dr-masse
Forumsvar skapade
-
Ere nån som vet om det kan bli någe vågor runt Leucate/Gruissan i juli?
-
Normalt är den bra.
Gick förbi alla på denna lista, de är samtliga allt från klart bra (=dyrt) till helt OK.
http://www.club-mistral.com/en/destinations/hotels/3
”Apartments Ponta Preta” verkar samla surfare och kitare… (men ligger, trots namnet, inte nära Ponta Preta utan vid Angulo, Fanatic och Mistral centret i östra delen av Santa Maria)
-
S66;599752 wrote:Jag försöker faktiskt utveckla min vindsurfingnivå här nere….inte tillfredsställa era tråkiga kontorsjobb 😉
Ouch, den där tog hårt rak i solar plexus, ha, ha!
Ha det fortsatt gött därnere, och att se dig segla en bra hoppdag är alltid grymt inspirerande. Och tillfredsställande här på kontoret! :grin::grin:
-
Man kan ju nästan se hur Barry riktigt tänker ”ja, ja, vi kör väl den där fågelvingegrejen i år igen då…” och hur reklamgrabbarna (för det måste vara grabbar) övertygar honom ”Barry, it’s gonna be soo cool, like awesome dude, you and an OWL wing, like, a REAL one, inspired by nature – winning on the water, oh man, can you see it, Barry, can you, Barry?”
”Yeah, sure, whatever, now, where are my glasses?”
Severne har för övrig lite läckra videos de med – http://www.severneracing.com. Och fågelvingar. För att inte tala om XO sails… 😀
Och någonstans längst bak står Robert Stroj och flinar. ART och fågelvingar, jojomensan.
-
Basse;599699 wrote:Hmmm…. SA eller WOZ kanske?
Njäe… iofs SA… men inte i Afrika… :tongue: inget klart, dock, men nära är det!
-
Badjanne var snabbare…
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71576″]Same but different – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
-
Oj, det där hade jag missat. Lorch – 5.6 kilo… jösses.
-
Det är igång. Men det ser ut att bli någon annan stans… i december…
-
Jag håller med Gurra i allt, hjälmcam på era åk vore heltrevligt.
”Delayed forwards” för för övrigt ett oerhört bra sätt att beskriva mina framåtar…
1. Utvecklingen är galet, galet långsam. Fortfarande inte en enda godkänd landning efter hundratals försök i flera år nu. Snacka om ”delayed”.
2. Jag gör faktiskt enbart ”delayed forwards” de gånger jag försöker. Varje landning är såpass sen att det slutar med krasch, ha, ha! -
Carrera;599527 wrote:Bara en nyfiken fråga till er som där över just nu! Har ni era egna grejer med er? Hur har det funkat med frakterna och isf vilket flygbolag? Till vilket pris?
Är själv så jä.. kluven! reser med fru o ungar o har aldrig haft med mig egna grejer, men ska vara borta ca 5 veckor så det är ju lockande att ta med sig det man har!På senare år när jag rest (Portugal, framförallt), med familj, har jag tagit med mig enbart rigg. Dels är det bra mycket smidigare, och jag har checkat in det som ”sportutrustning” vilket gått fint. Tre segel, två master, en bom. En bag. Till Maui skulle man ju, om jag fattat saker rätt, till å me kunna snegla på två segel och en mast… (5.3/4.7, typ, eller göra som Robby – enbart femnoll, ha, ha!).
Att ta med egen bräda till Maui känns, för mig, lite som att ta med snö till Nordpolen eller sand till Sahara… om man nu inte är tokbra och absolut måste åka på egna prylar för att shapa nytt eller vinna tävlingar, typ…
Tack! (eller kanske inte, förresten…, ha, ha!) för alla fina bilder.
Hur kommer det sig förresten att det alltid är så att jag på vintrarna allvarligt undrar över hur mitt liv ser ut, medan resten av året är rätt nöjd med hur jag trotsallt hinner surfa rätt mycket ändå… det måste vara Mauigalningarnas fel, oah!!
-
Det där frågar du om bara för att j-as med oss som skottar snö i hundraåtti varje dag.
Vilken du än väljer så kan det bara blir rätt. Ta den som känns snyggast och tilltalar din hawaiianska sida mest, oah!
-
Åh, jädrar. Det där var annorlunda. Ser lite ut som en vanlig bräda inuti en riktigt stor kiteboard, typ.
-
Nej, nej. Nu har vi ju bestämt 14 april. Här flyttas inte fram.
Grymt fin vinterdag är det, det kommer att bli en sådan satans vårflod så att vi kommer att få en stående våg på Himmerfjärden, ha, ha!
-
Då bör nog en fsw som har mycket freestyle i sig funka bra. Möjligtvis en lite mer allround freestyle.
Men en bräda som min förra JP Freestyle 100, som jag gillade mycket på plattare vatten, skulle jag aldrig ta ut i några vågor, t ex.
Jag är usel på freestyle, men tycker det är grymma brädor för allmänt plattvattenskul å bra träning för vågseglingen.