dr-masse
Forumsvar skapade
-
@Lars_K 489836 wrote:
Man kanske skulle kunna komma överens om tid och plats vid ett spot och turas om att passa ungarna. Som ett slags surf-föräldra-kooperativ? 🙂
Det där funkar faktiskt bra. Jag åkte ensam med mina två tjejer till Gotland i våras, och där fanns fler med barn. Visst, man får segla mindre, men genom att turas om lite med barnen så går det fint.
Åsså får man ju vara beredd på att inte segla alls om det inte funkar, men då har man ju försökt i alla fall. Mina tjejer tyckte det var helkul att vara på stranden och leka även med pappsen på vattnet!
Nytt försök på Torö imörrn, tror jag… :tongue:
-
Rakt utanför hamnen, häpp!
-
Mina senaste är nästan nya, och har även jag torkat de ut å in. Kanske det?
Jag har haft säkerligen 7 eller 8 olika par NP våtskor genom åren, och Atan är med marginal det bästa jag testat. Om de nu inte går och blir rena rama handbollsklistret, vill säga. Men det tror jag nog inte.
Kanske skriva till Atan och fråga vad det kan vara fråga om?
-
@Knodden 489637 wrote:
Exakt!
Har faktiskt själv funderat över om man inte borde kunna tillverka en bräda som är hopfällbar också!
Kanske med gångjärn och en lås-hasp!?
Längd i hopfällt läge = 1,25 m !! :blush:
Tro det eller ej, men det har faktiskt gjorts på åtti-talet… Skall se om jag kan dra fram någe bildbevis, ah!
-
Det är ju latex…. glidmedel? 😀
Tycker dock att mina Atan utvecklat en viss ”klistrighet” oxå.
-
Glöm aldrig makthierarkin på stranden:
1. Badare
2. Ornitologer
3. Botaniker
4. Lokalboende
5. Vemsomhelst som med mycket god vilja kan anses ha ”bra kontakt med kommunen”
6. Turister som råkar passera din lokala strand och ser något värt att gnälla över
7. Alla andra Svenssons som råkar passera (även på avstånd och knappt ser stranden) och, just det, hittar något att gnälla på
8. Fiskare
9. Lösa hundar, ja, till och med sådana där små rackare som mest påminner om råttor med lite mer päls
10. Den där stenen som fastnat i ditt däck och är väldigt svår att pilla bort
11. Vindsurfare
12. KitesurfareMitt motto är att så snart man befinner sig utanför ”topp tio” listan bör man gå lite varsamt fram med sina synpunkter, även om de är helt rätt å riktiga på alla sätt å vis.
Vem tror du vinner matchen i media/politiken/allmänheten av kitare och badaren?
Just det.
-
dr-masse
Medlem6 augusti, 2008 vid 08:38 som svar på: Ny Dvd – Addicted To Ride 4 – Trailer / TeaserÅh, denna ser jag fram emot att se! Som sagt, grymt kul med två konfsvenskar som levererar surffilmer i världsklass.
Hoppas vi ses på Torö i höst!
-
Ja, som f-n att jag hoppas få åka Sandviken på SO idag! Har ju hört talas om det i fem år nu. Ser lovande ut, men det kommer att bli en rejäl regnskur i eftermiddag. Men före och kanske framförallt efter den kan det nog bli… ja, nå’t i alla fall, ah!
-
1. Jag är inte local.
2. För mycket vind? Nej.
3. Det är nog, trotsallt, rätt mycket av en rejäl chansning att åka över. Tycker att prognosen ändras hela tiden. Bestäm dig så sent som möjligt, glöm inte att kolla plats på färjan.
4. Jesper kan inte åka över. Dåligt tecken, i min ögon. Jag blir alltid väldigt skeptisk på torö om inte han är på plats… 🙂 -
@connykl 486122 wrote:
jag var där idag och såg ingen med planing ivarjefall
mellan 13.30 och 15.00 planade jag hela tiden med sexnoll och hundraliters freestyle. Och sedan ökade det lite till, men då var det kalasdags på land istället för min del :smirk: ärligt förvånad att ingen mer var ute.
hoppas vi får mer vind här på ön, det vore kul.
-
Oj, såg ju seriöst bra ut! Vet var akuten ligger efter nästa fetsmäll på Torö, ah!
-
Jahapp, och jag som till å med vände mot Fituna från Dalarö 11.30. Det var juli månads felbeslut, det.
-
Ha, strax efter att jag åkte förmodar jag! Jag och Fituna är inte vänner i år…
När dök vinden upp?
-
Problemet med Åland är snarare att bristen på allemansrätt gör det j-igt svårt att komma ned till vattnet på många ställen. Har sett ett par spots på Eckerö som borde funka bra på Nord, men då har jag spatserat lite över privat mark å så…
Men nog fasen borde det finnas ett par riktiga vågställen där mer än Degersand…