidan da ar den som bast
    Mvh Roger

[/ QUOTE ]

Jupp. Så småningom blir det nya fins. Men just nu njuter jag bara för mycket av brädan för att orka bry mig. Blir nya fins och pads när säsongen pausar och det ligger is på öresund…

Nihau
    /Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:07 som svar på: Torsdag…

hur är det med vågor ute vid falsterbohus, undrade jag också

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 19:54 som svar på: Torsdag…

hur är det egentligen där i/på parkvägen, är ornitologerna stridslystna om man kör förbi storvägen?

Sida 131 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA