Forumsvar skapade

Sida 164 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    21 september, 2009 vid 12:14 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp
    Karapp;577417 wrote:
    Kan nån moderator lägga detta under nyheter på förstasidan??

Det är väl bara att lägga in det på [ame=”http://www.surfzone.se/forum/forumdisplay.php?f=25″]Nyheter – http://www.Surfzone.se[/ame%5D, eller?

Säg till om det inte funkar!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 september, 2009 vid 12:26 som svar på: Air France tycks ha tappat bort mina prylar…

Gick till google från surfzone? Däri kan en stor del, men inte hela, svaret ligga?

Google baserar sina träffar på bland annat de platser du har besökt, dina ”surfvanor” (på nätet, alltså) som det så fint heter. Om du inte surfar anonymt eller nåt.

Men visst, söker man på ”Air France windsurfing bräda” så lär ju denna tråd komma högt upp för många, alla, andra som aldrig har besökt surfzone eller läst om Air France…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 september, 2009 vid 12:07 som svar på: Oktober Europa??

Inte Portugal, i oktober har nordvinden oftast lagt av, lågtrycken börjar ta över. Visst, det kan funka, men skulle inte boka där.

Frankrike eller Irland skulle jag sikta på.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    18 september, 2009 vid 11:56 som svar på: Air France tycks ha tappat bort mina prylar…
    Ola_P;576823 wrote:
    Är i Brasilien, och att åka ut till Guarulhos bara för att föra väsen där dom sannolikt inte pratar så många ord engelska är nog inte värt besväret.

Betalat med visakort, swedbank. Så någon form av försäkring finns, folksam tror jag det är.

Googlar man på förlorat bagage på Air France så finns denna tråden på förstasidan…

Den finns på förstasidan för att google har koll på just din cache och dina sökningar… så är det inte för alla andra, nödvändigtvis… och google sparar och äger alla dina sökningar + allt du någonsin lägger upp på google. Jag gillar verkligen google, men kan ju vara bra att veta att din sökning och, framförallt, dina träffar inte är som alla andras.

Lycka till med luftfrallorna, förresten. Vet några som fick vänta 6 månader på ersättning, men när den väl kom så vart den dubbel… flygbolag och försäkringsbolag bestämde sig till slut för att den nog var värt en del det där de hade drällt bort, trotsallt… :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    17 september, 2009 vid 11:04 som svar på: Vart tog vinden vägen?

Vi lade upp en liten tävling här på surfzone som heter ”Swedish Legends”.

Fler frågor?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:31 som svar på: 370 + 430 = 400!?

Ja, hellre en billigare mast som har rätt längd och styvhet än en superfin som inte stämmer helt. Det börjar ju komma rätt många 60-75% rdm master som har mer humana priser, och som jag tror funkar alldeles utmärkt för i stort sett alla oss vanliga dödliga.

370 mast i småsegel är verkligen en höjdare, även jag har kört med 400 för länge.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:27 som svar på: Swedish Legends – rösta fram Sveriges vassaste surf hösten 2009!

Vi har diskuterat detta igen efter tankar och tips här på konfen.

Vi kör med ursprungskonceptet – som längst 6 minuter oklippt och oredigerad segling.

Såhär har vi resonerat.

– Vi vill faktiskt se hela klipp där surfare, förhållanden och hur det utnyttjas på bästa sätt verkligen kan upplevas så rent och oredigerat som möjligt
    – Den som vinner ”Swedish Legend 2009” är den som klarat detta bäst, det är alltså en fråga om den surfare som lyckas leverera det mest sevärda klippet i härliga förhållanden som blir en vinnare!
    – Det är en tävling om mest sevärda segling i mest sevärda förhållanden i första hand, snarare än en tävling om snyggaste, bäst klippta och producerade film. Vi har lite på kul sagt att ”hellre ett tre-minuters grymt klipp i fetvågor filmat med mobilkamera än en supersnygg produktion i halvdana förhållanden”… Vi vill att tröskeln för att filma och skicka in skall vara så låg som möjligt, helt enkelt.
    – Tanken är att kunna få se bra segling från så många olika spots som möjligt i bra förhållanden och fina vågor runt om i Sverige hösten 2009

Ett tips till alla surfers är ju att utnyttja sina sex minuter väl. En tokspolning efter 32 sekunder kanske inte är någon höjdare, men kan efter 4.38 vara synnerligen värdigt och till och med öka chanserna till att gå vidare till finalomgången…

Och kom ihåg. Sex minuter är max. Vinnaren kan ju ha skickat in ett helt grymt tre minuters klipp…

Däremot funderar vi på att ha en kategori för ”bästa surffilm” (amatör) 2009, eftersom det ändå dök upp. Vad tror ni om det?

Och som sagt – detta är första gången, så vi får se hur det blir! Många lärdomar lär det bli, jajamen.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:21 som svar på: Swedish Legends – Sveriges vassaste surf hösten 2009!

Vi har diskuterat detta igen efter tankar och tips här på konfen.

Vi kör med ursprungskonceptet – som längst 6 minuter oklippt och oredigerad segling.

Såhär har vi resonerat.

– Vi vill faktiskt se hela klipp där surfare, förhållanden och hur det utnyttjas på bästa sätt verkligen kan upplevas så rent och oredigerat som möjligt
    – Den som vinner ”Swedish Legend 2009” är den som klarat detta bäst, det är alltså en fråga om den surfare som lyckas leverera det mest sevärda klippet i härliga förhållanden som blir en vinnare!
    – Det är en tävling om mest sevärda segling i mest sevärda förhållanden i första hand, snarare än en tävling om snyggaste, bäst klippta och producerade film. Vi har lite på kul sagt att ”hellre ett tre-minuters grymt klipp i fetvågor filmat med mobilkamera än en supersnygg produktion i halvdana förhållanden”… Vi vill att tröskeln för att filma och skicka in skall vara så låg som möjligt, helt enkelt.
    – Tanken är att kunna få se bra segling från så många olika spots som möjligt i bra förhållanden och fina vågor runt om i Sverige hösten 2009

Ett tips till alla surfers är ju att utnyttja sina sex minuter väl. En tokspolning efter 32 sekunder kanske inte är någon höjdare, men kan efter 4.38 vara synnerligen värdigt och till och med öka chanserna till att gå vidare till finalomgången…

Och kom ihåg. Sex minuter är max. Vinnaren kan ju ha skickat in ett helt grymt tre minuters klipp…

Däremot funderar vi på att ha en kategori för ”bästa surffilm” (amatör) 2009, eftersom det ändå dök upp. Vad tror ni om det?

Och som sagt – detta är första gången, så vi får se hur det blir! Många lärdomar lär det bli, jajamen.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 september, 2009 vid 14:14 som svar på: Stekhet afton varberg
    frippe75;576185 wrote:
    innan du drar igång ytterligare stort projekt… så behöver du avsluta redan påbörjade…

Va?

Då kan man ju aldrig starta några nya projekt?

Näe, det där begrep i alla fall jag inte alls. 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 september, 2009 vid 11:28 som svar på: ICON 5.7 eller ICON 5.9

Iron borde passa din FSW bättre, tycker jag. Iron 5.7 och Icon 5.9 planar nog ungefär samtidigt. Icon tycker jag att man bör peta in en rdm i eftersom det är ett mjukare och snäppet mer manöverorienterat segel än Iron. Inbillar mig att Iron 5.7 går utmärkt bra med SC-6.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 september, 2009 vid 12:55 som svar på: Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Det är som vi alltid har sagt – surfslusken känner igen en bra ”shape” när han ser den.

På millimetern.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 september, 2009 vid 09:40 som svar på: Swedish Legends – Sveriges vassaste surf hösten 2009!

Det är ju kanske en fråga om

– Seglare och förhållanden
    – Hålla folk vakna genom snabba klipp och grym produktion

Vi hade tänkt försöka ha fullt fokus på seglare och förhållanden, men det är ju såklart inge bra om folk somnar med huvudet i chipsskålen innan de ens kollat färdigt första klipppet. Det kanske bara är vi som gillar att se långa sekvenser utan klipp? Jag skulle själv verkligen vilja se betydligt längre sekvenser i alla surffilmer jag någonsin sett, men det är kanske bara jag som är gammal och seg, ha, ha!

Fast jag tror att vi kommer att vara lite gubbenvisa här och hålla fast vid att det ska vara oklippt och oredigerad segling, men kanske att man får köra 6 minuter med max två klipp eller nåt (för att plocka bort vattenstart eller väl mycket freeride)?

Kom ihåg – vi gör ju detta för att kunna kora en ”vinnare”, och det handlar ju om seglaren och förhållandena, inte om hur välklippt och efterfixad själva filmen är… årets artist eller årets producent?

Och samtidigt, klart vi är beredda att ändra lite om det gör att vi får in fler, bättre och sevärda klipp! Men, då måste det ske snabbt, annnars lär det bli sura miner på de som filmat och skickat in fina grejor till surfzone.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 september, 2009 vid 08:24 som svar på: Rygg-paj efter surfet – tips

Testa massage! Jag hade någe liknande, och tog massage för första gången i mitt liv förra året. Efter två-tre gånger + att jag också tog smärtstillande i början så var det helt borta. Nästan fascinerande, faktiskt.

Dock visste jag att det var en erfaren och duktig massör, som visste vad som behövde göras.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 september, 2009 vid 07:42 som svar på: Swedish Legends – Sveriges vassaste surf hösten 2009!

Jo, en sak till.

Vi kommer såklart att klippa ihop en version som kanske till och med håller Gurra vaken…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    14 september, 2009 vid 07:41 som svar på: Swedish Legends – Sveriges vassaste surf hösten 2009!

6 minuter är ju en maxgräns, har man 2 minuter vass segling är det ju bara att skicka in.

Tanken är att folk inte skall behöva sitta och klippa och redigera, samt att få se lite längre sekvenser. Personligen tyckte jag att det var riktigt kul att se hela sekvensen från Pozo-finalen, med vattenstarter och allt.

Detta är ju första gången vi testar, såklart hoppas vi att det funkar och såklart kommer vi att lära oss massor. Och alla tips och tankar som kan göra det bättre är varmt välkomna, ah!

Emil – vi vill att folk filmar vågsegling på både in- och utväg, inget skulle vara mer skoj att än i samma klipp få se skön vågridning på vägen in med ett par riktigt feta hopp på vägen ut som avslutning!

Sida 164 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA