anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
För nu har jag hittat den perfekta brädan med ett 1:1 förhållande mellan min vikt och brädans volym.
När jag en gång i tiden försökte sätta speedrekord på skidor hamnade jag hos Dr Murr i S:t Anton som också lyckades greja till ett hjärtstillestånd till råga på allt.
Mao.
Geronimooooooooooooooo -
anonym-anvandare
Medlem30 augusti, 2000 vid 16:36 som svar på: LIVET ÄR FULLT AV PRIORITERINGAR!!!VEM VILL INTE SEGLA I 26° GRADIGT VATTEN OCH SAND MELLANT TÅRNA…Lägg märke till hur självklart det plötsligt diskuteras olika typer av skidor här. Varför har vi inte samma självklara diskussion om w-brädor??
Men om man drar utför i 120 km/tim i villken svensk backe som helst så lovar jag att det dyker upp en slalompolis och rycker ditt liftkort. Sannolikheten är rätt stor nuförtiden men inte på 70/80 talet då skidåkning som sport var ungefär där w-surfing är nu.
Mao ser man inte upp så kommer det att vimla av surfpoliser i framtiden. Dom finns defintivt redan nu på ön där alla vill va och Surf har gjort ett riktigt spydigt reportage om det och längtade hem.
Nästa år kommer SM i Optimist att köras i Varberg åk dit och spana in minigrisen från Göteborg, övre medelklassmorsan: Jahaa nu har du förstört hela dan för mig” mfl. Är det så windsurfingens framtid ska se ut???
Jag bara säger en sak: SE UPP så att inte w-surfing också blir en hypad övre medelklasssport, då är det bara skoter i Norrland kvar resten är kört. -
Ni snackar om att segla fort med Bee och Vision och liknande brädor, skaffa slalombrädor för helvete, då kan man slå 35kn lätt, det gäller bara att våga det! Skota aldrig ut, då börjar brädan att flyga och wobbla, skota in och får ett riktigt kastfall istället men det vågar ni väl inte förstås! hehe
-
Spana in
http://uksailmakers.com/bombootiful.html
(windsurfingbåt)
Dom hävdar att det uppstår en ”cavitation barrier” vid 52 – 54 knop gäller det också brädor.
Om jag inte missminner mig så är rekordet ca 47 knop men ett gäng amerkaner försöker varje år slå 50 knopsgränsen -
Jag väger 92 men har problem i alla fall, men hur är det med Vision? är den lika dan??
Bosse -
oftast beror dålig kontroll på seglaren , fega alldrig pressa bli en killer är du rädd flytta fram mastfoten sänk bommen byt till en lite mindre fena.
-
vid en speed tävling i skanör 85 blåste det orkan i byarna och det var platt vatten,Stefan Axelsson vann på 36 knop nytt världs rekord på den tiden tyvärr blev aldrig rekordet godkänt det var något strul med domarna , stefan knäckte senare näsbenet vid ett kraftigt kastfall.
-
Medelfarten på en 500m lång bana är nånting på 45 knop tror jag ? eller…. har också hört att farttoppar på 55 knop har uppmätts.
-
hur mycket är 35 knop omvandlat till km/t
-
Fituna är ett spot i Södertälje kanals inlopp. Du kör mot Sorunda/Nynäshamn från Vårsta eller södertälje. När du kommer upp på en höjd så finns det en skylt som det står FITUNA på. Där tar du höger och kör ner för en lång backe, kör igenom en bondgård. 1-1,5 km efter hästhagarna på båda sidor av vägen tar du höger ner på en grusväg som inte är i det bästa skicket. Du får krypköra ner för den här grusvägen. När du har kört den i ca 1000m så kommer du till ett y-kors. Där tar du till höger och fortsätter nerför den ännu sämre grusvägen. När du kommer fram så parkera på höger sida av vägen. Längst in på den här vägen är det ett grustag. Parkering på höger sida är för att det ska gå att komma fram för övriga bilister som på nåt konstigt sätt hittar ner till detta ställe.
-
Hmmm, tvivlare där. Jag känner killen som tog hand om honom på stranden 🙂 Nästan en ”jag mötte Lassie”, va????
-
Nu är jag nog lite bakom flötet men var ligger fituna??
/Stockholmssurfare
-
Bidrar gärna.
Har inte så mycket tid, men ett par hundringar går väl att skaka fram…. -
anonym-anvandare
Medlem30 augusti, 2000 vid 10:25 som svar på: LIVET ÄR FULLT AV PRIORITERINGAR!!!VEM VILL INTE SEGLA I 26° GRADIGT VATTEN OCH SAND MELLANT TÅRNA…Helt rätt men under de år jag besökte S:t Anton, Verbier mm under 70-talet och början av 80-talet var antalet personer som svängde i 120 km/tim inte så där förbluffande många annat än i direkta tävlingssammanhang och idag vimlar det ju inte precis av råhårda jättelånga störtloppskidor i backarna, speciellt inte i offiste- och i djupsnöbackar.
-
Hej Dala.
Priserna kommer att vara:10999:- för D-ram modellen och 13999:- för Wood, priserna är inkl. fena och stroppar (boardbag med wood).
Mvh:
Jonas