dr-masse
Forumsvar skapade
-
Otroligt kul projekt att följa! Som sagt, nästan magiskt att så många svenskar är med i så mycket nytänk inom vindsurfingen, riktigt härligt att följa är det.
-
Ja, det luktar kanarieholmar. El Medano. Marocco kan vara en joker.
Själv är jag väldigt svag för Portugal (Guincho) vid just den tiden på året, men då är det inte helt vindsäkert och kan vara lite större vågor. Grym MTB, går att hyra (fast jag skulle ta med egna prylar).
-
gurra1978;648877 wrote:De där Naishbrädorna tycker jag är de fulaste som någonsin gjort. Tur att inte alla har samma smak.
Fanatics senaste där man bara ser kolfibern undertill är ju så läcker. Så borde man ha på hela brädan. Kanske kan du lägga in två blågula stripes där de där kolstringers går i brädan. Det känns som en stilren bräda utan massa skit på.
Näe, nog finns det allt fulare… 😉 F2 Sputnik med en vindsurfande Gorbatjov…

Håller helt med om Fanatics senaste, nackdelen där är väl att man ”bara” bjuds på det allra läckraste när man är rätt nära brädan. Det är ju väldigt läckert med klarlackade brädor (Naish, RRD, nu Fanatic…), för övrigt.
Ibland kan en enkel design i orange och vitt funka oxå… Sean Ordonez

-
Ha, ha! 900 newton! Fan, vad galet!
[IMG]http://www.claer-automobile.de/images/morfeoshow/ct5_r-5868/big/IMG_6371.JPG[/IMG]
3,8 Liter 997 Bi Turbo
720 PS
900 Nm
304 Km/h
”Business Class Ausstattung” SerieUndrar om man kan få den i ”Surfslusk Ausstattung”?
-
Johan_M;648794 wrote:masse, har du några tips på webshoppar i UK?
Näe, egentligen inte. Men man ser ju de i Boards och på Boardseeker finns ju en hel hög med branschannonser – http://www.boardseeker.com/equipment.php
-
Ja, jädrar. Vi måste fixa det där.
-
För att inte tala om denna Naish-bräda, snyggaste någonsin?

Annars var ju de där gamla, blå AHD-brädorna med lite pärleffekt i lacken väldigt fina på vattnet.

-
Undrar just om den starka kronan kommer att slå igenom i priserna på hemmaplan… ?
Annars tycker jag att man alltid skall ge sin lokala handlare en chans att matcha priserna utomlands. Skiljer det lite är det lätt värt att handla lokalt eftersom det blir bra mycket smidigare med garantier och sådant. Fraktskador är inte alltför ovanliga, dessutom (vilket vi sett här på konfen ett antal gånger). Och så finns det kvar en möjlighet att handla grejor på stubben när mastförlängaren/bommen/fenan/seglet gått sönder… vilket dagen före den där kulingdagen är värt en hel del.
Men visst – skiljer det rejält i pris (vilket det helt klart kan göra med den starka kronan i dagsläget) så är utomlands absolut värt ett försök. Själv skulle jag spana in UK, inte nog med att pundet är svagare än någonsin, många butiker där har en tuff marknad med hård konkurrens.
-
Puh, kände att hela min värld skakades om där för en stund.
Nu är jag tryggheten själv igen. Rödtjut på gång här med om en stund. Cirklarna åter på plats.
-
surfslusken;648517 wrote:Så efter moget övervägande står ja över ida.
Chockad. Stum. Saknar ord.
Överväger allvarligt att beställa en t-shirt eller väva en bonad för vardagsrummet med detta närmast tidlösa och snudd på världsomvälvande citat från slusken. Undrens tid är sannerligen inte förbi, de är här.
-
Ah, härlig nyhet såhär på fredagen!
Och för denna 80-quadbräda är jag på olika omvägar en del av historiken till att den ser ut som det gör, så en sådan kunde jag helt enkelt inte avstå. Ser fram emot leverans!
-
Ah, härlig nyhet såhär på fredagen!
Och för denna 80-quadbräda är jag på olika omvägar en del av historiken till att den ser ut som det gör, så en sådan kunde jag helt enkelt inte avstå. Ser fram emot leverans!
-
Robin;648341 wrote:Bil har vi men det känns så där att bli tvungen att ha två.
Med familj och surf kan du redan nu till 100% ställa in dig på två bilar.
Det är det eller no surf. Tro mig.
-
Erik G;648352 wrote:Hej allihop jag heter Erik Gustafson. Har surfat (inte vind) i trollskogen sen runt 1995.
Det har aldrig varit några direkta problem tidigare med att komma ner och surfa i Trollis.
Jag misstänkte att det skulle gå åt h-vete med det här. Ni vindsurfare verkar ju älska att trängas och glappar kanske lite väl mycket om surfställen..Eller hur???Hur som helst undrar jag lite vad som hänt eller händer? Är tillträdet slut? Har grinden låsts???
Jag har kört en del på vägarna därinne i mina dagar men ALDRIG ner på vägarna i skogen som en del j-la nötter verkar göraHade fint men ta nu och lär er läxa och knip igen kakhålet om surfställen. SPECIELLT om de ligger i känsliga områden som detta.:mad:
En del av det du skriver håller jag helt med om, annat inte alls.
Det jag håller med helt och hållet om är att det är makalöst korkat att köra bil på småstigar bara för att komma lite närmare surfet. Kan man inte respektera natur och omgivning på ett spot skall man inte vara där. Ta för fasiken reda på vad som gäller på de spots ni surfar på!
Att sedan lägga någon slags skuld på ”ni vindsurfare” är rätt larvigt. Alla, surfare, vindsurfare, kitesurfare, söker sköna spots och Trollskogen har varit ett känt spot för vind- och vågsurfing i väldigt många år nu. Jag har själv känt till det i minst 20 år, och då har jag endast varit på Öland att par-tre gånger och vindsurfat. Är det några spots som ”alla” känner till på öland så är det Trollis – Haga – Grönhögen (och kanske Ängjärnsudde).
Man behöver ju inte direkt vara ett geni för att hitta dit – det går ju till och med järnväg till området… 😉 ”Åh, det skall blåsa hård N-NO på norra Öland, var skulle jag kunna åka då…. ” verkligen jättesvårt att hitta.
Antingen så tar man tag i frågan gemensamt och gör något åt det eller så kan man stå och skylla på andra och bli av med tillgång till sitt lokala spot. Så enkelt (och svårt) är det.
Nivån på surfare, vindsurfare och kitesurfare vad gäller att kunna köra i vågor har gått upp väldigt mycket de senaste åren och det gör att vi är fler och fler som aktivt söker bra spots, och är beredda att åka rätt långt om det är rätt förhållanden. Så, ser du någon som gör fel på ett spot där du vet att man inte skall köra hela vägen ner till stranden, informera snyggt om att ”du, där skall du nog inte parkera för då riskerar vi att bli av med tillgången till hela det här stället” så lär bilen flyttas snabbt.
På flera spots här har det faktiskt blivit klart bättre när vi börjat prata med varandra om vad som gäller.
Men visst, även jag har med åren blivit mer försiktig med att prata om vissa spots då kombinationen naturreservat, känslig miljö och brist på parkering har en förmåga att ställa till problem. Se bara på Torö, Salnö och Mats väg, för att nämna tre här i 08-land. Och ”vi vindsurfare” är inte ensamma om att ha ställt till det.
Ta hand om våra spots!
-
Jaaaa, det är ju så härligt knasigt det där! Han är ju så GRYMT nära att landa den torrt i sista försöket, oerhört imponerande!
Men ett bättre namn behövs, helt klart. Vi får hjälpa honom.
Mitt förslag är Roll-On. Det är viktigt att både lukta gott och skapa feta manövrar!