Forumsvar skapade

Sida 215 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    10 mars, 2008 vid 08:15 som svar på: The Ray på måndag

Vind kommer det att bli!

Dunken är på plats…

http://spectator.sport-track.com/spec/shell.php?bgc=0xc2d730

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    9 mars, 2008 vid 14:11 som svar på: PWA Cap Verde

Kauli vinner första rundan!

13.01 OK so sorry for the delay as the internet connection went down. Kauli Seadi won ahead of Josh Angulo. Polakow came third and Swift finshed 4th

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    9 mars, 2008 vid 14:09 som svar på: Brandon Bay i helgen?

Och nu smäller det igen i Brandon – jösses!

http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=141

Undrar hur Inch kommer att se ut?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    6 mars, 2008 vid 22:41 som svar på: Gräset är grönare på andra sidan (sundet)?

När jag landade en blåsig dag på Kastrup i höstas så tog vi en rundtur över sundet först… och då såg jag det där stället från luften.

Det var tokplatt, och det var samma dag som det kördes speed i Klagshamn i rejäl chop.

Det låg även ett ställe lite längre söderut som såg bra ut. Fasen det DRÄLLER av potentiella speedställen i DK, kolla in norra Själland, t ex…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    6 mars, 2008 vid 08:22 som svar på: MOS igen

Klipp!

http://www.m6info.fr/html/m6_infos/lesix_02.php#

Klicka på

Rafales de vent : des véliplanchistes heureux !

längst ned i listan

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    6 mars, 2008 vid 08:06 som svar på: MOS igen

Och nu är det igång igen!!

http://www.windsurfjournal.com/frontblocks/live/live.asp?ID_BB_LANGUAGES=1

Un bit less strong than yesterday,the wind is very good today again with 35 to 40 knots and with some good gusts sometimes…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 19:52 som svar på: North segellinje

Jag håller med Ola_P helt och fullt. Ett av det bättre besluten jag tagit inom vindsurfingen är att hålla mig till en linje, hade det runt 1990, började blanda lite några år senare (när jag bodde i Portugal hade jag 5.3, 4.7 och 4.0 från tre olika märkent – NP, Simmer och ART, det var inte bra alls det…).

Från 98-99 har det varit mer ordning, och det har helt klart varit bra!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 14:40 som svar på: MOS igen

Vinden ligger nog runt 45-50 knop, skillnaden är väl den att den verkar jämnare nu än i morse. Och de verkar ha perioder med vind en bit över 50-55, dessutom…

Fasen, knäck 50 nu Albeau!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 13:28 som svar på: MOS igen

Och nu har kajtaren kört en repa! Det blir ju bara bättre och bättre detta! Spännande!

Det skall fasen smärta lite att knäcka 50 knop, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 13:11 som svar på: MOS igen

Från WSSRC (http://sailspeedrecords.com/content/view/53/4/)

b. Between records claimed on different courses or when the timing positions have been changed, the margin is to be 1/25th second.

Utgår från att ”timing positions have been changed” sedan Finian tog det senaste rekordet. Det innebär att man måste åka 500 meter 4 hundradelar snabbare än den gången. Och jag orkar inte räkna ut vad det blir i knop…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 11:50 som svar på: MOS igen

Antoine Albeau is definitely a great champion !!! This is his third time on the canal and every session, he beat his personnal record with today an incredible run at 49,04 knots !!!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 11:49 som svar på: Nytt världsrekord i speed? – 49.04 knop…

Antoine Albeau is definitely a great champion !!! This is his third time on the canal and every session, he beat his personnal record with today an incredible run at 49,04 knots !!!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 11:46 som svar på: MOS igen

Härligt! Ah, spänning på kontoret!!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 10:10 som svar på: Goya one 95L vs RRD FSW 100L

Å här kommer en småfarlig kommentar.. men jag skriver ändå…

OM skicket på brädan verkligen är ”bra” (inga skador annat än småblessyrer) så tycker jag att 4 000 är ett nice pris. Såpass att jag själv grunnade på att köpa den… men söker snarare kol/kevlar för lite lägre vikt… och har valt en annan planka häromdagen…

Ja, ja, skall INTE kommentera priser på begprylar, men nu är det gjort. Häpp!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    5 mars, 2008 vid 09:57 som svar på: MOS igen

H-e! – får de en liten vridning och lite stadigare vind så kan det ryka idag… spännande!!

Sida 215 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA