Forumsvar skapade

Sida 215 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 20:09 som svar på: Pozo reser imorgon. beslutsångest. största segel?

Strunta i fetseglet, du kommer inte behöva det. Skulle det mot förmodan vara dåligt med vind nån dag så kan du passa på att dricka kaffe och bara vara istället.

Kör järnet!

/Oscar W

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 20:01 som svar på: Tidig morgonsurf i skåne 1/8

Tjena
    Om Vinta menar Ljunghusen vid tillfället ”tidig sommar” så håller jag verkligen med om chopheaven, men det kan bli otroligt mkt bättre än så här nere. Vinden låg på i fel riktning sist. Tveka inte att åka ner igen!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 19:45 som svar på: Vinterförvaring

Tackar för alla svar, så om man ska sammanfatta det: Undvik fukt och ”snabba temperaturväxlingar”(vad nu snabba betyder?) smile.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 19:32 som svar på: trosa-trakten? (källvik)

TOOOOOMAS, vi vet ju att det är DU som är FISKMÅSEN Det är ju jag som surfar på Askö, Har du varit nere å sketit ner Leffas husvagn i NYKÖÖÖPING på länge eller. vad gör du nu rå sitter du å ….. som vanligt eller, kan ju komma till Askö med SaltÖÖÖn

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 18:45 som svar på: Kallsupen död?

Den var död förrut idag, men funkar nu igen..

/Lars

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 18:23 som svar på: Pozo reser imorgon. beslutsångest. största segel?

Jag väger 90 kg och hade med mig 5,3 som största segel. Körde 4,0 – 4,5 varje dag under juli månad. Körde en 74 liters vågis.
    Om du ändå inte får betala extra för att plocka med dig seglet så är det väl bara att plocka med dig det. Hoppas ni får sjukt mkt vind, 88 liter låter stort! wink.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 17:50 som svar på: Skanör/ Falsterbo i går

Snygg bräda han har Marzianen.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 17:49 som svar på: ornitologiskt problem….

bjud nån på käk!

duvbröst e ju lyx!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 17:27 som svar på: Hängselelinornas placering?

Tja Staffan,

Jag kör med bommen förhållandevis högt ( ungefär en decimeter från max på mina RS5or) och använder varo-hängtampar som ska vara 20-26″ och har dom på det längsta, men dom är nog lite längre och det känns ”skitgott”. Jag har satt dom tätt ihop och lite bakom tryck/balanspunkten. Jag har inga som helst problem att stänga till mot brädan med seglet, snarare tvärt om då jag inte har fullt tryck i trasan. Det kan kanske bero på att jag seglar med midjesele… vad vet jag? Jag inbillar mig att jag får upp seglet mer med längre tampar och har mer att spela på då det börjar barka åt skogen.
    //
    Johan

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 17:08 som svar på: Deprimerad!!!!!!!!!!!!!!

Skit e vad det är. Lyckas alltid vara på fel tillfälle. Har förhoppningssurfat ett par dagar ”det kommer nog vind”, med resultatet att jag blivit ännu surare. Nästa år blir det lättvindsgrejjer. Kan man inte få bidrag!!!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 15:58 som svar på: zanzibar

Har inte varit där tyvärr.. men det finns ett forum under vindsurfing som heter Resmål där kanske det finns nått

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 15:45 som svar på: Tidig morgonsurf i skåne 1/8

Var det ingen som åkte ner till Löderups strandbad? Häftigt med vågor i Lommma, men hur blev riktningen? Jag vill veta hur sydkusten var!!! Löderup borde kunnat ge fina vågor med sideshore…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 14:48 som svar på: Tråkig utsikt för sthlm denna vecka…

Svar till:

drömma går juh
    Mer trolig prognos

wink.gif

[/ QUOTE ]

en så länge stämmer den…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 11:59 som svar på: VVK Open…. nån som ska dit…?

Idioter…
    Nu blev man tok peppad, å sen läser man lite närmare å då var det förra året…

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 11:33 som svar på: Att åka fort

Ja hejsan e första gången på forumet å tycker de var Intressant läsning allmänt. Har seglat sen -85 å har börjat å trappa ner men blir mer å mer sugen å plocka fram grejorna. Va kul att speed e på g.Mitt pers ligger på dryga 50 knyck (fans ingen knop mätare på bustern?) å de verkar stå sig hyffsat mot dagens fartmonster.Åker på en bic.Tror den heter vivachi 270 den e från-95 å snabbaste seglet t den jag har e ett rushwind 7.2 med en massa camber.Konstigt nog så tål det seglet mer vind än mitt nyare 5.7 gastra? Kanske det beror på att 7.2an e helt sönderblåst.En undran har ju blivit litte tyngre med åren å får jobba som en gnu hella tiden för å slippa att få spinnout hella tiden. E re så att tyngre gubbe=större fena eller?

Sida 215 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA