dr-masse
Forumsvar skapade
-
När det pratades böjkurvor i tyska Surf fick jag samma intryck. Att North, som förr var mer toppmjuka, sedan flera år varit rättså normala i sina kurvor. Ska se om jag kan skrapa fram det däringa numret, det är inte så gammalt.
-
Legend 5.3 blir ju, som flera påpekat, perfekt. Du har förmodligen rätt mast till det redan?
-
Seglat mycket på västkusten på sistone? 😉
Faktum är att jag tycker att det är riktigt kul att köra lite manöveråkning i lättare vindar, så en 100 liters freestyle blir det nog… asbra träning för vågåkandet är det dessutom!
-
Najs! Det är inte så lite imponerande att läsa om vilka moves du sätter därborta…
-
ah, vad är det för en SUP?
Själv har jag en rejäl ”prylbrottningsmatch” just nu…
Köpa en
– Freestyle 100-110 liter (haft förr) för plattvattensträning och lättare vindar
– Stor FSW 105-110 liter för samma som ovan, men kanske även lite vågor
– SUP som man kan vindsurfa medVad tycker publiken?
-
Alltså, du verkar ju ha ett nyare mindre segel som skall riggas på 430 mast. Se till att köpa en bra 430 mast till det seglet först. Du kommer att använda en sådan mast mycket. Undvik att använda den masten du har, den är inge vidare och det finns knappt segel att få tag i som den funkar för. Och den blir inte ett dugg bättre av att du kapar den… Näe, pengarna på 430 tycker jag.
Det finns segel upp till 6.5 (och större) som riggas på 430, som du borde kunna hitta begagnat till hyggligt pris. Ett som jag kommer att tänka på är Neil Pryde Expression 6.5, t ex, som fanns i rätt många år. Med din vikt och den brädan kommer det att funka bra redan från en 5-6 sekundmeter.
-
Ja, va faen. Som återfallsurfare så handlar det ju om att komma ut på vattnet å hare najs. För det du beskriver och som komplement till din JP borde ju en sådan däringa typ av bräda funka bra. Har tyvärr ej kört den själv, men för att tala lite ”fornvindsurfska” så framstår den som en utmärkt bra ”bump and jump” planka för mig.
-
Verkar ”bara” vara startsidan, men vilken nolla… som 106-åring kanske Janne1904 inte hade någe bättre för sig?
http://www.hotsailsmaui.com/2010/index.php funkar ju, t ex.
-
Det slutgiltiga beviset för att vindsurfing är en sport utövad av män med hög fart in i gubbstadiet har nu levererats i denna tråd.
och även jag kommer att ta ut pappaledighet för surfsäsong i år… 🙂
Är vindsurfing idag lite som skateboard var på typ tidigt 90-tal? Utövad av närmast sörjande och utdöende fantaster? Och min spaning då är att vi kan förvänta oss en rejäl come-back för vår sköna sport om sisådär en 10-15 år…
-
Goose;605936 wrote:Jag vill ha skruvar tillverkade i Sverige alternativt i europa, inte China. Kvaliten är väsentligt bättre här hemma. Onwater lär väl enbart ha skruvar från SB och då från China…
Ahhhh, du tänker så… 😀 en kräsen kund… men jag håller med, visst vill man ha skruv som håller…
-
Sjävklart. Jag är bortrest…
Men en Gotlandstripp i vår vore såååå najs!!
-
Jag struntar oxå i knädebatten, utan ger mig glatt in i brädträsket…
som PGVirtual skriver, av de brädor jag seglat i den storleken så finns det ett märke som jag skulle tillskriva ”lugn gång” som ett starkt kännetecken och det är RRD:s fsw- och vågbrädor.
Även Kombat är lugna, åtminstone den jag testat.
-
3 veckor där i juni – juli… utan familj.. med surfpolare… och skåpbil…
Nu skall Portugal utforskas!
-
Cool idé!
Kanske ta kontakt med de här?
http://www.wavesltd.co.uk/contact.html
http://www.flowrider.com/ (det är nog en sådan de byggt i Lindvallen?)
-
Varför inte kolla med Onwater, som ju säljer SB? Vet att de haft skruv förr, i alla fall.