basse
Forumsvar skapade
-
He he… tror inte jag har 2% ens…
-
Tja,
kan någon dra iväg den till freebasse@gmail.com ?! det var jag som skannade den som låg på ftp’n men nu hittar jag den varken där eller här på min disk.Får inte tag på den på länken ovan heller.
Tack!
-
Jem kör ju sina kurser i Maj… jag vill åka någonstans i början av April… FUnkar Irland då?
Några andra förlag? Pozo är under omtanke.
-
Rille… vi dra 2 månader du och jag så får flickorna komma och stanna så länge de vill. Vad säger du!!?? Vara där Mars och April!! Ehj!
-
Jasså, det var tråkigt att höra. Snackade iof med en kille som hade haft 2 i familjen och han sa att de inte haft några problem alls… förutom rosten då. V-klassen kom inte förns 98 så den blir svår att hitta äldre. Viton kom nog lite tidigare.
Vi får väl se.
-
Tja,
skillnaden mellan 230 och 280 är som med alla andra MB motorns storlek. Dvs 280 är en 2.8l V6’s som drar 1,08 om du är duktig och 1,25 på vintern med korta sträckor och kallstarter hela tiden.
På sommaren har vi inte sätena i där bak utan har en säng med utrymme för prylarna under och på. På vintern kör vi med stolarna i eftersom de måste vara i på besiktningen om det skall vara lagligt att köra folk i den. Skåpvarianten vet jag inget om men med dagens allt kompaktare brädor borde det inte vara några problem. Man kanske kan såga upp ett litet hål om det skulle vara på det berömda. Alla våra brädor går in bakom framsätet om de är lutade lite. Rutan i dörren är nämligen ca 5-8 cm längre ut än insidan på luckan längre ner. Det ser du på bilden.
Se upp för rost i dörrarna. MB hade stora problem med detta runt 98-01. Däremot är det inga problem med resten.. vad jag hört. Jag hade iof lite otur med ett lager som skar vid fläktremmen med det är det enda också.
Vi gick för bensinare eftersom vi inte kör så mycket på vintern och därför inte kommer upp i de mil som krävs för att skatten skall räknas hem på bränslepriset/förbrukningen. Iaf inte när vi handlade men nu blir det ändra bullar när det gäller diselskatten så kolla upp det ordentligt så att du inte går bort dig.På bilden är bussen vinterinredd. 3 surfare, 1 stol bak, 6 brädor, säkert 10 segel, 5 bommar och alla annan skit. Detta är taget när vi bytte spot i halmstad så grejjorna är bara inskickade, med lite planering finns det massor med mera plats.
-
Svar till:
Kommer inte Adde hem snart?!
[/ QUOTE ]
Jo snart men han är ju för feg för att avbryta eller flytta en tråd!

Ola klarar säkert detta bra med risk för att han plockar bort alla positiva inlägg och bara tillåter negativa kommentarer och prognoser. he he…
Jag vill se att man flyttar frågor till rätt forum lite mera. Om detta inte görs kommer denna del vi är på nu bli överfull och folk tappar intresset. Flera inlägg i de andra forumen kommer även att locka läsare till dessa oftare.
-
Svar till:
En funktion för att se nya inlägg i valda forum hade varit grymt, ex. vis, alla nya inlägg på konfen, FSW, Resmål, surfbussen och offtopic
Och en moderator till om man skall tillägga nått.. Varit mycket skräpinlägg på senaste.

[/ QUOTE ]
Japp… dessa två låter som bra saker. Man läser ju nästan bara vissa konfer, inte alla.
Hårdare moderering också nu när det börjar bli så mycket folk. Varför flyttas inte alla dessa skittrådar till offtopic av någon. Det skall handla om vindsurfing om det skall ligga i något av windsurfingforumen. -
Har du sökt i reseforumet?? Där står det massor i ämnet, jag lovar.
Vi fick med oss grejjorna för $80 per bag dit och hem kostar det $250. Det är rätt svårt att lajja bort de som står vid incheckningen i Kahului, de kan sin sak.
Vi förvarnade om att vi skulle ha med prylar på storleken 260*70*30 och det var inga problem.
Vi fick lite skador på ditvägen men det fixade lite plastsniffande dudes för $45. Kör med Staffans rör runt kanterna så ordnar det sig nog. Vi trodde vi skulle köra lite FS i Kihei eftersom vi var ett gäng med skiftande vågerfarenhet så vi tog med FSbrädor men det skall man inte göra tycker jag. På Kanaha kan man köra plattvatten innanför revet och lära sig plocka lite vågor på kanten. -
Ett långskott kanske men….
Vi skall köra Göteborg – Uppsala den 22:e och kan plocka med prylar men då måste jag ha ett ställe att dumpa dem på den 23:e. Helst i Uppsala. Hör av dig om det kan hjälpa! Kan bara ta prylar.Ila skall säkert till Stockholm i jul/nyår också och han brukar vara villig!

-
basse
Medlem25 november, 2005 vid 07:07 som svar på: Ställe som funkar också för nybörja- Jericoacoara?Det var inte 2 meter en enda dag när jag var där men det händer nog. Inga problem, kör järnet!
-
När skall man åka till Irland? Är det våren som gäller??
-
Vi pejjade nog runt 35 real per natt och person i nov 2003. Det var rätt spartanskt men det enda man behöver är en hängmatta att schlappa i så ordnar sig resten. En Carpirinia, eller hur det stavas, kostar runt 4-5 real. Shit vad gutt det var. Kanske skall dra tillbaka nästa höst om dollarn går upp för mycket så Maui blir ohållbart.
Hur klarade sig dina händer Johan. Jag hade inte surfat så jivla mycket på ett tag när vi kom dit och sanden, värmen och saltet tog ut sin beskärda del av mina nävar!
-
Trevligt…
Du glömde nämna vår julmat, den är mycket bättre än eran!!
-
Nov går före Dec om du vill komma undan billigare på boendet. Priserna går upp ganska mycket i Dec.