Forumsvar skapade

Sida 115 av 427
  • dr-masse

Medlem
    31 januari, 2011 vid 11:02 som svar på: Två resesportage

Alltid lika kul med reportage, du borde fasen skriva mer Styret! Riktigt rolig läsning!

”På planet får man betala för spriten med plastkort och människovärde och jag börjar fundera på vilken valuta dom kör med i Portugal.”

• dr-masse

Medlem
    31 januari, 2011 vid 06:51 som svar på: kolla bloggen, it is awsome!!

Oj, nytt blod! Engagerade vindsurfare under 30! Sköna projekt, väcker en hel del nostalgi det där. Håll igång den där bloggen å skriv, fota å filma mer så kan det där bli riktigt najs. Lägg gärna en blänkare här när det hänt lite mer.

• dr-masse

Medlem
    30 januari, 2011 vid 19:50 som svar på: Freestyle vid fyrtio?
    Gregerkj;645383 wrote:
    Vid 40 borde du ha råd att åka till ställen där det blåser att köra vågor på dina få ledigdagar?
    Låt dom fattiga 20 åringarna har frestyle ifred!
    Själv funderar jag på twinfin eller quadro i Sydafrika min ledig vecka.
    Hemma kör man senaste race prylarna.

Det är ju just exakt därför jag vill fortsätta med freestyle – för att hålla seglingsformen när det åks till riktiga vågställen. Man får bra mycket bättre ”vågseglingsträning” av att köra freestyle än räjs! Tycker jag. :cool2:

De fattiga 20-åringarna stöttar jag genom att sälja på de mina knappt färgskavda freestylebrädor till ett alldeles för lågt pris, ah!

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 12:47 som svar på: Freestyle vid fyrtio?

Tror jag lägger min energi på den här direkt istället. Ser ju skitenkelt ut…. 😎

http://www.boardseekermag.com/features/technique/the-burner-gollito.html

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 12:34 som svar på: Freestyle vid fyrtio?

Ja, sjunoll kan du glömma helt. Det vet till å med en fristajlare på min nivå…. 5.7 – 6.0 är lagom som störst. Jag körde Simmer XD 6.0 ett tag, och det funkade bra men då hade jag en väldigt lätt rigg. Skälet till att jag kikar på Gaastra IQ 6.1 är att det är i stort sett lika kompakt som min nuvarande 5.8a.

För lite okänsligare teknik är väl en 20-22 fena funkis (skulle nog själv ha två fenor, en mer för cruise och allmänt larv runt 24 och en 18-20 för lite seriösare försök till trick), mer teknik så ner mot 16-18… vad jag vet. Här vet freestyle-eliten bra mycket mer, finns fler trådar om det här.

Ett par märken (Tabou och RRD) kör ju twin i freestyle-brädor, och det verkar funka bra. Quad fattar jag inte riktigt varför man skulle köra i en freestyle, eftersom kanter och shape gör att de ändå tar bra höjd. Möjligtvis för att kunna köra ännu kortare fenor, men redan med twin i freestyle kryper det ner mot 12-14 cm…

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 12:01 som svar på: Polakow laddar…

Du har en sådan enastående bra slutledningsförmåga! 😀

Vi kanske kan ordna en insamling här för ”Laird-alternativet”, som trotsallt känns klart mest intressant, ah?

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 11:32 som svar på: Polakow laddar…

Du får en tjuga för varje gång du snejkar Naish, Polakow, Angulo (valfri), Siver, Goya, Teboul eller Svenne när du är där.

En femhundring väntar om du droppar in på Laird. 😀

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 11:13 som svar på: Nytt brädmärke & Ola H

Ja, med lite tanke måste jag hålla med Robin. Skicka med rätt thrusters + blanks, en bra singelfena är mycket lättare att få tag i om man vill komplettera med en sådan.

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 10:18 som svar på: Gotland sommaren 2010.

Hets inför kommande säsong/resa/session är fin-fina grejor och alltid lika skoj!

Börjar faktiskt sakna lite rejäl prognossjuka…

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 10:15 som svar på: Freestyle vid fyrtio?

Det är mycket det jag vill få mer fart på för 2011, mer ladd i hopp och manövrar. Därav viljan att återuppta freestyleambitionerna, även om det inte lär bli några mirakel. Men några sköna grubbykrascher i alla fall, känns alltid bättre att rasa när man satsar på nya grejor. Vad gäller vågåkning tycker jag nog att laddet har blivit rätt bra!

Om man är ”bra” eller inte är så satans svårt att bedöma. Jämfört med en nybörjare är jag grym. Jämfört med Levi Siver eller Gollito så… ”rutinerad” är nog det snällaste jag kan komma på. Bra nog att ha jävligt kul oavsett förhållanden är det klart viktigaste för mig, och där är jag ju.

Men ”Masse är duktig, och vågar blåsa på rätt bra.” är ett omdöme som jag skall bära med mig och inspireras av under 2011 (och resten av livet), ha, ha!

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 08:34 som svar på: Freestyle vid fyrtio?

47! Då har jag 7 år på mig…

Tack för tips, kanske inte skall skippa vulkanen ändå. Bräd å segelkontrollen tror jag nog är hygglig, för mig handlar det nog en hel del om att bestämma mig för att gå på lite nya grejor och våga lära mig nytt.

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 07:19 som svar på: Rapport Maui

”Never trust the guy with the shiny gear”.

Ibland behöver man en sådan där spolning för att vakna till och minnas lite grundregler… något av min paradgren, faktiskt.

Det är grymt kul (och smärtsamt… :grin:) att läsa om era Maui-dagar. Fortsätt skriva, filma, fota och plocka vågor!

• dr-masse

Medlem
    28 januari, 2011 vid 07:14 som svar på: Nytt brädmärke & Ola H

Inte utan fenor. Jag tror på Singel och blanks som standard, men att det erbjuds ett thruster-paket för ett vettigt prisstillägg.

• dr-masse

Medlem
    27 januari, 2011 vid 17:42 som svar på: Freestyle vid fyrtio?

Låt nu mig få leva i min fina fantasibubbla så låter jag dig leva i din. Yra är ju det enda jag verkligen behärskar.

Vasaloppet är mer din grej. Glidvalla, fäbodar, kransar och blåbär. Vad mer kan du begära?

• dr-masse

Medlem
    27 januari, 2011 vid 12:42 som svar på: Freestyle vid fyrtio?

Kul att läsa, Fnassel! Ja, det är precis så jag tänker – det är fanimej för slappt och slött att släppa ambitionen att lära sig lite nya manövrar.

Jo, jag tog en sväng på en JP98 i Jeri och det gav helt klart mersmak. Dock vill jag nog ha en lättare bräda än den… men annars var den grymt rolig och lättseglad. Planade i typ ingen vind alls med femtre. Det blir nog en freestyle, har spanat in en Skate 100 (2010) rätt hårt måste jag medge. Lånade även en 05(?) Skate på Torö en dag i höstas och blev helt förbluffad över hur j-a kul jag tyckte att det var. Nästan alla andra gnällde över dagen, men jag var nöjd som tusan!

Ångrar faktiskt en hel del att jag sålde min JP FS 100 Pro, lite feltänkt där…

Sida 115 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA