carl-r
Forumsvar skapade
-
Oh så jävla vackert!
Sökte senast förra veckan på nätet efter viva i hopp om att det skulle finnas nåt som detta. Stort tack för tipset!!!/C
-
Du missade innebörden av ordet ”vill” Ola. Det gör din analys felaktig.
-
Spray;615121 wrote:UPDATE / UPPDATERING:
KOW wrote 26/5:”as soon as TNT have the board we will get your out – so all being well it will go out tomorrow for delivery Wednesday ”
Efter mycket om och men för att äntligen få brädan utbytt och lovord från KOW om att dom skulle skicka den nya brädan ”så fort min trasiga hamnats i TNTs händer”, så har jag fortfarande inte fått någon utbytesbräda.
Den 27e maj skickades den trasiga brädan iväg och jag bad därför om ett tracking number så fort som möjligt för att kunna planera en leverans.
När jag den 31:a FORTFARANDE inte fått något svar om den nya brädan så skickade jag ett ännu ett mejl och bad om spårnummret på försändelsen. Inget svar.
Idag, två dagar senare, fick jag svar på KOW där dom skrev:
”…we are having problems with JP UK…”Och någon ny bräda har fortfarande inte skickats…
Jag är iaf glad för att du berättar hur det går. Är klart intresserad av att veta. Hoppas att du får din bräda snart, och i helt skick!
-
Nu är jag äntligen över 30knop på 5×10. 🙂
Men det var tusan inte enkelt och det är rätt så hårigt att dra på i slören tycker jag.
Jag fick lite stegringar på halvvinden på startrakan med mastfoten långt bak, men jag tror att den höll sig rätt plan på slören. Jag tyckte det var lättare att få en neutral stance om man kryssade lite innan halvvindspartiet.
När det blåste som värst på måndagen så fick jag hänga bakom brädan för att inte få kastfall, jag antar att det är för att jag inte hade fått bak mastfoten ännu då och inte hissat upp bommen tillräckligt just då? Eller var jag bara för långsam in i slören? -
Tack för att den här tävlingen finns! Nu fick jag äntligen en anledning att ta ledigt från allt och packa mig ner till öland på en prognos. Hade knappast hänt annars.
Det var tokigt mycket svårare än jag trodde att köra fort på haga-strippen, och det gläder mig.
Jag är just nu så mörbultad å sliten man kan vara efter 2 dagars harvande vid bojarna. Det känns som att jag har lärt mig massor.
Skitkul! -
Vi rullar hemifrån vid 8 tippar jag så vi är nog på parkeringen vid haga runt 12 om allting går som det ska.
-
Bojarna såg jag när jag var på haga på kristi himmelfärd.
Men vilket är ”Sandrevet” och vilket är ”beijershamnsrevet”? Är sandrevet nåt ute i vattnet en bit eller?
-
Är det möjligt att du gör en google-earth-skärmdump och ritar lite på? Vi norrköpingsbor har absolut ingen koll på vad som heter vad…
Rita gärna stripparna och lämpliga matsäcksplatser.Fråga numero 2. Går man i vattenbrynet bort till revet eller vad är smidigast?
-
Förresten… Är det nån som har en gps-fil från liknande vindriktning med segling bakom revet så man kan kolla lite hur man åker? Vi har inte kört där tidigare.
Tack!!
-
Vi kommer 2 gubbar från NWC vid lunch, stannar till på tisdag iaf. Vi bor på sandbergen.
-
Klurar lite på att stanna till tisdag om det blir av. Vi är isf 2 seglare, och funderar på att hyra nån campingstuga. Är det nån som skulle vara intresserad av att ansluta i en 4-bäddarsstuga så kan ni väl hojta till. Eller om det är nån som har ett par bäddar ledigt är det ju också intressant.
EDIT: Boendet är grejat.
-
I morrn ska det väl va planingsvind iaf enligt smhi. Har man tur blir det lite till. Byvinden skulle ju vara över 10 iaf.
Är man tillräckligt svältfödd blir väl allt intressant gissar jag… :/ -
Tallargrundet är ju bara 100m så det är ju ganska kort platt sträcka där.
Skulle helst ha ett ställe med platt från start.
