Forumsvar skapade

Sida 248 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 april, 2007 vid 10:59 som svar på: Blåsigast i Stockholmstrakten

Kom ihåg en sak – bara för att det är NO så är det ju inte alls säkert att Skälåker är ”bäst”. Eller att Erstan är bäst på SO. Det beror ju på var vinden kommer ifrån och hur den rör sig. Därför är det ju alltid bäst att ha koll på ett par-tre spots på en viss vindriktning, och sedan försöka välja det som ser bäst ut för dagen.

Ytterligare en faktor är ju hur spotet funkar för olika typer av segling. Björkvik är till exempel ett ställe som jag i stort sett aldrig åker till på SV och S då det är helt makalöst gropigt där.

Inte lätt. En grundregel kan ju vara att välja ett annat spot än mig, ha!

Annars brukar jag ofta följa principen Nordliga vindar = norr om stan, sydliga vindar = söder om stan rätt hårt.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 april, 2007 vid 10:42 som svar på: PWA 2007. Nytt Event! Tiree!

Faktiskt så känns det som att det, med lite tur, kan koras en redigt värdig vågchef i PWA för första gången på ett bra tag! Roligt!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 april, 2007 vid 10:22 som svar på: Teknik -Bästa sätt att konka runt surfprylarna på flygplatsen?

Det var ungefär samma för oss – lite vågor att rida in på. Otur med vinden, men att plocka lite småvågor i sideoff som start på säsongen är ju aldrig fel!

Jag gillar Brandon som fasen, men hade mer än gärna sett en dag eller två med lite svall och vind. Men så är det i vår sport – klurigt att pricka rätt!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 april, 2007 vid 07:49 som svar på: Teknik -Bästa sätt att konka runt surfprylarna på flygplatsen?

Vi kom just hem från Irland med 8 brädor, 16 segel, en kite, 9 master, sex bommar och diverse annat utan att betala en spänn i övervikt… men hur det gick till vete f-n. Trevlig personal på Dublin Airport i alla fall!

För övrigt ÄR det boardbag med hjul som gäller. Överlägset.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 april, 2007 vid 07:42 som svar på: Lövsta 07-04-11

ah, ser att han kör med mitt gamla Simmer! Härligt att se det på vattnet!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 april, 2007 vid 05:59 som svar på: Vad vill ni läsa i en windsurfingtidning?

Har surfslusken någonsin räknats in som en del av sporten? 😉

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 april, 2007 vid 08:35 som svar på: RRD och JP segel range?

Av någon anledning har RRD blivit väldigt restriktiva ”uppåt” i sina segelstorleksrekommendationer, vet inte riktigt varför?

Men, så vitt jag vet, borde det vara hellugnt att köra 5.8 på WC 84, en kompis som är tyngre än dig körde regelbundet 5.8 på sin. Med de vändor jag tagit på den så tycker jag den var fin-fin med 4.7 och 5.3 (den tog 5.3 helt smärtfritt, marginal kvar). En större/kraftfullare fena än orginal kan dock vara bra med 5.7, tror jag.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 april, 2007 vid 08:31 som svar på: Vindsurfingindustrin

ah, ville mest fylla på lite info. Tyckte det kunde vara kul med en tråd med lite mer info om vindsurfindustrin, eftersom det trotsallt är en ganska vanlig fråga. Framförallt på vintern, du insnöade surfhungriga svenskar kan lägga sjukt mycket tid på att kolla omvärlden runt sporten… 🙂

Att Gaastra och Tabou har tagits över av den tidigare generalagenten i Tysklan är ju även det en lite intressant branschgrej.

Fast det man helst vill se är ju en vass konkurrent till Cobra. Samtidigt så undrar jag om inte ”seriecustombrädor” kommer att bli en allt vanligare syn framöver?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    31 mars, 2007 vid 13:23 som svar på: Vindsurfingindustrin

De har väl inte köpt varumärket, utan snarare rättigheten att använda det? Tror faktiskt att bröderna Simmer äger varumärket fortfarande, men är inte helt säker.

Men det är väldigt kul att två svenskar är så involverade i Simmer, för mig en extra krydda till att välja seglen. Förutom att jag gillar de som fasen, såklart!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    31 mars, 2007 vid 06:53 som svar på: Vindsurfingindustrin

B&M har nyligen sålt F2 till en österikisk finansgrupp, http://www.windsurfingmag.com/article.jsp?ID=50612

Om det är några som ägs av en industriell spelare så är det snarare Neil Pryde och JP. Från http://www.shriro.com/

Shriro was founded in 1906 by the grandfather of our present chairman, Mark Shriro, as a family business in Northern China. The first international office was set up in 1927 in Yokahama, Japan. From early days in commodities – mainly leathers and furs – business expanded rapidly after 1945 as our product lines grew and subsidiaries opened in many Southeast Asian countries, Australia and New Zealand.

Today the Group is a truly international manufacturing, marketing and distribution organisation, with over 3,500 employees in 16 countries and regions, and an annual sales turnover of US$400 million. This web site outlines some of the diverse products and services which we represent in the region.

Shriro is a privately owned business under the direction of one family for over 100 unbroken years. We stress mutuality of interest with our principals, our customers and our employees, working in partnership with each of them to achieve satisfactory long-term growth. We believe trust is an important management tool, with considerable responsibility being delegated to each business territory and unit. Although we may be better known for the brands we represent, there are few other companies that know the Asia Pacific Region as well as the Shriro Group.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    30 mars, 2007 vid 09:55 som svar på: Vad vill ni läsa i en windsurfingtidning?

Jag kryssade i alla. Jag vill läsa om allt i vår skojiga sport i en surfblaska!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    29 mars, 2007 vid 09:07 som svar på: Skidsport i Bromma

En hel del vindsurfpryttlar är framme!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 mars, 2007 vid 19:44 som svar på: Begagnad utförsäljning!

Nu skall vi se, skriver genast in 29 april 10.00 för årets premiär på Torö…

Tack!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 mars, 2007 vid 19:43 som svar på: Gaastra Race F1 7,0 (Cambers?)

Du kan lugnt dra så att det är löst till 5:e lattan, räknat uppifrån. Dra till 6:e vid mer vind.

Jag tror jag brukade dra till 4:e vid lätt, 5:e normalt och 6:e vid mer. Idag skulle jag nog dra till minst 5:e, faktiskt. Körde med en Fiberspar 4800 mast (tror jag det var). De syddes för Fiberspar master, 5000 väl?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    28 mars, 2007 vid 19:41 som svar på: Gaastra Race F1 7,0 (Cambers?)

Han bytte 96, vilket ju helt självklart innebär att han var inblandad i utvecklingen av Gaastra F1 av samma årsmodell. Det utvecklades ju rimligen 1995…

Sida 248 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA