Forumsvar skapade

Sida 134 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 13:15 som svar på: Vilshärad 30 juli bilder

Jag hade det i bakhuvudet hela tiden. ”Svara inte på sluskens inlägg. Svara inte på sluskens inlägg. Inte, inte, absolut inte svara.” Självbehärskning är en av mina allra sämsta grenar.

Du lär ju kunna svinga åt de allra flesta håll med dina förutsättningar, dock. (shit, nu gjorde jag det igen…)

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:40 som svar på: Vilshärad 30 juli bilder
    surfslusken;624072 wrote:
    Typ som ja avser me mina 12 tum då.

12 tum högre? Intressant.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:39 som svar på: North drive light vs Unifiber progression

Äsch, vadå ”North vs Gaastra”, mellan två butiksreppar dessutom (lite kul, dock). Men inte är jag opartisk, Skidsport som säljer Gaastra har ju varit min lokala surfshop rätt länge nu…

Fast nog är båda bra och välsydda. Har dock ej skådat just North Drive själv, men de North jag kollat in på senare år (mest vågsegel) har ju väldigt fint detaljarbete och ser alltid välgjorda ut. Blev dock positivt överraskad av att se material och sömmar i Gaastra Pilot, såg i princip ut som mina Manic vilket för mig är ett bra betyg i ett lite ”enklare” segel (och här är det fritt fram att kalla mina Manic för ”tunna nybörjarsegel”, ha, ha!). Här delar jag Bicless åsikt om North Drive, fast på Gaastra fronten – att Pilot nästan är för bra jämfört med de lite ”finare” modellerna i Gaastra familjen.

Överhuvudtaget tycker jag att flera märken har snäppt upp sig vad gäller denna typ av ”instegs/fortsättningssegel” på sistone, vilket ju är bra på alla sätt och vis. Jag skulle lätt själv kunna tänka mig att ha ett Gaastra Pilot/NP Zen/Simmer Addict/North Drive som lättvindssegel runt sexnoll.

Bägge (och andra) är säkerligen bra, välj det som ger rätt kombo av pris/kvalitet/service/tips/magkänsla!

Nu behöver jag få surfa lite, idag blev det ju inte någe.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:20 som svar på: Vilshärad 30 juli bilder
    M C;624059 wrote:
    Andy, blygsamhet är inte din starka gren, ”>3m” är väl lite närmare sanningen. Tvinga mig inte att posta fler bevis:smile:
    /Måns

Jag tror han har ett eget mått för det där.

”>3m högre än alla andra” måste det väl vara som avses?

• Det finns planer på releaseparty… mer kommer!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:17 som svar på: Hmmm, min nästa bil?

Andrabil och surfbil för mig, därav intresset för C3an.

De få gånger familjen är med så åker grejorna upp på taket i alla fall.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 10:35 som svar på: Blocket Superstars

Oooh, det där är ju en Sailboard 295 (Masterclass) designad av Brian Hinde. Dubbla wingers, thrusters och swallowtail, kan det blir mer 2010, ah? – 315 var den första bräda jag planade på!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 augusti, 2010 vid 14:12 som svar på: Rullsand onsdag

supertungsurfaren här. Eller kanske inte.

Men jisses vilken knepig progge, de är inte lättlästa dessa kompakta små sommarlågisar.

Skulle gärna åka upp, men… känns väldigt osäkert om det a: hinner bygga vågor och b: blir någe vind. Regn och lågtryck av detta slag gillas inte om man skall åka dit…

Kikar själv på lite närmare spots…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 augusti, 2010 vid 06:50 som svar på: Helgen v.31 ser lovande ut – Sthlm
    Goretex;623735 wrote:
    Oh tjena va vi va negativa här då… 😉
    Klart allt är relativt, för mig är det relativt bra! Hade ingen aning om att det var så skrockfullt att lägga upp en bild-dump… Hänger ju inte här så ofta…

Kollade iof nu igen på windguru och det såg helt skit ut :-/
    Men men… man kan ju alltid hoppas! 🙂

Ah, mycket ironi i mitt inlägg, men det är ju inte så lätt att utläsa! 😀

År av skärmdumpade, färgglada långtidsproggar här på surfzone skapar skrock, ha, ha!

Men – det är fortfarande ditt fel att den där proggen inte slog in. Bara så att du vet. 😉

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 13:43 som svar på: Gollito värmer upp… + PWA fuerte

Gollito vann:

14:40 Estredo has taken the second double elimination here in Fuerteventura and therefore the whole event! Kiri Thode is 2nd, and Steven Van Broeckhoven 3rd. This will be the final announcement for today, and for this event.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 12:22 som svar på: laga brädan..

Sök och du skall finna.

Men – på [ame=”http://www.surfzone.se/forum/forumdisplay.php?f=53″]Gör det själv. – http://www.Surfzone.se[/ame%5D, finns hur mycket som helst om detta.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 10:52 som svar på: Största seglet för 430 mast

478 mastficka – 430 mast = minst 48 förlängare. Det är rätt mycket, men funkar nog. (det står 487 på surfers sida, men 478 på simmerstyle.com som jag tror stämmer bättre)

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 10:03 som svar på: Helgen v.31 ser lovande ut – Sthlm

Vi vet alla vems fel detta är.

Vad har vi sagt om att lägga upp windgurudumpar mer än två dagar före vindleverans?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 10:01 som svar på: Vilshärad 30 juli bilder
    OLANDERSSON;623614 wrote:
    Fan masse, du tycker kanske inte att jag har något under hjälmen att skydda. 😉
    Det känns kanon med hjälm, inget obehag alls vid seglingen sen kunde man ju passa på att dra på en dubbel när man ändå har störtkrukan på. Dock blev man lite uppskavd på halsen av remmen men det beror nog snarare på antalet timmar man seglade i fredags.

//Henke

Ha, ha! Näe, det var mest att det kändes ovant att se er med hjälm. ::tongue:: Dubbel – najs! Måste vara brädan och seglet… :grin::grin::grin:

Skall nog använda min lite mer, framförallt när det drar på mer vind.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 09:15 som svar på: Hyra utrustning i Västergötland

Vättern – där finns ju Kona-pastorn.

http://www.konanordic.com/WebPage.aspx?pageId=320

Sida 134 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA