dr-masse
Forumsvar skapade
-
med några bilder
-
78910111213
-
Oh, det där gav lite perspektiv på Torö igår…
Snacka om linjer. Episkt! Nu var det väldigt, väldigt uppenbart att det är alldeles för länge sedan jag var i DK… vilken träff ni fick!
-
ah, kul att läsa!
Just den däringa brädmodellen har jag haft, och i sådana förhållanden som du beskriver så är den, liksom andra små fsw-brädor, närmast perfekt!
Du kan lugnt köra den med 5.7, framförallt på plattare vatten. Det tar den lätt. Även jag väntade för länge med att köpa en liten bräda, så jag förstår precis din känsla.
Just det, skulle ju stänga tråden. Häpp! 😀
-
wohoo, till å med jag har fastnat på bild! Men, det krävs nog att det är max en tre-fyra gubbs på vattnet för att det skall kunna ske, ha, ha! Ja, jädrar vilken sucker man är för att se sig själv på bild. Det bor nog en liten narcissist därinne någonstans, trotsallt.
På tal om bilder, ere bara jag som undrar om vår vän pressfotografen fick med sig någe bra med tanke på hans ”artilleripjäs” till kamerautrustning…?
Jesper har så rätt, så rätt, kul med gamla Toröfantomer, standardgänget men framförallt fler stenstrandsåkare än vad jag någonsin sett! Vi pratade om det i våras – det måste bli fler vindsurfare på stenstranden igen, och har man sett. Riktigt kul. Och helt sant, vi är inte bortskämda så den här Torödagen håller absolut i sig tills det är dags igen!
Och kom ihåg, även om stenarna är många så går det nästan alltid bra. Visst, fenorna får stryk men de kan man slipa. Och ibland får man laga brädan lite. Och ryker det en mast så var den slut och sökte en värdig avslutning på sitt liv här på jorden, eller hur Calle? Men uj, uj, uj, vad det är värt det!
-
Den här diskussionen är snart på väg att flyttas till off-topic… måste vi ha en ”Mac vs PC”, ”MS vs Linux” tråd här där vi annars håller oss med vindar, vågor, upplevelser och annat skönt, ah?
Pleeeease?
-
Om det är surf så är ju det där asenkelt – om det är detta Taunton som du kikar på. Verkar ligga väldigt bra för surf, tycker jag.
Allt surf runt London med omnejd verkar inte vara värt mycket. Men runt Cornwall ere annat! Och så det bästa av allt – färjan till Irland…
-
Det verkar vara nya ägare på gång… och de skriver att tidningen fortsätter, så det kanske ordnar sig?
-
Ola H.;567514 wrote:Superkul på Torö igår, även om det för en utböling var rejält svårt att hitta rätt bland sektionerna.
Om du bjuder på sådan där segling när du har ”rejält svårt att hitta bland sektionerna” så kan man ju undra hur det blir när du hittar bra… 😉 Du såg kanske inte vågorna för alla fenorna? 😀
Det bjöds på en hel del sevärda vågor och svängar från din sida, även om jag håller med om att Poppo var väldigt placeringssäker igår. Jesper och Calle plockade många fina vågor de oxå, men jag tyckte faktiskt att det var ovanligt många som körde bra igår, det var, som Jesper sa, nästan lika kul att stå på stranden och kommentera åkningen som att vara därute själv!
Fina bilder, den där på Calle är ju grym! – misstänker att han kommer att ha ett rätt nöjt leende när han får syn på den, ah.
Pelle och Christian är det som åker Witchcraft, förresten. Själv fick jag nog min längsta och roligaste Torö-dag någonsin, på vattnet strax efter 7 på mörrön, och av strax före åtta på kvällen, fem-sex timmar på vattnet blev det nog.
-
Bicless;567394 wrote:Vi var 4 pers ner vid rasta på ekerö. Verkar som det var jämnare där än på vissa andra håll men man fick åka ut en bit för att få det hyfsat stabilt.
5,0 mellan 15-17.00, sen dalade det lite så riggade upp till 6,5 men efter en repa började det tokblåsa så körde överjävligt överriggad in med 6,5 kring 19.00.Vet någon varför rasta mitt i mälaren kan leverera hyfsat branta ramper emellanåt förresten?
Hyggligt stor fjärd, och så grundar det upp någorlunda mot Rasta-sidan. Det är kul segling där, för att vara Mälarsurf!
-
Fina bilder! Vilken grym heldag vi fick, det bjöds på det mesta och var ju rena ”återträffen” på stenstranden med alla som var där. Tror aldrig jag sett så mycket folk på Ören, och många seglade grymt bra.
-
Det finns inga garantier när det gäller vind och vågor, men visst ser det ovanligt lovande ut för att vara en fullt seglingsbar söndag i augusti…