Forumsvar skapade

Sida 3428 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2000 vid 09:41 som svar på: Utförsäljning i Hammarby

NEJ totalt ointressant……….känns säkert jättebra att köpa grejer där…

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2000 vid 09:17 som svar på: Utförsäljning i Hammarby

Är det bara jag som tycker att det här inlägget luktar smygreklam…..

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2000 vid 06:25 som svar på: cambertips?

Har du tillräckligt nedal? Det blir betydligt lättare att flippa seglet med
    mycket nedhal eftersom buken blir mindre… men det är klart det fungerar väl
    inte så bra när det blåser lite…

Mvh Tedan

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2000 vid 05:38 som svar på: fuerte
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2000 vid 05:21 som svar på: Kopierat ur Metro

Ja, det var tillräckligt för 8.3 och en 298 (137 liter). Det kanske inte alla
    kallar blåst, men jag hade fullt tryck ett par timmar. Då måste förstås ”pausen”
    kring kl 14 räknas bort. Annars var lördagseftermiddagen bättre,då hade jag 7.0
    och 100 liters bräda. Tur att inte jointen small då, fär då var jag längre ut
    vid Kråkrevet.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 21:49 som svar på: fuerte

Du kanske kan utläsa något ur föregående inlägg.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 21:46 som svar på: fuerte

Fan tillhör inte Fuerte Canaris

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 20:59 som svar på: Kopierat ur Metro

Det var bara en vindsurfare ute i Hällevik igår. Jag vet, för det var jag och
    inte var jag försvunnen vad jag själv tycker. Tappen på jointen som går in i masten brast rakt av ca 100 m efter att jag passerat bortre hamnpiren. När
    jag sedan simmade in till närmsta lämpliga ställe så blev det bortom hamnen.
    Då såg inte de som suttit på restaurangen längst in i viken mig, inte så lätt
    att se genom en stenpir…. Efter ett par hundra meters simmande med riggen på
    bräden drog jag upp grejerna på gräset ovanför stranden. Sedan gick jag förbi hela hamnen upp till huset för att hämta en ny joint, berättade också för min
    familj att jag simmat lite men det var OK i fall de kollat men inte kunnat se mig. Tog lite mat och gick ner mot hamnen för att sticka ut igen. Då var
    sjöräddningen på vag in i viken med två båtar. I hamnen fanns ambulans,
    brandkår och enligt uppgift dykare på väg.

Naturligtvis är det beklagligt att det gick åt så mycket resurser i onödan.
    Det enda avseendet i vilket jag var försvunnen i var att jag inte syntes från
    den delen av viken där restaurangen ligger. Annat folk hade sett mig och liksom
    jag själv inte tyckt det var någon fara. Det är i sig trevligt att folk
    bryr sig. En kille från sjöräddningen sa ”bättre ett larm för mycket än ett
    för lite”, och det får man väl trots allt hålla med om.

Undrar vem den andre surfaren var ? En tidingen skrev dessutom att det var
    grov sjö … det var det definitivt inte inne i viken.

Hursomhaver, det där med nödraket från kanotfirma är kanske något att tänka på,
    i synnerhet när man kör lite längre ut. Vill också tillägga att jag hade kunnat
    binda fast masten provisoriskt, men jag valde att simma en stund för att inte skada brädan.

//”Ej försvunnen”

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 20:26 som svar på: dominikanska

Att ta med sig surfutrustning kostar 1600 och kan väl vara bra om man har bra grejor…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 20:18 som svar på: fuerte

Halvtaskig…
    Gran Canaria är väl betydligt säkrare så här års ?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 16:23 som svar på: vem är steffo

Man kan ju hoppas att det är DJ Steffo som man kan höra i ”Clownen luktar bensin”…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 15:19 som svar på: SharkAttack!!

Akta fenan

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 13:40 som svar på: Kopierat ur Metro

Jag seglar ofta ensam. Har en smidig nödraket med mig. Endast för extrema situationer! Köpt av kanotfirma. Har haft några mastbrott, och div annat. Inte kul om man är långt bort. Det tar förvånansvärt lång tid att simma även korta sträckor. Avkylningen på senhöst är inte att leka med.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 13:24 som svar på: Mallorca

Hej
    Cala Mesquida uppe i nordost tillsammans med med Es Trenc nere i söder är
    Mallorcas absolut bästa surf-stränder och CalaMesquida är vinnaren, helt klart (till
    råga på allt Mallis bästa badstrand). Jag har testat samtliga stränder från
    Formentor upp i nordväst hela vägen runt till Palma.

Tröttnar du på denna strand har du ca 7 mil av segling utmed Pollensa- och
    Alcudia bukterna och Cala Bona mfl på östkusten är perfekta speedsträckor. Att
    segla utmed en fullsmockad Alcudia strand en sen eftermiddag (när vinden börjar
    dra i) när folk börjar lämna grundområdena är en upplevelse som man som surfare
    inte ska missa och var 100 meter eller mindre finns det perfekta barer/matställen
    om man tröttnar.

Men
    Du måste ha bil annars kan du glömma Mallis och helst egna grejor och just detta
    gör Mallis till den surf-ö som jag och några till vill emigrera till SNARAST. Vi har
    testat Oahu (1år), Fuerte, Lanz mfl men inget är i närheten av Mallis om man ser
    till total Windsurfing. Kanske just för att så få förstår detta med Mallis. Att åka runt
    mellan stränderna och bukterna totalt avslappnad med Chris Rea/On the beach,
    på MD:n surfa bara där man själv vill oftast helt ensam är nåt av det bästa jag
    gjort.

Men måste du vara ”där alla andra är” är inte heller Mallis nåt för dig för antalet
    surfare är ruskigt få, det upptäcker man när man scannar mallis stränder i
    molekyler.

Den perfekta kombinationen för Mallis förutom dom vanliga prylarna är tex en
    Formula med ett North Matchrace (alt V8) som är en kombination av ett
    GTX/GTR dvs klarar överriggning och har schysst bottendrag då kan du segla
    jämt.

Och har du tex seglat 40 dar i sträck som jag gjorde denna sommar (i Sverige) så
    upptäcker man att det kan vara rätt skönt att koppla av med nåt annat och på
    Mallis rekommenderar jag grov hyr-MC över slätterna eller upp i bergen till väster
    på denna fantastiska ö.

Spana i bilderna från Cabo Freu upp i nordöstra hörnet så förstår du nog vad jag
    menar, en verkligt rå slashpuckelpist för de absolut bästa (inte jag mao ; stora
    bilden är tagen ca 20 meter upp).

Men se UPP, även här om drar du rakt ut långt så kan du råka på fiskar som är
    klart större än brädan och tro mig då minskar ballfaktorn radikalt.

”3 timmar från Arlanda och 25- 27 grader i vattnet”
    http://w1.871.telia.com/~u87108757/
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 11:44 som svar på: SharkAttack!!

Cool blir vi nåra till kan vi logga inpå Letsbuyit fast Sportfiskeförbundet suger fett.

Sida 3428 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA