dr-masse
Forumsvar skapade
-
Åååh, det där var en ROLIG dag!
Välkommen tillbaka Eric, vore kul att ses på Torö när det drar igång igen!
Jesper B. är nog den främsta Torö legenden (och romantikern!) som finns.
Driver bland annat http://www.hotsailsmaui.se och får pikar av frugan i TV på bästa sändningstid när han inte är a: på Maui eller b: i skolan.
-
Ja! Man kanske skall flytta in i Humlan?
-
Ett sådant där har jag haft! 7.0, dessutom!
Tycker faktiskt att det var ett bra segel, svårt att tro att det hade 7 cams. Kräver, som sagt, en hel del nedhal. Rätt bra register, men risigt för att plana tidigt (ja, ja, inga räjsriggar är ju särskilt bra på det, men sämre än normalt, OK?).
Stabilt, dock! Tror att Gaastra ändå presterade rätt hyggligt med det där, problemen dök väl snarare upp mer rejält när ”total flow” dök upp?
Ut å kör!
-
Ja. Kärringviken är kul!
-
Det dräller ju inte precis av fristajltävlingar på PWA-touren numera, och EFPT e väl öppet?
-
Syd, helst 10 friska och mer, vridande till väst/nordväst, så att vågorna blir kvar på syd. Klassiskt lågtrycksvrid. Dock avtar/lyfter vinden över stenstranden på SV och V, framförallt på SV, så lite extra krut i vinden är fint.
På rak S, lite SV kan man dock ha mycket rolig segling i kärringviken på insidan av udden.
Syd-sydväst vridande till SO-O är ju drömmen, men väldigt ovanligt dessvärre.
-
Jag tycker Pro-techen Ess Väjk e funkis. Öronlapparna tycker jag är OK, men jag har tagit bort mina…
En liten recension finns faktiskt här på konfen – http://www.surfzone.se/ppr/showcat.php?cat=11
Kör enbart med hjälm när jag seglar ensam eller de e någorlunda brutalt. Har inte riktigt vant mig, tycker jag tappar lite balans och känsla. Och den lilla balans och känsla jag har e jag rädd om, ah!
-
Jag har kört av kolbommar (en äldre HPL, en Dynafiber), men det har enbart varit sådana där man mixade kol och alu i frontbeslaget. Två stycken. Har sett flera kolbommar gå av (bla pro-limit, ls och np, gamla modellen), även mellan hängseltampar och i bakbeslag, men de flesta har varit av samma konstruktion eller haft några år på nacken. En del tillverkare hade vissa kvalitetsproblem när kolbommarna kom, men det verkar vara bättre nu? Jag har knappt sett några trasiga bommar av nyare modell på sistone, i alla fall. Oavsett märke, faktiskt.
Men det är väl som med allt beggat. Om det ser välskött, snyggt och inte alltför slitet ut är det sannolikt ett bra köp!
-
Åhhh, läckert! Den vill man ju se – första lyckade komboloopen!!!
-
SC6 400 är ganska tunn, framförallt övre 3/4 delen. 430 mer som en standardmast, lite tunnare i toppen dock.
-
Enbart den där infon får mig att allvarligt överväga DK över Kristi flyg… 🙂
-
Ha, vart ju fart i den här tråden!
För att sno Jeppes inledning – för att fortsätta på temat tyckande så håller jag med honom. Det är toppen med fler surfhandlare, även Stadium. De verkar ju satsa seriöst, skall bli spännande att se och höra hur det går för de.
Det som jag, fortfarande, emellanåt kan bli trött på (och det gäller inte bara vindsurfing, skall gudarna veta) är drivkraften att en sport på någe vis förmodas bli bättre för att den blir större. Så behöver det ju verkligen inte alls vara.
Och näe, jag är inte heller alltför oroad. Den moderna människan har alldeles för mycket bekymmer med att hinna hem från jobbet, hämta ungar, svinga förbi ICA, laga en toscansk risotto (utan att bränna vid) med tillhörande Masi, skåla med frun, se över sitt fondval för att till sist absolut inte missa ”Så ska det låta” för att ägna sig åt vår oplaneringsbara, prylkrångliga, bökiga och väderberoende sport.
Har jag sagt hur mycket jag älskar vindsurfing på sistone?
Surfa På!
-
Där kan jag inte göra annat än hålla med. Men det är viss skillnad på ett par stora föreningar och 80-talets, i mina ögon, överdrivna hysteri med ett gäng Vanheden-typer som gjorde cash på okunniga kunder.
Stod ju själv och sålde sk-t ur ett par containrar på Norr Mälarstrand i Stockholm, ett par svarta helger i dr Masses historiebok… 🙂
-
-
Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag fattar inte vad det är som gör att alla sporter måste bli större för att bli bättre.
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=1727
Men jag är ju en erkänt trögtänkt kille, oah!