anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Någon som tror sig veta (eller har testat hur stor fena som passar att köra en Techno 273 (eller Tiga 271) med ett 8,5 segel? Standardfenan är 40 cm.
-
Nope
En annan Mange från Öland
-
Vinden i Garda beror på vädret över alperna. Jag har varit där tre gånger med minst sagt blandade erfarenheter. En vecka med stor sol över italien -> vind varje dag. En annan vecka med regn hela tiden -> 2 halvdåliga dagar med 7,5 på morgonvinden.
När det är högtryck över alperna sugs luft ur dalgångarna bland annat vid gardasjön. Detta skapar termikvindar runt klockan 13:00-16:30 och det blåser mest i norra delen av sjön. MEN det de flesta missar med Gaarda är att vinden går tillbaka under dygnets svalare timmar. Det gör att klockan 04:00-10:00 på morgonen blåser det åt andra hållet (frånlandigt i Torbole). Det blåser då oftast mera och det är betydligt bättre sjö. På morgonvinden ska du befinna dig någonstans i mitten av sjön. Malcesine är ett bra ställe.
-
Kan vara hotell byggnaden till höger som är på gång! Då blir det tyskar all over pozo. North-(shopen) är värt ett besök, inga fasta priser, tror att han är distrubitör för hela ö-Gruppen.
//F.Boman -
Det stämmer!
Men jag har aldrig haft en Dodge, de är vingliga på motorväg om man jämför med FORD, det har med hjulbas att göra.
Men du gissade rätt.
mvh Johan -
vilka längder finns finns det på kol bommarna ?
-
ART black bone carbon årsmodell 2000
mycket fina.
Anders -
Du kan ta en restresa billigaste alternativet och sedan när du är på GC köpa en enkelbiljett av resebolagen på GC för ca 1500-1800 spänn.
Bara du ser till att flyga med samma bolag både dit och hem så är det inget problem med prylarna. De 800 du betalar för dem gäller nämligen för sig som en biljett tur o retur. Du kan t.o.m skicka grejjerna hem med någon annan. Bara någon checkar in grejjerna så är allt fixat.Du borde kunna ta dig fram och tillbaka för under 4000 på detta sätt…
-
Finns det ingen flycargo eller liknande?
Hur lång tid tar det att frakta dem med båt? Det lär ju iof ta mer än en månad./Kalle
-
Hörde en story om Janne (dåvarande Brädbyggarna) (Ja, jag har inte hängt med på ett tag…) Året var nog 1990 eller 1991 och
Janne var ute i GBG och testade NPs rykande färska free-leach segel. Det blåste tydligen apa och kaxig som han var körde han med 5,5
då övriga låg med storlekar runt 4.0. Det gick fort rakt fram, men gipparna satt tydligen lite dåligt. Janne körde med hjälmen på
och det bar sig inte bättre än att han stog på öronen (ORDAGRANT!!) så illa i en gipp att han körde huvudet rakt genom seglet.
Med hjälmen på kunde han dock inte få tillbaka huvet då kanten på hjälmen fastnade i lattan…. Hur det slutade vet jag inte,
med vad jag vet så lever han än idag….. Hang Loose! //Anders -
anonym-anvandare
Medlem19 februari, 2001 vid 20:23 som svar på: Optimal surfbilsäljes” Volvo Duett”Med Optimal menar jag att den kostar inget att äga endast 560kr i trafikförsäkring per år, och drar endast 1L milen. perfekt för en surfer som seglar i svedala på sommaren och tar en långledig surf semester på vintern.
Och plats finns det!! tro mej volvo tänkte till när dom byggde dena bil.
Men någon surf resa har väl inte du råd med nu! när du ska pröjsa soppa räkningarna, 2,2L milen eller…..kostar att ligga på top.
Och glöm ej att slänga ut snurr stolar och annat skit som finns i den där överdimensionerade horbusen.
//F.B -
Har sett den. Är den fetaste surfbilen i landet. Helt klart nummer 1. Mvh / Bojen
-
Det går att läsa artikeln på http://www.vk.se, Det stod på förstasidan bredvid Elofssons VM-guld. Sen var artikeln i del 2, framsidan med bild o allt.