Forumsvar skapade

Sida 154 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 10:28 som svar på: Lite Aaron

Svar till:

Vilken otroligt tråkig åkning! Det spelar ingen roll att han förmodligen gör mega-tekniska manövrar… allt ser ju likadant ut!

[/ QUOTE ]

För någon som inte är ett dugg insatt, Jaa.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 10:27 som svar på: Mellansvenskacupen i Eskilstuna

Vi håller tummarna på att prognosen håller i sig tills på lördag.

Lör: Sydväst, 5-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s.
    Sön: Mellan sydväst och väst, 3-7 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 09:47 som svar på: Hällre Crossbow än Foil

I huvudet på en brat

Ja jävlar!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 09:33 som svar på: Hur mycket vind?

Primadonna är jvla skön faktiskt. Appropå bottendrag i ss så är det snarare öfr mycket, skönt på de små kitsen men lite jobbigt för lilla mig att kanta ut de stora drakarna 15,17 när det börjar bralla på. Fast o andra sidan så kan jag köra 15 i väldigt lätt vind. Men när det gäller kites kan man ju inte få allt, det är ju alltid en tradeoff mellan olika egenskaper. Bäst vore nog att ha en 4-5 uppsättingar av olika modeller o märken,… det kan du skaffa sen när du får jobb..

/steben

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:50 som svar på: Crossbow bommtryck ?

e 15 år å har kört me CB 2g o har inte alls fått ont i armarna. ena gången körde jag i flera timmar. fast det e mycket mer bomtryck än vad jag kört me innan. smirk.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:14 som svar på: Bilnycklar

Svar till:

Lita aldrig på någon utan våtdräkt, en riktig surfbränna och med kikare.

/E

[/ QUOTE ]

tyska badturister?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:14 som svar på: Vind i Stockholm idag?

Det ser inte ut som det ska blåsa så mycket (windguru och SMHI). Torsdag till söndag tycker jag ser betydligt intressantare ut.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:02 som svar på: Bräda för nybörjare

Inget egentligen, beror mer på vad du har för fenor och hur du kör den. För höjdtagning i lite find funnkar det bättre att köra på fenorna (inte speciellt vinklad bräda el. lite kant) och vara mjuk i benen. Om du skall ha ordentlig höjdtagning så väl en directional med stora fenor, mindre kul vid annat men bra höjdtagning. Om du bara skal köpa en bräda så köp sm sagt en 140×40 med lite större fenor. Då får d en som planar tidig och bra höjdtaging.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 07:42 som svar på: Bräda för nybörjare

Hur mycket tappar man i höjdtagningsförmåga om man väljer en 140 istället för 150cm?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 06:21 som svar på: Nybörjare i HBG

Ha, du kommer ihåg mig Patrik.
    Liten? 85kg
    Snäll? Ja
    Ålder? Säg inget till brudarna!

//Marcus : tongue.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 06:02 som svar på: Tursegling – utrustningsfråga?

Hej igen och tack för snabba svar och goda tips!
    Det lutar mer åt formulahållet än åt raceboard (med centerbord). Om det handlar om flerdagarsturer är nog en raceboard helt rätt men jag har nog tänkt mig dagsturer alt med övernattning och där vindriktning får avgära målet för dagen. Då kan man avvakta passande väder med en hygglig grundvind. Vad gäller packning har jag tänkt mig en lätt ryggsäck med torrsäck i avsedd för proviant för en heldag samt endel reservdelar, sjökort Tyve, mobil och GPS. Inbillar mig att vikten gör minst skada på ryggen (haglöfs tight) jämfört med om man skulle fixera motsvarande vikt på brädan. På ryggen är ju vikten dämpad massa medan den blir odämpad om den sitter fixerad på brädan. Inte för att den där extra knopen i fart är så viktig i dessa sammanhang men mest för känslan. Som kanske framgår är jag mycket intresserad av att hitta en komplett formulautrustning i gott skick som är högst 4-5 år gammal (typ SB 175)

Ring gärna på 070-315 84 50

Vänligen Marcus

Marcus

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 05:59 som svar på: Plastgrej till chickenloopen

Frenzybommen har hålet i bommen. Jag har dock en bom med en sådan extern lösning. Som sagt mät bar diametern så kanske vi kan fixa nått.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 03:19 som svar på: Djerba

Kunde inte ta mig ut ur landet!
    Men Djerba var riktigt bra, trodde inte att det fanns så långgrunda ytor att kita på.Som mest var vi fem kitar på området kalle, hur mycket plats som helst. Är sugen att åka tillbaka i vinter, eller vad kostar det att flyga till Libyen??? Lärde känna en tunisier som hade ett hus precis vid kitestranden som jag får hyra, de nyttjar det bara tre månader om året. Vi hörs!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2005 vid 21:17 som svar på: Bilnycklar

lås in nycklarna i bilen!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2005 vid 20:22 som svar på: Vad har hänt med Ytspänning?

Snubben blev ju av med en nyfylld surfbuss. Det knäckte säkert honom.

Sida 154 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA