Forumsvar skapade

Sida 3519 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 17:15 som svar på: Bada lite?

Jag tränar axeln hos sjukgymnast flera ggr i veckan, lik förbannat hoppar den
    ur led. Nu står jag i a f i kö för operation, det är endast ett års väntetid=)

Har man tur så kanske man hinner med spurten på höststormarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:50 som svar på: Grejorna till Australien!?!

Flög med BA (British airways) det tillåter 5 kg mer än det står i papprena samt ingen mått begränsning det blev 28 kg vi fick ha med oss.
    Beror mycket på vem som sitter i incheckningen har jag fått intryck av.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:23 som svar på: Var är alla surfare?

Ett ursmart sätt att locka surfare, cam-bilderna visar tomt men i själva verket är det knök-fullt.

Spanade man in idag så var det ju rent episka förhållanden på ett ställe men inte en surfare på bilden. Dom har JPEG-komprimeringen givetvis suddat bort och ersatt med vita gäss.
    Tänk vad förvånad man skulle bli om man åkte dit och såg alla dessa surfare i verkligheten.
    Kanske är det så att dom i själva verket surfar så sakta så att dom bara delete-as av JPEG:s rörelseoskärperutin.

Fast spelar roll nu när man äntligen kan ta in bilder direkt från US Satellite and Command Center och KH-11.
    Uffe minska ut-halet med 2 cm.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:12 som svar på: Bada lite?

Axlar som hoppar ur led kan man operera. Fast efter 5 gången (puckel-pist) bestämde jag mig för att försöka aktivt bygga upp muskler kring axeln och framförallt se upp när musklerna är slutkörda.
    Det funkar för mig sen många många år fast du kanske är värre illa ute.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:05 som svar på: Brosurf!

Öland?
    Öresund?
    Tjörn?
    Storsjön?

Säg bara var!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 11:54 som svar på: Hur ska man orka?

Jag har en märklig upplevelse. I lördags när jag riggat klart var det dags att dra på våtdräktsskorna och då small det till i ryggen, ett solklart ryggskott. Vem bryr sig, ut på vattnet och segla med 6.3 och bitvis lätt överriggat. Kvällen och morgondagen var lagom kul – ryggen värkte (jag har aldrig haft problem med ryggen tidigare) och vinden blåste, solsken och surfpolarna ute med 5.5. Reklamfilmsstuk.
    Igår fortsatte det blåsa så jag lastade bilen och åkte till lokala surfstället för att kolla lite (vilket slutade med att jag riggade, på med våtdräkt och ut på vattnet, seglade effektiv tid ca 5 timmar). Varför denna trista långa redogörelse? Jo, ryggen gör ont hela tiden utom när jag surfar. Antagligen blir det någon slags autotraktion av ryggraden. Rimligen skulle man kunna lansera detta som alternativ behandling av diskbråck och liknande – man skulle kunna lägga upp en studie och se vilken segelstorlek och grad av överriggning som ger bäst resultat. Finns det någon fysioterapeutiskt skolad surffreak som har någon kommentar på detta?
    Och idag blåser det upp mot kulingvindar sydväst så jag ska snart ut på en ny ryggbehandlingsomgång. Må vinden vara med er!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 10:35 som svar på: Hur ska man orka?

Käka piller!!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 09:23 som svar på: Techno konfig?

Ta det största möjliga, tro mig det går åt. Detta gäller under förutsättning att
    du inte är en total nybörjare.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 09:21 som svar på: Bada lite?

Var ute på ingarö/björkvik igår och då var det ca 6pers ute i västlig vind.

Det var väl aningen byigt men det såg skoj ut, själv har jag inte varit ute
    sedan hösten 98, har en axel som hoppar ur led så fort man ens pratar vindsurf.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 09:16 som svar på: Bada lite?

Själv ska jag till Görväln i eftermiddag.
    Funkar bäst vid sydvästlig vind så jag hoppas på det, blir lite byigt vid västlig. Annars kan lövsta badet funka om det är västlig med dragning mot norr.

Karta med utförligare bskrivning av olika ställen finns på
    http://home4.swipnet.se/~w-40911/windsurf/
    under ”spots”

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 21:06 som svar på: Camber vs Camberfritt

Seglar Supersonic efter åratal av camber. Fick mitt första camber segel 1986, Gaastra. Supersonicen lätt att rigga, bra drag och manöver, inget strul med cambers. Skönt för freeride, kanske inte ultimat för race! Men äntligen ngt lite enklare som håller klass! Mvh Stefan V

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 14:35 som svar på: 3 veckor på Tarifa…

Jag måste ha fiskrens bakom pannbenet för jag fattar inte ens det här inlägget

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 14:31 som svar på: Var är alla surfare?

Ahaaa, då känner jag mig lugn igen

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 13:53 som svar på: 3 veckor på Tarifa…

Du voodoo, kan inte du berätta för alla tröghjärnor vad som är så kul med texten? Jag fattar inte. Och det är ju kul att följa deras resa tycker du inte?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 08:39 som svar på: SURFBUSS STULEN!!

Naish 8′ 6 1999
    North Voodoo 4,0, 4,5 och 5,0 1999
    North Vulcano 5,8 2000
    North Kol bom
    Fiberspar bom
    En annan kol bom
    North Exellerator master en 430 och en 400
    Chinookförlängare
    Och annat bra att ha som fenor mm
    Fan! dom snodde även min nya Hawaii-bilklädsel
    Håll ögonen öppna! jag tar tacksamt emot alla tips dygnet runt
    070-71 84 921

Sida 3519 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA