dr-masse
Forumsvar skapade
-
Ah, de sköna standardfrågorna:
– Din vikt?
– Var tänker du segla?
– Vilken typ av segling?
– Vad är viktigast – fart, smidighet, tidig planing?Men spontant är det där väl helt OK grejor för lite lättvindsåkning. Som alltid, skicket viktigast när man spanar in begagnat.
Kul med återvändare!
-
Jag röstar för utomhuspingis vid kända vågspots. Kan vara ett bombsäkert sätt att få fram vinden! Rundpingis NM i Åsa?
-
Ha, där fick jag mig en påminnelse!
Våren är ett imaginärt tillstånd, som sagt.
-
@Klang 458205 wrote:
Vad är det för något i säckarna? 😉
Jag hoppas att det är varma vindar. Helst en 10-12 sekundmeter.
Dags att öppna de nu? 😀
-
Själv tror jag numera stenhårt på min ”burkteori”.
Det finns en stor burk med vind därute över haven någonstans. Om det blåser väldigt mycket under en period så töms såklart burken mer än vanligt, och det tar tid att fylla på den igen.
Med tanke på hur mycket det blåste i januari och stora delar av februari, så tömdes nog burken dessvärre helt. Påfyllning pågår, men tar tid.
Vi lär inte få se bra vind förrän i maj/juni, är mitt ytterst professionella bedömning.
Men det hindrar ju inte mig från att oxå vara galet frustrerard över detta plågsamma tillstånd och i stort sett hela tiden undra var F-N ÄR VINDEN?!?
-
Japp, en 25 MFC Freemove fungerar lätt med 5.4. Mycket yta på den fenan, som även jag gillar. Faktum är att det även går att köra 7.0, men då är det lite annan teknik.
Stod dock och petade på en MFC Freestyle Pro häromsisten, såg fin ut den med. Men som allround freestyle fena är ju MFC Freemove en välkänd leverantör av fin fenprestanda.
-
dr-masse
Medlem11 april, 2008 vid 11:06 som svar på: Twinfin på 2009orna? -Rekordtidig Trend 2009-tråd?På tal om twin-fins, och lite annat, så tyckte jag att detta var en rätt intressant intervju med Kauli
http://www.boardseekermag.com/special_features/interviews-with-windsurfers/Kauli-Seadi-063.htm
-
dr-masse
Medlem11 april, 2008 vid 09:11 som svar på: Twinfin på 2009orna? -Rekordtidig Trend 2009-tråd?Från directwind.com

-
Ser härligt ut! Kanske borde jag ge mig på mer ”surf”, var ju skönt inspirerande det där!
-
Hmmm, det kanske börjar bli dags att regga sig nu för att få skriva… skall höra mig för lite där.
-
Med RDM är det bättre, riggar mitt Icon 4.1 på 400 vilket funkade fint. När jag riggar känns det att 400 är lite hård (jämfört med 4.7), men inte är det något större problem, tror jag. Körde länge Crossover 4.2 med SDM 400 mast (Simmer SC6), och det fungerade hur bra som helst.
Jag tror nog att Crossover 4.0 kommer att funka bra med din nuvarande mast, även Icon 4.1 borde gå bra. Visst, det blir nog lite skönare med 370, men du kommer att kunna köra i mer vind än med 4.5, och det är väl tanken?
Nåja, det har råkat hamna en 370 mast i samlingen som skall köras på 4.1 framöver… om det nu blir vind å värme nån gång igen! Vart tog det där varma, blåsig och sköna januari vädret vägen?!?
-
Faktum är att jag inte hade sett det där förut. Blev avrådd från att köpa dvd:n, och nu förstår jag varför.
Kul att se på TV, men samtidigt närmast en instruktion i ”hur man tar en strålande fin idé, ambitiöst foto, sköna surfers och sabbar alltihopa genom risig klippning, sjukt dålig musik och uselt genomförande”.
Helt otroligt att det var allt de fick ihop av det där superprojektet. Var det något enskilt surfklipp som varade mer än 3 sek? Var det bara jag som började injicera ipren för att klara musikvalet?
-
Det där såg ju alldeles, alldeles underbart fint ut! Var är det? Har seglingen varit bra?
Jag är fan desperat idag. Snö igen. SUCK!
-
I synnerhet i år kommer juli/augusti att vara vindstilla. Då är jag där, ah!
-
Det ser ju inte så lovande ut för imörrn på Dalarö, eller?
Annars hade jag kunnat köra lite!