dr-masse
Forumsvar skapade
-
Vafalls, bröderna Olandersson i hjälm? Krav från slusken? Laddade tripplar? Headcäm?
Fina bilder!
-
Jag håller helt med Vind. Det är närmast ett mysterium att inte fler stockholmare tar båten över.
-
ah, det där såg riktigt najs ut! Det gäller att våga leta lite nya ställen ibland… ! Lägger in klippet här, hoppas de e ok.
[ame=”http://vimeo.com/13683061″]Lady Luck – a rare date on Vimeo[/ame]
-
Vit bilfärg på spray, köp på Mekonomen. Funkar asbra. Svenne vet mer…
-
Nachoman;622603 wrote:Det svider fortfarande…
Men, det blir till att ta igen det på fredag/lördag nu när SMHI bjuder upp!
Det kan ni tacka mig för. No comments.
-
Inte var det power jag såg i det där klippet. Det jag såg var fullständigt overkligt.
-
Det är en lite mer ”slimmad” variant, lite fintrim verkar återstå… skall se till att han byggledaren kikar på det. I Chrome funkar det fint, förutom ”förvisningen” som pop-up, som även jag gillade.
-
Efter koll med källor så var det nog mast och lite side-off… 😉
20 år till nästa gång?
-
Hur dags dök det där upp då? Bra att veta till nästa gång (om tio år…) när liknande progge dyker upp? Grymt att ni hade tålamod och blev belönade!
Fast – vi var ju tre som fick logo i SO, till å med OSO, i höstas men det var ju november och snöglopp på vägen ner… magiskt hursom!
-
20.30 var det inte ”magiskt”… kanske kom det väldigt sent, ah?
-
Det tog emot, men jag valde att bli kvar hemma. Hoppas det blev något!, även om det inte såg så bra ut på proggarna och obsarna de senaste timmarna…
Gotland, däremot, Sandviken måste ha funkat idag, ah?
-
Lars_K;621921 wrote:Är väl inte rätt tråd kanske men kortfattat: Allt är mkt enklare; ta sej ut, ta höjd, positionera om sej på vågen, få fart på vågen, gå tajtare mot läppen, svänga tajt utan att tappa fart (snarare får jag mer fart när jag svänger känns det som),samma planka grymt allround i allt från mast+ Maui till midjehögt i Åsa o segel från 4.2 till 5.5. Visst har den en markant planingströskel pga mkt rocker och inte så hög toppfart, där blir den slagen av mina singlefins. Och för max kontroll med 3.7-4.2 i stökig cross-on gäller min Proof eller CA. Men hade jag haft en mindre quad hade den säkert funkat fint även i stökigare förhålllanden. Skulle inte förvåna mej om jag nästa gång jag åker till Maui beställer en 75 liters Quad av Teboul som komplement till min 90 liters 🙂 . Inte fel att ha samma känsla i alla sina brädor, det skiljer en hel del mellan quad och single helt klart.
Tack, intressant läsning! Och kanske fel tråd, men va fasen, värre trådurspårningar har man sett…
Lustigt nog skulle jag beskriva mer eller mindre exakt samma sak när jag började segla stor twin (RRD Twin 90) istället för singel ”allroundvågis”, förutom ”ta höjd” och ”Maui”… din quad verkar vara en riktig godbit, vad gött det är när man hittar rätt planka!
-
Sköna klipp, Calle, alltid lika betryggande att se Sebastian köra sitt shapesnack – lite av en tradition!
Bra att Twin är kvar oförändrad, har ju en 93a som det kanske blir några svängar på snart igen… hoppas, hoppas…
Lars_K, skulle vara kul att läsa en jämförelse mellan din quad och tidigare brädor nu när du kört lite mer på den, du höll ju rätt hårt i dina singel Proof (har väl kvar?)…
-
Dala Lama;621879 wrote:Och en hel latta mindre måste väl ändå anses kvala in under rubriken ”större renoveringsbehov”:D
PerHa, ha! Ja, det är det allt. Man måste väl se det som ett helt nytt segel med samma namn. Jag skulle dock gärna testa ett sådant där fyrlattat segel (Black Tip, IQ, Boxer, Fly å allt vad de heter).
-
En nackdel med slot-box, tycker jag, är dock att även om man kan ”göra om” sina nuvarande US-box fenor till slot, så funkar ju inte slot-fenor i US-box. När du väl gjort om din(a) US-box fena(or) så är det liksom kört, eller hur?
Om man, som jag, har en twin-bräda med US-box och skaffar en ny multifenad sak så vore det ju en ganska rimlig önskan att kunna köra sina twin-fenor i både sin stora och lilla vågbräda… ? Dessutom innebär ju samma fenboxar i mina vågbrädor att jag ”automatiskt” alltid har med mig reservfenor. För går på grund, det gör jag i stort sett varje gång jag seglar exempelvis Torö…
Är rentav US-box bak och MT fram, som Fanatic kör, kanske inte så dumt ändå? Vad kan det vara, 200g extra? Och US-boxen går säkerligen att göra lättare och smidigare än idag. Men visst – jag skulle gärna se att den något historiska US-boxen ersätts av en bättre lösning, kanske är det slot-boxen trotsallt… de slot-boxar jag kikade på i Guincho såg slimmade å fina ut i alla fall.